Ervaringen met "geïntereseerde" kopers...

Steven#36

Twins Racing
Hallo,

Ik heb op het moment mijn runner 180 te koop staan (oa op marktplaats) en nou is het wel algemeen bekend dat dit gewilde dingen zijn maar dit had ik toch ook weer niet verwacht:



gilera motorscooter

Hoi beste verkoper van de)gilera runner )motorscooter ik ben op zoek naar een opgevoerde motorscooter en die moet inclusief met een kenteken zijn een nl kenteken want een duiste kenteken die moet ik nog laten kuren bij rdw en dat is mijn te veel moeite ik hoop dat die van u een nl kenteken heeft (staat heel duidelijk bovenaan in de advertentie :rolleyes: ) zo ja dan ben ik er zeer geintreseert in er een tijdje geleden een italjet dragster motorscooter te koop een zwarte van wezep den die had een kapotte voorvork door een ongeluk en die man die dacht er iemand mee te kunnen oplichten maar dan is hij bij het verkeerd adres als hij mijn wil oplichten want ik controleer de motorscooter eerst van top tot teen voordat de eigenaar het geld in handen kan krijgen.ik wil heel graag met u in contakt komen ik ben een sirieuzklant als ik naar de motorscooter per foto bekijk en wat eronder zit aan spullen dan is hij behoorlijk snel hij treukt ook heel lekker op met die politni uitlaat want een persoon die ik ken heeft hem ook als u er mee aangehouden wordt wat voor boetes krijg je opgelegd en merken ze meteen dat het een motorscooter is bij de controlle ik neem hem meteen mee als hij in mijn ogen goed is ik neem hem naar een race club
kunt u mijn u nummer mailen u huisnummer graag want ik heb mobiel bellen geblokeerden ik bel u meteen zo spoedig mogelijk op dank u zeer

Nadat ik hem had geantwoord dat ik dat ivm diefstalgevoeligheid niet doe omdat bij een huisnummer zo een adres te vinden is en dat hij daarom zijn volledige naam en huisnummer maar moest sturen en dat ik hem dan wel zou bellen kreeg ik dit:

RE: gilera motorscooter

sorry hoor maar ik snap het niet helemaal ik wil u adres niet hebben ik wil u nummer hebben en ik ben een sirieuze koper

Vervolgens heb ik niks teruggestuurd en de volgende ochtend al had ik dit ineens (van het zelfde e-mail adres uiteraard) in mijn mailbox:

een dag met z,n allen touren

Hoi beste frank u spreekt hier met hans vierstraten (volgens zijn e-mail heet-ie peter hoogedans :rolleyes: ) ik kom uit amsterdam ik heb net een maand geleden een gilera motorscooter gekocht hij is helemaal nieuw echt prachtig maar die is niet zo mooi als die van u ik ben op internet gaan zoeken naar mensen die dat graag een keer mee wouden maken en ik ben op scooterbase.net en op scooterfreaks.net gaan zoeken en daar gaan er een paar mensen ook mee het is een dag met z,n allen toeren er gaan nu al een stuk of 40 a 50 mensen mee alleen motorscooters zijn toegestaan we hebben ook een grens er is ook piaggia burgman van 650 cc die mee wil gaan maar we hebben een grens ja het is echt spijtellijk voor hem maar ja dat zijn de regels nou eenmaal die we hebben tot en met de 500cc kunnen meegaan het is in de ochtend van 19 september om 8 uur verzamellen we bij elkaar.

ik heb een paar gegevens nodig van u zodat we de hele uitleg naar u kunnen opsturen zodat u er helemaal op de hoogte bent van de toerdag

we hebben u poscode nodig en u nummer van u straat zodat we de hele programma naar u toe kunnen sturen en u nummer voor als er nodige informatie zijn die wij nodig hebben of die u zo juist wilt weten en het moet een vaste nummer zijneen mobiele nummer of iets dergelijks waar we met u contakt kunnen opnemen dank u voor utijd en ik hoor het wel van u

Heb hier op geantwoord dat ik niet achterlijk ben en dat hij mijn adres niet krijgt... ben benieuwd of ik nog meer mailtjes krijg...



Zijn er meer mensen die dit soort mailtjes gehad hebben toen ze hun scoot te koop hadden (of hebben) staan? Mss handig om die hier te verzamelen zodat je een beetje inzicht krijgt in de werkwijze... Ik neem namelijk niet aan dat ze niet allemaal zo ongelooflijk doorzichtig zijn... Is ook handig voor aanstaande scoot-verkopers dan weten ze welke mail ze links moeten laten liggen...

Grtz, Steven
 
Advertisement - register to remove this

neej, ik had weer wat anders geloof ik..
om de paar maanden mailt ie met andere namen, excuses, maar vooral onleesbaar NL

Ik ben net aan het zoeken of ik nog mails had, maar heb ze blijkbaar gewoon meteen weggesmeten..
 
Tjah ik ben dus ook met een geinteresseerde koper in zee gegaan, en diegenen die het 'gestolen scooter' topic hebben ingekeken kennen daarvan het resultaat. Voorzichtigheid geboden dus. Vond ik eerder zelf niet, maar weet nu wel beter ...
 
Waarom zou je in godsnaam mobiele nummers blokkeren :L Hij moet je huistelefoon hebben omdat je daarbij een adres kunt zoeken...

Maar erg snugger zijn ze daar niet als ze met hetzelfde mail-adres een heel ander verhaal mailen :rolleyes:
 
Een Amsterdammer die een vreemde met "u" aanspreekt?
icon_bigmouth.gif

Zou je toch meteen moeten aanvoelen dat er iets niet klopt :p

/me is zelf amsterdammer, dus mag dat best zeggen :p
 
Tsja, het is idd geen bijster slim persoon want het is wel heeel doorzichtig allemaal.... (gelukkig maar) Want het is eigenlijk te gek voor woorden dat ze zoveel moeite doen je adres te achterhalen om vervolgens gewoon je schuur open te komen breken.

Zijn e-mail is overigens: peterhoogedans@hotmail.com
 
chernobyl.jpg



Maargoed, je zou best wel een sn00d plan kunnen maken...
Alleen oppassen met de wetgeving, want ook als je het in je eigen huis gevaarlijk maakt voor inbrekers krijg je het aan de stok met de polietsie
 
Cipher said:
Een Amsterdammer die een vreemde met "u" aanspreekt?
icon_bigmouth.gif

Zou je toch meteen moeten aanvoelen dat er iets niet klopt :p

/me is zelf amsterdammer, dus mag dat best zeggen :p

Daarom dat je zo lomp overkomt :+

ik krijg af en toe ook van die mailtjes maar dan van een andere "geintreseerde"
 
Back
Top