Ervaring met Tuners.

Tom Peugeot said:
waarom laat iedereen allus doen?? mah goed moei self wete or :)
ga geloofk ook marus cilinder tunen voor ander :p
er zit ook nog wat in zeeland vrouwenpolder weet iemand daar wat van?

Tom : ja ik woon zelf in zeeland in het dorp Vrouwenpolder, het is waar dat hier een tuner zit, de naam er van is JBH-tuning, zelf heb ik er alleen goeie verhalen over gehoord en mijn broer heeft zijn cilinder laten tunen en daarbij heeft hij een uitlaat laten maken.
De uitlaten presteren zeer goed, hij presteerd beter dan een c20
 
Big-T, ik weet denk wel hoe het komt. Zijn gewoon lui/werknemers die gewoon te lui zijn en zelf gaan kijken. Vriend van mij werkt ook bij TPG zal niet zeggen waar, maargoed hijs postbode en brengt ook lang niet alles rond

Kerel is er gewoon te lui voor :?
 
big-t said:
dit is misschien offtopic

maar vond het wel handig dat jullie het weten.
als jullie je blokje opsturen via de tpg ALTIJD VERZEKEREN voor de waarde erin.
had ik dus niet gedaan, voor maar 500 max. had blokje , cilinder, carb , asje allemaal opgestuurd richting RsB. maar TPG weet niet meer waar mijn blokje cilinder enzo is.
en als je er zeer hard voor gewerkt hebt , is het zeer kut als je dan je spul kwijt bent, zeker als het meer waard is als de verzekerde waarde.
dus verzeker je pakje, wnat tpg is beetje dom, hoe raak je een paket van 13 kilo in een verhuisdoos kwijt. een blinde zou die doos niet eens kwijt raken. hopen dat ze mijn pakje vinden. indien het gevonden word, post ervaring van mij met de tuner.


Ter verduidelijking, pakketje toch bezorgt, maar tpg wist niet waar het uithing, dus alsnog verzekeren.!! zijn wazige jongens die tpg gasten

guess what, verstuur maar niks onder verzekering. ze betalen toch niks uit. Ik stuurde een xenon gasontladingsset naar Lorenzo van dit forum. het beschadigde zwaar, en was onbruikbaar...Na veel gebel en VEEL gezeur, uiteindelijk de 'algemene' schadevergoeding gekregen van 46 euro... (xenon was 800)

back on topic ;)
 
JusSeb said:
ST Tuning (Sipke Talsma)

Cilinder was eerst onderhanden genomen door IS Tuning, hierover was ik niet helemaal tevreden want er was naar mijn mening veel meer uit te halen.
Via via kwam ik erachter dat Sipke Talsma hier ook uitgebreid mee bezig was.
Sinds Michiel Beerda ( Kale man @ Sprints ) een goede vriend van mij is en Sipke Talsma die scooter ook had aangepakt, en deze zeer, maar dan ook zeer goede prestaties leverd ben ik er ook heen gegaan.

Sipke heeft er een paar uurtjes ingestoken, maar het resultaat is verbluffend.
De prestaties zijn er veel beter opgeworden, kortom een vakman die weet waar hij mee bezig is.

Maar is dit ook iemand die voor andere mensen tuned, of alleen voor bekende?
 
vriend van me wou cilindertje door hem laten bewerken, en hij had ff contact opgenomen... en dat was allemaal geen probleem.

het zou echter wel 200 eu kosten, dus later tog maar voor iemand anders gekozen :p
 
Big B NRG said:
Maar is dit ook iemand die voor andere mensen tuned, of alleen voor bekende?

Ook voor andere mensen ;) :*

JasperdB said:
vriend van me wou cilindertje door hem laten bewerken, en hij had ff contact opgenomen... en dat was allemaal geen probleem.

het zou echter wel 200 eu kosten, dus later tog maar voor iemand anders gekozen :p

Als je aan deze hobby/obsessie begint weet je dat het veel geld gaat kosten.
Als je denkt dat alles voor een prikje kan dan moet je een nachtje verder slapen en maar gaan viool of piano spelen.

Voor wat ik allemaal kreeg en uiteindelijk moest betalen keek ik niet raar op.
Kortom was het het gewoon allemaal waard.
 
Last edited:
tuner: Koopmans tuning
Tuning: Cilinder carters membraam

goeie tuning alen prijs kan lager

tuner: Twins
tuning: cilinder carters membraam Kartcarb.

goeie tuning>> prijs verhouding

bijde tuners vindt ik goed aleen vindt ik twins iets goedkoper en is zelfde tunign haast

mzzls
 
3BR : Heb me carters er een tijd geleden naar toe gestuurd. Stage 2 tuned + geparelstraald , zien er goed uit !! Niks op aan te merken. Joost is ook erg vriendelijk zeg ik erbij :)


Heeft er BTW al iemand ervaring met '' JAT '' www.ja-tuning.com ?

Greets
 
Jongens,

Ik heb een vraagje, Op Lelystad op 30 en 31 Juli aanstaande, zou ik graag met mijn Rox klaar willen zijn (motorisch dan). Momenteel heb ik een 2e hands leeg carter gekocht, en dat moet nog gevuld en gestraald en gemonteerd worden.

Ik vraag me echter af, hoe "schappelijk" de tuners zijn tegenwoordig. (Xsh, Koopmans, Twins, Rsb, de Jager, etc etc).
Ik wil dus met de volgende setup gaan rijden:

- Tuned Carter
- Malossi Speed 70 (tuned)
- Keihin 28 D-slide
- Yasuni C21 uitlaat
- Wigje van 1 of ander tuner
- VL14 & Malossi 25mm Piaggio spruitstuk
- Malossi RHQ-as.
- Malossi of Sellectra binnenrotor
- Overrange set
- vertanding
- Verlast subrame.

Mijn vraag is nu, of de bekendere tuners hier van het forum ook aan korting zullen doen. De door mij aan te schaffen setup, is best prijzig namelijk. Zullen tuners in zo'n geval een mooie totaalprijs maken? Of word alles per onderdeel afgerekend etc?

Hebben jullie hier ervaringen mee?
 
Gewoon prijsopvraag doen bij de verschillende tuners, dan kom je het snel genoeg te weten :)

Er gaan hier toch geen tuners tegen elkaar op bieden....
 
ABT, dat zou zelfs reclame maken zijn. En dat mag uiteraard niet op het forum.
Verder denk ik dat het verschilt per bedrijf. De een zal andere prijzen hanteren als de ander en dus ook meer of minder korting kunnen geven.
De ene tuner/dealer haalt zijn winst uit onderdelen verkoop terwijl de ander het misschien juist van het tunen moet hebben.
Gewoon doen wat ABT zegt, vraag de prijs op bij verschillende tuners. Kijk waar je word geholpen, hoe je word geholpen en hoe snel. Vergeet ook niet rekening te houden met de termijn waarop het klaar moet zijn.
 
antonrox said:
3BR : Heb me carters er een tijd geleden naar toe gestuurd. Stage 2 tuned + geparelstraald , zien er goed uit !! Niks op aan te merken. Joost is ook erg vriendelijk zeg ik erbij :)


Heeft er BTW al iemand ervaring met '' JAT '' www.ja-tuning.com ?

Greets


mijn blokje gaat naar JAT of www.ja-tuning.com
Japheth is echt een vriendelijke mens altijd bereid om te helpen , en het beste uit je blokje te putten
ik heb er het volste vertrouwen in

Matthew
 
Back
Top