Ervaringen met n00bs zonder scooter

Keertje voor iemand een uilaatje onder z'n scoot gehangen met een maat. Dus wij zo: hmm, hij krijgt duidelijk te weinig benzine.. Grotere sproeier dus. Waarop diegene waar de scoot van is zei: Er zit zeker weten nog genoeg benzine in de tenk, had vonochtend nog getenkt 8P
 
Gast op feest begint te lullen: ik krijg over een maand een wegracer uit Italie, 150 cc en die gaat ook 150 km/h. maar hier in NL wordt ie gewoon gezien als brommer. Ik weet zeker dat ik er een woutenmotor mee uittrek want dat heeft een andere gast ook.

Ik lachte maar nie, heeft toch gen zin.
 
Jongen uit de buurt was laatst naar Tiel geweest en daar
was een gozer die zei dat die een watergekoelde Neo,s had die 190!! op de autoteller ging.

Denk dat Hans teeuwen concurentie begint te krijgen.
 
Een maat van me wou een keer iemand helpen die zei : mn banden zijn niet goed op spanning, hoe moet dat ? zegt ie : moet je naar de dealer gaan voor wat bandenspanning. Gaat die gast dat nog doen ook, hadden ze daar z'n banden opgepompt :)
 
zon gast die ik ken had heel zn voorwiel lagers eruit ligge. vraag me nie hoe ie het voor elkaar krijgt :S, maar inieder geval ik zn voorwiel eruit gehaald hij lagers gehaald en erin laten zetten.kom ik em een dag later tegen had ie da busje wat tussen de lagers in zit nie ertussen gedaan en ook zn kilometerteller en die ringen ertussen uit gelaten,vet speling op zn wiel, dus ik zeg wil je soms je nieuwe lagers ook kappot hebbuh ofzo?? zegt ie ja ik wist nie hoe da allemaal in elkaar zat,da maakt toch nix uit.
ik zeg ja mij maakt het ook nix uit maar de volgende keer dat ie kapot is ga je maar mooi naar de fietsenmaker,prutserd!
 
Ja, nu snap ik het. Op sommige beta ark's die AC zijn staat "forced air cooled"

een gast op mn ouwe school had op z'n beta ark een geforceerde luchtfilter :) En pas op, dat had alleen een beta ark :P
 
Vorig jaar was er zo'n kereltje, was net 16 en zei dat hij 90 met orginele uitlaat haalde. Dus ik reed ff een stukje achter hem aan en hij haalde net 65 op teller. Ik heb toen maar ff gas open gegooid naar de 90. En zijn excuus was: hij loopt niet meer zo lekker.

Laat die lui maar dromen denk ik dan!
 
Originally posted by StreetRacer
In Leusden is er een dealer die heet van Soeren. In de showroom hebben ze een Beta staan met MHR50 cyl. en uitlaat en nog wat zooi. Volgens hun zou ie als ie klaar is 150 digi makkelijk moeten kunnen halen. Ik zeg zo van: "Met een 50cc' tje??" Zegt die "tuner" : "Ja, 50cc en 70cc maakt nix uit, alleen een 70cc heeft meer koppel." 8P De top van 50cc en 70cc zou dus gelijk moeten zijn, volgens hem. Hij d8 wel 18 pk te scoren met die MHR50 op hun testbank ;)


was dat btw een lichtblauwe met parelmoer kleurigen scooter???
 
nieuwe klas... nieuwe mensen :D

"had er 50cc onder gegooit, das meer en sneller dan een standaard cc:|....want die is 49,3 oid :|) "
en nog wat van dit soort loze opmerking..

andere klasgenoot woont ergens ver weg in heeft een plaatsgenoot die zijn hele blok naar italie heeft gestuurd en wel 160 echt gaat :|

ja tot ziens:P altijd wel lache hoor :P
 
kzit ook in een nieuwe klas...

een gastje van 15, wou beweren dat de snelste scooter ooit een runner was, met een 80 cc cilinder.

Ik kan mn lach toen nog redelijk beheersen, en ik vroeg verder...

Hij zei dat ze die runner helemaal hadde aangepast op de 80 cc...

En er zit een ninja twinner onder 8P dat is de snelste uitlaat ooit volgens hem!

Maja, toen vroeg ik hoe snel die runner wel niet ging..
hij antwoordde: Jah, op een hele lange weg, en toen had de politie met een laserpistool de snelheid gemeten, 193 km/h 8P

Owjah, ze hadden de runner (alleen het blok) ook nog op een daytona bank gezet. (dat zei ie om nog een beetje interessant over te komen8P)
 
gozer @ disco met nieuwe yasuni R en standaard cilinder (was bij josdijkman geweest ) : ik wou eerst c20 halen maar daar had ik niet genoeg geld voor

vriend van em had al 4 keer zijn lagers naar de tering gereden , ik vragen wat gooi je erin ? C4 @ eurokit

gozer @zwembad vraagt aan mij wat et kost om te honen , want hij wou zijn 50 cc cilinder uit laten honen naar 60 :) ik zei al volges mij gaat je zuiger dan langs je koelvinnen :) hij had zelf al 2 spoelpoorten bijgeboort :|

vriend van mijzelf best wel wat verstand maar dus niet van LC scooters , vraagt hij : zitten er wel rolletjes in een watergekoelde scooter?



we zitten meestal ook te ouwehoeren met em van : ik denk dat je het beste je kappen kunt tunen en je zuiger uitboren en dan je stuur nog tunen en je carburateur uitfrezen dat soort dingen :D
 
komt laatst zo'n menneke van 15 die ik ken bij mij 'om mee te helpen met sleutelen' altijd grote verhalen enzo.. ik denk ff testen... pak ik een claxon.. zeg ik: weet je wa dit is?? laat dat ding uitvoerig aan 'm zien... zegt ie: OOW DAT IS HET VLIEGWIEL!!! :s :s :s :s
 
Last edited:
Of sprintjes trekken tegen (nieuwe) klas/school genoten die denken dat ze sneller zijn....Of hun hele verhaal aanhoren en ze er vervolgens behoorlijk uitlullen.....

Een Aerox met alleen een NRX(al zegt ie dat ie flink hard gaat en behoorlijk opgevoerd is zou zijn teller uitgaan: teller tot 120)....okee denk je dan....laten we ons beheersen, niet lachen en er gewoon een sprintje mee doen..... En dan tot de conlusie komen dat ze bijna stil blijven staan tegenover een beetje straat-setup. (Senda 70cc eurokit, 21 mm metrakit uitlaat....valt wel mee tegen een vet opgevoerde scooter d8 ik zo)
Daarna zeggen ze ook nog van: Ja, dat had je ook nog wel even erbij mogen vertellen dat ie 70cc was.....Ik: ja ik was anders nie diegene die begon over mijn zo erg opgevoerde brommer/scooter?!!

Of iemand die zegt bij de dealer: mijn kickstart van een Rieju spike valt er de hele tijd compleet af met die as enzo en al!!:D Dan hoor je die dealer al denken : O oo dat gaat centen koste.......

Conclusie van dealer: alleen kickstarter viel avn as af door losgetrilt boutje.....(sorry hoor maar hiervoor naar de dealer gaan is echt tè triest!) Maar ondertussen heeft die kerel van wie de brommer is het wel over opvoeren van zijn brommer tot en met tegen je...



Of heel leuk: Aan iemand een tomos-cilinder verkopen en dan zegt diegene die hem wilt kopen: maar dat is geen cilinder, dat is een zuiger! Want ik had een cilinder nodig! geen zuiger!
(bleek dus achteraf dat 'ie het verschil tussen cilinder en zuiger niet wist, was ook geen probleem want ik had ook nog genoeg zuigers liggen....Maar ook wel errug leuk op dat moment)


Vragen mensen bij een dealer om een koppeling, haalt de dealer er 1 uit magazijn....zegt de koper: maar dat is geen voorkoppeling, dat is een achterkoppeling!! (ooh my god denk ik dan) Kan de dealer ze ook weer uitleggen wat het verschil is en uiteindelijk een nieuwe vario halen......:|


(Nou nog maar hopen dat er ook bij mij iemand begint over zijn scooter die 160 gaat, of een kennis die er 1 heeft. Waarom gebeurd jullie dat tog en mij niet ?! haha)
 
Opzich vind ik t altijd best frusterend, want iemand uitleggen dat 160 en dergelijke snelheden neit mogelijk zijn lukt je dus echt bijna niet! Soms kank er om lachen, soms boos worden.. ("haha rijd jij maar ... zo hard met die setup .. kan zker niet afstellen"). En soms wil ik gewoon even racen maar dat willen ze dan weer niet. watjes :P (en me huidige setup is dan nog redelijk bout)
 
Back
Top