Cilinderkit DR 80cc voor GY6 Ervaringen?

Feathers mcgraw

New Member
Ik ben opzoek naar een grotere cilinder omdat ik best veel last heb van bumperklevende autos ik kwam terecht op deze dr80 maar zie ik nergens reviews of videos om te bepalen als hij van goede kwaliteit is en hij de 140 euro prijskaartje waard is.

Ik wil namelijk van die troep cilinders afblijven van mezoly, en omdat naraku bijna even duur is als de dr80
 

Attachments

  • Screenshot_2024-02-25-06-37-33-11_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    Screenshot_2024-02-25-06-37-33-11_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
    253.5 KB · Views: 4
Advertisement - register to remove this

Zal vast goed zijn. De meesten gaan echter voor een goedkopere optie aangezien je voor 40 euro ook al een complete set voor gy6 koopt.
 
Ja inderdaad het is net wat je wilt..

Erg duur betalen voor een goed A-merk waar je natuurlijk grote zekerheid van verwacht, maar wel in je beurs voelt.

Of proberen om een goedkoper alternatief te zoeken die net zo ongeveer betrouwbaar is voor gigantisch lagere prijs.

Vind een Gy6 blok nou niet echt een blok waar je voor de duurste onderdelen moet gaan, of het moet zoveel in prestaties verschillen dan is het een ander verhaal.

Door ervaringen op te doen leer je al snel wat van de goedkope onderdelen prima te gebruiken is en het ander wat het slechte spul is.


Ik heb mezoly cilinders zelf nog niet in de hand gehad of gebruikt.. Maar over die nokkenassen ben ik best tevreden over.
Ja bijna iedereen zegt afblijven van mezoly en ik wil mijn blok wel heel houden ookal kosten ze niet zoveel.
Ik ga een monteur vragen wat hij het beste vindt aangezien ik de cilinder niet zelf ga monteren.
Post automatically merged:

Zal vast goed zijn. De meesten gaan echter voor een goedkopere optie aangezien je voor 40 euro ook al een complete set voor gy6 koopt.
Ja maar die zijn echt troep kwaliteit en met die kan je zeker problemen verwachten, ik heb ooo gezien dat er een malossi cilinder is voor de gy6 die kost 220-240 maar dat is duidelijk teveel aangezien gy6 blokje zelf 300 is gloednieuw
 
Mijn bescheiden mening:
Als je afhankelijk bent van een monteur voor het vervangen van de cilinder, ga dan voor iets wat zich bewezen heeft.
Je kunt wel wat geld besparen op een goedkopere cilinder maar als deze troep blijkt te zijn en je moet weer beroep doen op een monteur, wat heb je dan bespaard?

Bovendien als jezelf niet kunt of wilt sleutelen, lijkt mij opvoeren geen goed keuze vooral niet als je afhankelijk bent van dit vervoermiddel.
 
Mijn bescheiden mening:
Als je afhankelijk bent van een monteur voor het vervangen van de cilinder, ga dan voor iets wat zich bewezen heeft.
Je kunt wel wat geld besparen op een goedkopere cilinder maar als deze troep blijkt te zijn en je moet weer beroep doen op een monteur, wat heb je dan bespaard?

Bovendien als jezelf niet kunt of wilt sleutelen, lijkt mij opvoeren geen goed keuze vooral niet als je afhankelijk bent van dit vervoermiddel.
Ik kan me eigen onderhoud doen maar liefst bij een garage want dan kan ik die kosten aftrekken bij de belastingdienst
Maar als we over cilinder spreken spele ik er liever niet mee aangezien dat voor mij een te groot risico is als er wat fout gaat.

Maar ik ga denk ik voor een naraku cilinder heb er veel reviews van gelezen en allemaal goed, denk jij dat een nokkenas ook nodig zal zijn? A8 of A9?

Of dat gewoon standaard laten
 
Ja maar die zijn echt troep kwaliteit en met die kan je zeker problemen verwachten, ik heb ooo gezien dat er een malossi cilinder is voor de gy6 die kost 220-240 maar dat is duidelijk teveel aangezien gy6 blokje zelf 300 is gloednieuw
Niet per definitie. Ik heb veel gereden met goedkope onderdelen zonder noemenswaardige problemen.

Verder eens met sparky.
 
Mijn 80 (72) cc was er 1 van het voormalige Revolution 70. In combinatie met een snelle nokkenas (mee besteld) en een onbegrensde cdi en Overdrive 2 vario tikte ik zonder problemen de 80 aan en trok de klinkers uit de straat. De kit was niet overdreven duur en loopt nog steeds. Standaard 50CC kop en standaard uitlaat op een Kymco Like. Met een NCY uitlaat niet te doen. Inderdaad erg lawaaiig en rauw. Viel beetje op. Heb later allerhande kunstgrepen toe moeten passen om hem weer enigszins 'netjes' 63 op de teller te laten lopen, aangezien het hier destijds zwart van het blauw zag.... zonde...
Moraal van het verhaal ; kwaliteit hoeft niet duur te zijn.
 
Mijn 80 (72) cc was er 1 van het voormalige Revolution 70. In combinatie met een snelle nokkenas (mee besteld) en een onbegrensde cdi en Overdrive 2 vario tikte ik zonder problemen de 80 aan en trok de klinkers uit de straat. De kit was niet overdreven duur en loopt nog steeds. Standaard 50CC kop en standaard uitlaat op een Kymco Like. Met een NCY uitlaat niet te doen. Inderdaad erg lawaaiig en rauw. Viel beetje op. Heb later allerhande kunstgrepen toe moeten passen om hem weer enigszins 'netjes' 63 op de teller te laten lopen, aangezien het hier destijds zwart van het blauw zag.... zonde...
Moraal van het verhaal ; kwaliteit hoeft niet duur te zijn.
Die 80cc van Rev70 heb ik ook nog gehad. Was volgens mij ook gewoon een chinese cilinder, maar wel goede kwaliteit. Heb ik zelf minimaal 15.000 km mee gereden.
 
Als ze uit taiwan komen is het goed want kymco komt uit taiwan ook dus denk dat die wel stevig zal zijn kwa kwaliteit.
Ik heb 11 jaar een Peugeot Speedfight 3 - 4-takt gehad , (met 6-deukjes blok ) komt ook uit Taiwan , hele fijne en goede Scooter .
Gekocht voor 600,00 met beetje werk , vorig jaar Mei verkocht voor 500,00 .
De onkosten die ik heb gehad was normaal onderhoud . geen noemens waardige dingen .
 
Als ze uit taiwan komen is het goed want kymco komt uit taiwan ook dus denk dat die wel stevig zal zijn kwa kwaliteit.
Agility kwam gewoon uit China hoor. En niet zo dogmatisch denken, bijna alles komt uit China en als je er genoeg voor betaalt is het ook gewoon goed.

@Aidix waar kwamen die 4t cilinders van jou vandaan? Ben nu wel nieuwsgierig.
 
Ik had 2 soorten cilinders, NCY was Taiwan en R70 was China.
Toen ik rond 2006 oid begon met 4takt was dat met Chinese cilinders die ik in Shanghai in de winkel had gekocht toen ik op vakantie was (later stuurde ik mijn schoonvader). Die waren toen 10 euro per stuk, voor een cilinder of een kop. Ze waren ook echt super netjes. (kwamen van de Chinese Honda scooter fabriek. De kwaliteit was gewoon vergelijkbaar met Taiwanese onderdelen)

Later toen ik het officieel ging doen als 'bedrijf' moest ik het doen via exporteurs en betaalde ik 2x zoveel voor doorsnee Chinese kwaliteit.

Desondanks heb ik werkelijk nooit een probleem gezien met deze cilinders. Ik reed zelf ook gewoon met die Chinese cilinders.
 
Last edited:
Back
Top