waad said:Ik ben bezig met een frame en daar wil ik een watergekoeld blok achter hangen voor evt. het sprintseizoen '97
Nu zie ik in veel project topic's het gebruik van een electrische waterpomp.
ik snap dat een mechanische waterpomp de krukas extra belast
maar hoeveel is dat tegenover een pomp die op de accu/ontsteking word aangesloten en is de koeling nou echt zoveel beter?
plus is het niet gevaarlijk dat als de electrische pomp op lagetoeren cq. stationair draaien bv. minder gaat pompen?
alvast bedankt..
TommiiY said:de koeling is zoiezo beter...de mechanische pomp via de krukas pomp tond de 9 liter P U en bijv. een reich pomp 12 of 15 liter P U.
ook zal de elektrische pomp niet minder gaan pompen bij stationair lopen oid omdat het niets te maken meer heeft met je toerenverloop.
ikzelf vind het vooral handig bij warm laten worden..gwoon pomp wat later aanzetten
Big B NRG said:Electrische waterpomp+batterij+draden+ophanging waterpomp is allemaal gewicht.
( bij mina is het anders de mechanische maar die doen het denk ik omdat een reich of bosch meer water verplaatst dan die mechanische ) dus betere koeling[/QUOTE said:juistem..
voor de vermogenwinst zul je het niet hoeven doen, niet denken aan 0.8 pk extra oid. het koelt simpelweg beter en vind het zelf fijn om te bepalen wanneer het ding moet gaan koelen
Big B NRG said:Electrische waterpomp+batterij+draden+ophanging waterpomp is allemaal gewicht.
ghost-dna said:als je pia hebt dan heb je bijna geen keuze die snaartjes die de pomp aandrijven dus mechanisch die zijn kut slijten/ breken . vandaar de electr waterpomp
( bij mina is het anders de mechanische maar die doen het denk ik omdat een reich of bosch meer water verplaatst dan die mechanische ) dus betere koeling