This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Evo Binnenkop??

YasinB

:: SA Slider::
Ik had een vraagje, Ik hoorde van iemand dat de evo binnenkop niet geweldig nu is mijn vraag scheelt het veel met een andere binnenkop?, en weet iemand de prijzen/merken die de binnenkop levert.
Persoonlijk ken ik alleen VHM maar levert ie voor evo?
 
ik had ook gehoord dat ie niet perfect was, maar ligt natuurlijk ook aan je timing/squish/uitlaat etc.
of er vhm koppen voor zijn weet ik niet.
 
dat zit hier wel goed maar ik wil het gewoon testen kijken of er meer uit valt te halen met andere kop...
dus als iemand meer info erover heeft ?
 
Originally posted by JohnB
Polini leverd dichte verbrandingskamers zodat je deze naar eigen wens kan uitdraaien

Polini? Wist ik niet.. VHM levert ze zeker ook
 
VHM heeft alleen een 50cc kop voor MHR-team cilinder.

Zowel Polini als Malossi leveren zogenaamde blinde kamers die ze zelf kunt maken...
 
Op Scootparts staan ook VHM koppen voor Speed...?
Naja, de blinde koppen kan je laten uitdraaien voor een gewenste compressiewaarde...
 
en waar haal je dan zo'n blinde kop vandaan?
Ze staan d8 ik niet in de catalogussen...
 
ik had gehoord dat de jager de blinde kop heeft liggen, zal ze morgen ff bellen.weet niemand meer bedrijven?
 
En kan iemand ff vermelden WAT er dan mis is met een Evo-verbrandingskamer? Ik kan ook zeggen dat een Speed harder loopt als je hem op z'n kop monteert, maar ONDERBOUW eens iets...
 
Kijk eens naar de verbrandingskamers van MHR cils
En dan naar die van de Evo.
Evo heeft hele kleine squishband. En grote inhoud.

Met een wat kleine inhoud zal je een krachterige explosie genereren. En dus ook iets meer vermogen/koppel hebben.
 
Evo heeft sowieso iets erg vreemds; de zuiger is bol, terwijl de verbrandingskamer deze ronding niet volgt... Bij de wand heb je dus een grotere squishwaarde dan richting het midden [duh]... Het mengsel wordt dus bij de compressieslag voor een aanzienlijk deel bij de bougie weggedrukt...
 
daar zit geen nadeel aan voor zover ik weet, alleen dat het oppervlak van de verbranding groter is, lijkt me alleen een voordeel
 
Dit is zeker voor pia cilinders maar een vriend van me heeft stage gelopen bij VHM daarom heeft hij nu de eerste proefmodelen vhm binnenkop voor min horz. evo cilinders.
Ik weet niet of ze ooit op de markt komen maar een ding weet ik wel ze werken heel goed!
 
Was het niet danny lam? aka Speedy Tjai?
-edit- Weet het bijna zeker -edit-

Tinne
 
Last edited:
Toekomst? Carter opnieuw aanpassen, VTM uitlaat, monoseat, kap boven voorwiel maken, ander subframe voor carburator à la Pia style en project bezig met VHM binnenkop

Dit staat bij zijn ST.net special