80cc Kaisoku ervaringen

dnh300

Active Member
Hoi, ik heb een Yamaha Jog R met een standaard 70cc setupje. Met deze setup heb ik toen meteen een krukas van stage6 gemonteerd voor als ik in de toekomst iets anders wilde dan mijn tamme 70cc malossi cilinder. En nu mijn yasuni r echt compleet doorgeroest is en de 70cc malossi niet zo bijzonder meer is wil ik graag de scooter nog wat sneller maken.

Nu kwam ik deze cilinder tegen: https://www.cityparts.nl/cilinder-80cc-minarelli-horizontaal-a-c-big-bore-48mm-pen-10.html Voor de watergekoelde blokjes heb je dan deze: https://www.m2trading.com/nl/merken...nderkop-big-bore-pen-10-minarelli-horizontaal

Heeft iemand ervaring met deze cilinders? Hoe rijdt zoiets tegenover een aluminium 70cc? Lijkt mij dat de 10 extra cc toch wel te merken zullen zijn... En deze zijn een stuk betaalbaarder dan de malossi big bore cilinders.

Ik heb nog een 21mm carb liggen en er zit al een malossi vario in mn scooter. Dus als dit een goede cilinder is, kan ik met deze cilinder en een nieuwe uitlaat wel een vette setup maken.
 
Advertisement - register to remove this

Hoi, ik heb een Yamaha Jog R met een standaard 70cc setupje. Met deze setup heb ik toen meteen een krukas van stage6 gemonteerd voor als ik in de toekomst iets anders wilde dan mijn tamme 70cc malossi cilinder. En nu mijn yasuni r echt compleet doorgeroest is en de 70cc malossi niet zo bijzonder meer is wil ik graag de scooter nog wat sneller maken.

Nu kwam ik deze cilinder tegen: https://www.cityparts.nl/cilinder-80cc-minarelli-horizontaal-a-c-big-bore-48mm-pen-10.html Voor de watergekoelde blokjes heb je dan deze: https://www.m2trading.com/nl/merken...nderkop-big-bore-pen-10-minarelli-horizontaal

Heeft iemand ervaring met deze cilinders? Hoe rijdt zoiets tegenover een aluminium 70cc? Lijkt mij dat de 10 extra cc toch wel te merken zullen zijn... En deze zijn een stuk betaalbaarder dan de malossi big bore cilinders.

Ik heb nog een 21mm carb liggen en er zit al een malossi vario in mn scooter. Dus als dit een goede cilinder is, kan ik met deze cilinder en een nieuwe uitlaat wel een vette setup maken.
Niemand?
 
Denk niet dat het een heel snel cilindertje is.

De zuiger heeft 2 zuigerveren en model ziet er vrij standaard uit. Als ik moet gokken zal het wel rond een stage 6 pro zitten of zelfs minder. Misschien stage 6 street prestaties maar dan in een alu cilinder.

10cc merk je alleen maar in het optrekken en accelereren.. Voor echt vermogen ligt dat aan de timing van de uitlaat en spoel kanalen op welke hoogte en welke graden ze in de cilinder zitten.

Het is wel een 7 spoeler die lucht gekoelde, die geven onderin meer koppel..

Denk dus tussen stage 6 street en stage 6 pro met ovale uitlaatpoort.
 
Denk niet dat het een heel snel cilindertje is.

De zuiger heeft 2 zuigerveren en model ziet er vrij standaard uit. Als ik moet gokken zal het wel rond een stage 6 pro zitten of zelfs minder. Misschien stage 6 street prestaties maar dan in een alu cilinder.

10cc merk je alleen maar in het optrekken en accelereren.. Voor echt vermogen ligt dat aan de timing van de uitlaat en spoel kanalen op welke hoogte en welke graden ze in de cilinder zitten.

Het is wel een 7 spoeler die lucht gekoelde, die geven onderin meer koppel..

Denk dus tussen stage 6 street en stage 6 pro met ovale uitlaatpoort.
Ja nu je het zegt dat was mij nog niet opgevallen die twee zuigerveren. Het blijft natuurlijk gokken zolang ik niet met de cilinder heb gereden, maar voor dat kleine beetje extra power moet ik dan best veel geld uitgeven.

Dan hou ik het maar bij mijn Malossi gietijzer:)
 
Ik heb deze cilinder gehad en kon afwisselen met de Athena met vlinderpoort
En ik vond uhm beter dan de Athena cilinder .
Helaas zijn ze niet meer watergekoeld te krijgen voor aerox.

Hpi
Malossi mhr 2006
28carb.
vl14 membraam
Irridium bougie
Mhr vario .
Mhr koppeling .
Voor zover ik het nog kan herinneren van de setup.
Beetje laat daarom heet ik ook zo
 
Back
Top