Enzo's Zippah

Van Erwin ( Zwiersjuh )

Ik geloof dat jij ook wat aan die kap had gedaan?

Het is dus geen thunderracing kappenset maar een volledig L&M Design kappensetje.
Toen der tijd had Erwin een thunderracing set maar die kappen waren te gaar voor woorden en die hebben wij toen aangepast en nieuwe mallen van gemaakt.
De achterkap is ook meteen de zwaarste die we tot nu toe hebben gemaakt omdat Erwin hem Extra sterk wou wat eigenlijk nergens voor nodig was.
Er is dus niks van thunderracing aan ,heeft Erwin dit zelf niet vermeld ?

Verder begint je zipje steeds vetter te worden.
Hou je deze kappen erop of komen er gewoon sp 2000 kappen op ?

Nee ik ga voorlopig met 98 kappenset rijden. Wanneer ik een ZIP 2000 frame gevonden heben een mooi binnekappensetje in het stnd zwart zal ik een sp 2000 opbouwen omdat dat gewoon een wat vetter model is:P

Ok, die voorkap dus ook? Want die past voor geen meter op mn binnenkap. En het ophangen dr van is ook een lastige taak. Weet je daar misschien iets op?

En Erwin vertelde mij dat het een Thunderracing kappensetje was waarvan jij het gat voor de tank ofzo van had dicht gemaakt..

Mja daar moet ik nu dus ook een oplossing voor maken:rolleyes:

Morgen maar weer eens beunen.

Gr Enzo

behalve dat je hun mal hebt gebruikt? :# :*

Ik weet niet wat jij als mal verstaat .
Erwin had de kappen bij thunderracing gekocht echter waren deze te gaar.
De achterkap was 2hands van thunderracing zelf volgens Erwin en zat vol gaten en beschadigingen ook was de kap zo a-symetrisch als het maar zijn kan deze hebben wij dus zo ver mogelijk netjes gemaakt en symetrisch.
Er zijn verder ook nog vele wijzigingen aan de kap aangebracht zodat het niet een simpel kopie ofzo is daarom vroeg ik ook van wie die de kap heeft.
De verschillen zal menig mens niet opvallen alleen als je de kappen naast elkaar legt zal het je meteen opvallen.
Van de aangepaste kap hebben wij zelf een mal gemaakt.
De voorkap was ook niet echt lekker en hebben we wat veranderd en opgeknapt en daar een mal van gemaakt.

Nee ik ga voorlopig met 98 kappenset rijden. Wanneer ik een ZIP 2000 frame gevonden heben een mooi binnekappensetje in het stnd zwart zal ik een sp 2000 opbouwen omdat dat gewoon een wat vetter model is:P

Ok, die voorkap dus ook? Want die past voor geen meter op mn binnenkap. En het ophangen dr van is ook een lastige taak. Weet je daar misschien iets op?

En Erwin vertelde mij dat het een Thunderracing kappensetje was waarvan jij het gat voor de tank ofzo van had dicht gemaakt..

Mja daar moet ik nu dus ook een oplossing voor maken:rolleyes:

Morgen maar weer eens beunen.

Gr Enzo

De voorkap hoort normaal aan te sluiten en de ophangpunten kun je aan de achterkant polysteren eventueel met alu beugeltjes of iets dergelijks.
Mocht je nog vragen ofzo hebben pm me dan maar gewoon anders krijg je weer dat de modjes gaan zeuren.
Ook zal ik eens contact opnemen met Erwin want die verteld blijkbaar maar de helft.

ik heb gezegt dat ze van thunderracing kwamen maar dat niet echt superkappen waren en dat jij ze netjes heb gemaakt en daarvan nieuwe heb gemaakt, en dat ik ze steviger wou dat is omdat ik stukkie zwaarder ben dan de meeste die rijden en ik weinig zin had om doorheen te zakken. Hoop dat nou duidelijker is, is dus nu compleet nieuwe set en komt van L&M af.

Last edited:
Nja genoeg nu over de kappen, het zijn dus dichte kappen. De achterkap past nog wel redelijk. Maar de voorkap is echt een drama..

Dus als iemand een SP98 voorkap heeft met spoed wil ik m van je overnemen!
(evt. meenemen naar Driewegen!)

Check je pm, te leen is geen probleem, miss dat ik er nog wel 1 kan fixen die je over kan kopen dit hoor je dan iig wel :)

Ik had je PM gelezen, heb als het goed is een leenkap geregeld. Ben toch van plan om binnenkort deze kappeset te verkopen aangezien ik het niet fijn vind sprinten:p

DUs als iemand geinteresseerd is graag even PMen..

Voorderest zie ik jullie morgen @ 3wegen 8)

ff een verhaaltje over Driewegen:

Iets van 8 sprintjes getrokken onder andere tegen: Arthur, Lourens, Maikel en tegen matzwarte Rox(weet zn naam ff nie)

Van de 8 sprints geloof ik 1 keer tijd geregistreerd die ik niet heb kunnen terug vinden. Ook 2 keer een valse start gemaakt.

Verders wil ik op Stein met net gespoten kappen rijden en ff het blokje nog een beetje onderhanden nemen,

Nog eeen foto en een filmpje van de zip in actie:

Foto:

Filmpje:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=jDkyrFX4R1Q"]YouTube - Speedboer Sprint op SBO Driewegen[/ame]

See you @ Stein -:-

Update:

Afgelopen zondag naar Stein geweest, helaas vanwege tijdsmeting en regen enz volgens mij maar 1 of zelfs geen tijd gereden met mn zip.

Deze week genoeg te doen aan het ding voor Maandag, dus geen tijd om een heel verslag te typen:P

2 fototjes van Stein:

See Ya @ Rotterdam-:-

Ging volgens mij tog wel aardig hard :*
Alleen kwa uiterlijk :X niet om aan te zien :+
heb volgens mij nog wel ergens een paar foto's ervan, laat maar wat weten.
Mssn tot in rotterdam :W

een paint zal hem idd goed doen.... ben benieuwd op rotterdam.

Klaar voor print nummer 3 tussen ons ?

Printje?:P Moet maar weer heh, beter laat je die plakrand thuis liggen:+

Heb btw paint al aangeschaft. Ik hoop dat ik nog ff de tijd heb voor Rotterdam om de kappen spuitklaar te krijgen en ze te spuiten.

Wanneer dit lukt zullen jullie dit vanzelf zien op Rotterdam8)

Nog un foto die ik vond:

Gr Enzo

Zo 3 maanden niet meer een update gedaan, dus de hoogste tijd om dat nu maar even te doen.

Gister naar Sittard geweest samen met Joyce(Runnersjezer) en Michael(Sonicsjezer) rond een uurtje of 7 vertrokken. De dag is goed verlopen, al deed de scooter het wat minder. Had wat toeren teveel en had geen zin om met 30 graden ff mn rollen te vervangen:7

Heb veel gereden maar meeste tijden zaten rond de 7.7 / 7.8

De scooter is nu ook al een tijd voorzien van een leuk laklaagje en een fournales voorveertje8)

Fototjes:

Gr Enzo

Back