Anne
Tussen qualificatie en demo race zit praktisch geen verschil. Alles is puur demo voor het publiek en het gaat er ZEKER niet om wie het snelste is.
De benamingen qualificatie en ''race'' is er meer aan toegevoegd aangezien het de ''gran prix van Middelharnis is'' dus om het voor het publiek een beetje spannend te maken.
Als je ver achterligt is ook geen enkel probleem. Vorig jaar reden er een paar minder snelle scooters mee met vering, die konden natuurlijk harder over de drempels etc dan oa ik met mijn zip zonder vering.
Het is geen wedstrijd en ook daarom maakt het totaal niet uit hoeveel ronden je rijd.
Wij hebben de afgelopen paar jaar ook meegereden en je hoeft je niet heel druk te maken over de maximum snelheid.
Het is meer een richtlijn dat je niet té gek gaat doen. Er is erg veel publiek en sommige mensen kunnen het niet weerstaan nét wat gekker te doen dan anders wat dus gevaarlijke situaties kan veroorzaken.
Aangezien ook bij dit event de ''scootertjes'' nieuw in het programma waren was het voor de organisatie natuurlijk ook een risico. Kwamen er een stel afgeragde opgefokte hokken? of serieuze sprint/race rijders?
De afgelopen jaren denk ik dat we zowiezo bij dit event serieus genomen worden, dit ook door de regels van de organisatie te respecteren en niet als een stel halve zolen te gaan knallen.
Als ik naar vorig jaar kijk is alles goed verlopen, in het begin werd er redelijk rustig gereden en later op de dag ging het toch nog flink hard.
Iedereen die rijd en of toeschouwer is, is wel motor/autosport gek. Het enige wat ik iedereen die meerijd mee kan geven is ''hou het leuk voor je zelf en hou het leuk voor een ander''
Zie je de 14e! :W