Het ding is onder handen genomen door DDL tuning, kan niet zeggen dat ik daar slechte dingen over hoor. Incl uitdraai etc.Ervaring persoonlijk niet, ik heb het bij zulke setups nooit zo op AC cilinders maar dat is misschien maar een gevoel. Joey Schaar heeft ook een AC blokje met flink wat vermogen.
Neem aan dat het niet voor dagelijks gebruik is dus dan kijk ik niet zo naar slijtvastheid. Ik zou goed opletten hoe de scooter in zijn algehele staat is. Als de kappen erop gebeunt zijn en de remmen versleten zou ik ook niet zo'n goed gevoel bij het blokje hebben.
Aan je posts hier op het forum te lezen heb je er zelf genoeg verstand van wanneer het deugt of niet.
Blokje is idd vergelijkbaar met wat joey schaar eronder had voordat het blokje watergekoeld was.Ervaring persoonlijk niet, ik heb het bij zulke setups nooit zo op AC cilinders maar dat is misschien maar een gevoel. Joey Schaar heeft ook een AC blokje met flink wat vermogen.
Neem aan dat het niet voor dagelijks gebruik is dus dan kijk ik niet zo naar slijtvastheid. Ik zou goed opletten hoe de scooter in zijn algehele staat is. Als de kappen erop gebeunt zijn en de remmen versleten zou ik ook niet zo'n goed gevoel bij het blokje hebben.
Aan je posts hier op het forum te lezen heb je er zelf genoeg verstand van wanneer het deugt of niet.
Duidelijk, ik hoor tot nu veel verschillende dingen. De ene zegt na 5000km cilinder weggooien en de ander zegt dus iets vergelijkbaars als jij.Cilinder is denk ik niet zo heel snel op.. Zit een harde coating in.
Zuigerveer zal denk ik wel om de 7000km wel vervangen moeten worden.. Misschien dat het tot 10000km ook nog net uit te houden is. Maar dat zal uit proberen worden, wanneer je merkt dat hij slechter begint te starten en je weet dat de compressie te laag is.
Maar zo`n cilinder is niet gemaakt om kilometers te maken.. Alleen voor circuit gebruik waar je een race rijd en daarna er weer aan gaat sleutelen en dingen gaat vervangen.
Cilinder is denk ik niet zo heel snel op.. Zit een harde coating in.
Zuigerveer zal denk ik wel om de 7000km wel vervangen moeten worden.. Misschien dat het tot 10000km ook nog net uit te houden is. Maar dat zal uit proberen worden, wanneer je merkt dat hij slechter begint te starten en je weet dat de compressie te laag is.
Maar zo`n cilinder is niet gemaakt om kilometers te maken.. Alleen voor circuit gebruik waar je een race rijd en daarna er weer aan gaat sleutelen en dingen gaat vervangen.
Heb inderdaad voor het posten het forum afgestruind, maja als het meest recente topic uit 2003-2005 komt dacht ik niet dat t kwaad kon.Denk als je even zoekt op het forum dat je genoeg vind over die cilinder. Prima ding en eigenlijk alles waar wat meer vermogen uitkomt heeft ook wat meer aandacht nodig, dus goede olie, afstelling en netjes werken
Duidelijk, ik hoor tot nu veel verschillende dingen. De ene zegt na 5000km cilinder weggooien en de ander zegt dus iets vergelijkbaars als jij.
ik ben een leek wat alu cilinders betreft dus het is effe aftasten.
Volgens mij is t ook een mhr replica dus vandaar dat ik t nog net vond kunnen voor op straat.Ligt er net aan hoe je het spul belast.
De ene gaat er goed ermee om en kan 10.000 km halen en is het over.. Dan moeten er nieuwe zuigerveren erin.
De ander gaat er niet goed ermee om en kan het bij 1000km al af gereden hebben..
Met niet goed ermee om:
Slechte brandstof afstelling, te weinig olie, bij koud voor weg trekken.. Al die dingen die het spul een kortere leven kunnen geven.
Wil je er echt ermee van A naar B willen rijden, ook al word het een plezier scooter zou ik je aanraden om toch iets slijt vaster te pakken.
Misschien is een MHR Replica ook een optie. Dan heb je dacht ik 2 zuigerveren..
Zoals boven gezegd gebruikt goede Race olie.. Die smeren namelijk wat voller.. Kost je wel iets meer geld, maar veel goedkoper dan een dure cilinder verprutsen.