sinister said:Die kilo zal het hem niet maken hoor...
dna_mario said:ik heb ook al scoots gezien met een thermosyfon-systeem , zonder pomp dus , valt dit dan eig mee voor koeling ? nee tog ?
Oxi said:als het werkelijk ALLEEN voor te sprinten is kun je net zo goed helemaal geen waterpomp erop doen, en een recevoir boven je cilinder maken waar je 0,5 liter water ofzo indoet..
TommiiY said:ikzelf vind het vooral handig bij warm laten worden..gwoon pomp wat later aanzetten
JasperdB said:true.
als ik sprint heb ik 9 van de 10 keer ook mijn pomp uit staan
[5th]Nick said:Je moet er wel over nadenken dat je cilinder heter is dan je tempmeter doorgeeft, want het water en de kop worden later warm dan de wand van je cilinder
JasperdB said:Het is niet nodig... warmer dan 55/60 graden word ie nietvan te voren laat ik hem een warm pruttelen met het pompje aan zodat mijn complete kvs systeem een beetje op temp. is... En als hij 60 graden is ongeveer dan laat ik hem fftjes pompen, is hij zo weer 50 graden en kan ik er weer ff tegen aan. Als ik hem constant aan laat staan koelt hij iig te goed.
Daarom geef ik ook de voorkeur aan een temperatuur die sneller varieert dan de watertemperatuur.Sven said:als je hiervanuit gaat werk je met 2 verschillende waardes, waar je dus niks aan hebt, dan zou je net zo goed de temp van bv het carter kunenn pakken. immers meet je altijd de temp die langs je nippel stroomt, en daaruit maak jij op of je cilinder te warm of te koud is, je kunt ook de temp van de cilinder wand kunne pakken zoals jij al aangaf, je kunt het daar alleen moeilijk meten voor de rest zou het dus niks uitmaken en werk je gewoonweg met hogere temperaturen.
-Sven
BT said:Zou de temperatuur dan sneller fluctueren als je een sensor onder de bougie zou monteren, zoals bij een aim geleverd kan worden ?