EVO 50 honen naar 70

paulyamaha

Well-Known Member
ik wil alleen reply's van mensen die er eerst ff zinnig over nadenken.

zou het tov. een evo 70 vermogen winst geven om de 50 op te honen naar een 70.

de 50 heeft idd 1 boost poort en deze is ook smaller, naar mijn mening is dit positief voor de spoel snelheid van het boost kanaal.

je zit ook met de onderbroken spijl, dit zou verder naar mijn mening geen problemen geven omdat het bij de 50 goed gaat, als je gaat honen laat je de verhoudingen hetzelfde duss dat moet goed gaan.

verder zijn de spoelers die het dichts bij de uitlaat poort zitten net zo groot als de spoelers van een 70 evo

de spoelers die het aan de kant van de boostpoorten zitten zijn smaller.

ook zijn de spoel kanalen aan de cilinder voet smaller en minder lang, maar zijn wel mooi afgewerkt geen vreemde hobbel als bij de 70cc.

K ben benieuwd wat er over gedacht wordt, en of er mischien al iemand is die het gedaan heeft.

Gr. paul
 
Advertisement - register to remove this

Misschien wilt hij hem honen en een nieuwe wand er in laten zetten maar het is onmogelijk die timing en dergelijken verandert omdat het gelijk schuin loopt in de spoelpoorten ik heb net in me evo 50 gekeken en de hemd word ook heel erg dun dus denk niet dat het mogelijk is.
 
Ik denk niet echt dat je verstand van zaken hebt, en de onderbroken spijl is helemaal niet mogelijk in een evo70, doordat de boring van een 50cc kleiner is, is de onderbroken spijl mogelijk, bij een grotere boring zou je de uitlaatpoort veel smaller moeten maken anders komt de zuigerveer ertegenaan.
En de werking van deze "onderbroken" spijl wordt hier op het forum ook niet eens begrepen...
Er wordt alleen maar gepraat over een grotere uitlaatpoort, dit is natuurlijk niet de reden, de poort moet namelijk ook smaller gemaakt worden.
De onderbroken spijl zit er om hem uit te kunnen laten zetten, en weliswaar niet naar het warmste punt.
 
Neo's OWNAGE said:
Ik denk niet echt dat je verstand van zaken hebt, en de onderbroken spijl is helemaal niet mogelijk in een evo70, doordat de boring van een 50cc kleiner is, is de onderbroken spijl mogelijk, bij een grotere boring zou je de uitlaatpoort veel smaller moeten maken anders komt de zuigerveer ertegenaan.
En de werking van deze "onderbroken" spijl wordt hier op het forum ook niet eens begrepen...
Er wordt alleen maar gepraat over een grotere uitlaatpoort, dit is natuurlijk niet de reden, de poort moet namelijk ook smaller gemaakt worden.
De onderbroken spijl zit er om hem uit te kunnen laten zetten, en weliswaar niet naar het warmste punt.


jij hebt er verstand van , leuk dat je dat van jezelf zegt... :rolleyes:

gaat gewoon niet lukken , klaar....
 
dat zeg ik niet, 't is gewoon vervelend dat mensen dingen zeggen alsof het een feit is, terwijl ze het zelf slechts denken, hierdoor krijg je gewoon verkeerde informatie.
En een 50cc naar een 70 honen... dat moet toch wel heel makkelijk te snappen zijn dat dat gewoon onmogelijk is, tenzij... maar dat wordt hier niet genoemd dusja...
maar goed hij heeft denk ik wel antwoord op zijn vraag gehad.
 
van 50cc naar 70cc is wel een erg groot verschil...
Er zal waarschijnlijk niks overblijven van BV je spijl omdat je die waarschijnlijk helemaal weg hoont.

Hemt zal wel goed gaan. Die is aan de buiten kant even groot als de 70. ( voor de gene die zei dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken ).
 
hemd is idd net zo dik als de 70, honen is het probleem niet de timingen ook niet.
ik vraag slechts of de kleinere vormen van de spoelers en de enkele boost poort prestatie winst zou geven tov een 70

in mijn topic start staat denk eerst een ff voordat je meteen met kreten loopt te gooien van kan niet.
als iemand denkt dat dit niet kan ben je een bekrompen en `small minded`ventje.

en dat ik er geen verstand van zou hebben.... tjah makkelijk zeggen als je mij niet kent... dus doe ook niet van deze uitspraken houd ik ook niet van. ik laat iedereen hier ook in hun waarde kwestie van fatsoen en respect.

maar iemand met een theorie over mijn vraag brand los
 
Je wilt het toch ook uit gaan voeren of niet dan?
Als je dan zo graag wilt horen van ja het zou wel kunnen, als je zus en zo doet, kan dat natuurlijk ook.
Maar dan zul je er alleen maar een cilinder aan verkloten, want dit is practisch gewoon niet te doen, maar goed, als we allemaal ons verstand op 0 zetten dan kunnen we je heus wel gaan vertellen dat het kan, als je er ff een nieuwe nikasilwand inzet, een nieuw spijl, en opnieuw poorten erin freest, maar dit gaat natuurlijk nix opleveren, en zoiezo met de onderbroken spijl is het niet te doen, de verhouding blijven ook niet hetzelfde, een 70cc heeft toch een grotere boring dan een 50 dus hoe wil die zuigerveer dan over zo'n breedte niet tegen die spijl aangaan schieten?
iig leuk bedacht van je, maar het is gewoon practisch niet te realiseren, cker niet om uiteindelijk ook nog een hoger vermogen ermee te behalen dan een evo70.
 
ik denk dat de onderkant van de uitlaatpoort te groot word, en door de 3/4 spijl zal de veer gaan happen

denk ik...

en de uitlaatschacht loopt idd schuin af, en als je je cilinder in diameter 7mm opboort ofzo, dan komt je uitlaat timing idd een stuk lager te liggen, maja met de frees valt een hoop weer te verhelpen tog.

het zou iig een leuk plan zijn, maar ik betwijfel of het gaat werken
 
zou wel kunnen werken, maar ik heb eens opgevangen dat je boostpoort zoiezo maar 2% is (spoelpoorten 98%), dus of die nou een hogere snelheid heeft zal imo niks uitmaken.
 
Het gaat NIET werken.
De poorten komen veel te laag , de booster komt zelfs onder de zuigertop te liggen wanneer deze in ODP staat.

Poorten worden extreem breed en de inspoelhoek is helemaal verkeerd.

Uitlaat poort krijgt wel een hele mooie vorm om te bewerken. Lekker klein en smal. Maar de spoelers zijn verneukt

Ik heb het zelf gedaan. Voor meer intresse in de resultaten stuur een PM
Dan zal ik ff kijken voor foto's
 
Back
Top