Demo sprint/race Middelharnis ZuidHolland 14aug vrijdag

Anne :)

Tussen qualificatie en demo race zit praktisch geen verschil. Alles is puur demo voor het publiek en het gaat er ZEKER niet om wie het snelste is.
De benamingen qualificatie en ''race'' is er meer aan toegevoegd aangezien het de ''gran prix van Middelharnis is'' dus om het voor het publiek een beetje spannend te maken.

Als je ver achterligt is ook geen enkel probleem. Vorig jaar reden er een paar minder snelle scooters mee met vering, die konden natuurlijk harder over de drempels etc dan oa ik met mijn zip zonder vering.
Het is geen wedstrijd en ook daarom maakt het totaal niet uit hoeveel ronden je rijd.

Wij hebben de afgelopen paar jaar ook meegereden en je hoeft je niet heel druk te maken over de maximum snelheid.
Het is meer een richtlijn dat je niet té gek gaat doen. Er is erg veel publiek en sommige mensen kunnen het niet weerstaan nét wat gekker te doen dan anders wat dus gevaarlijke situaties kan veroorzaken.

Aangezien ook bij dit event de ''scootertjes'' nieuw in het programma waren was het voor de organisatie natuurlijk ook een risico. Kwamen er een stel afgeragde opgefokte hokken? of serieuze sprint/race rijders?
De afgelopen jaren denk ik dat we zowiezo bij dit event serieus genomen worden, dit ook door de regels van de organisatie te respecteren en niet als een stel halve zolen te gaan knallen.

Als ik naar vorig jaar kijk is alles goed verlopen, in het begin werd er redelijk rustig gereden en later op de dag ging het toch nog flink hard.

Iedereen die rijd en of toeschouwer is, is wel motor/autosport gek. Het enige wat ik iedereen die meerijd mee kan geven is ''hou het leuk voor je zelf en hou het leuk voor een ander'' :)

Zie je de 14e! :W
 
Anne :)

Tussen qualificatie en demo race zit praktisch geen verschil. Alles is puur demo voor het publiek en het gaat er ZEKER niet om wie het snelste is.
De benamingen qualificatie en ''race'' is er meer aan toegevoegd aangezien het de ''gran prix van Middelharnis is'' dus om het voor het publiek een beetje spannend te maken.

Als je ver achterligt is ook geen enkel probleem. Vorig jaar reden er een paar minder snelle scooters mee met vering, die konden natuurlijk harder over de drempels etc dan oa ik met mijn zip zonder vering.
Het is geen wedstrijd en ook daarom maakt het totaal niet uit hoeveel ronden je rijd.

Wij hebben de afgelopen paar jaar ook meegereden en je hoeft je niet heel druk te maken over de maximum snelheid.
Het is meer een richtlijn dat je niet té gek gaat doen. Er is erg veel publiek en sommige mensen kunnen het niet weerstaan nét wat gekker te doen dan anders wat dus gevaarlijke situaties kan veroorzaken.

Aangezien ook bij dit event de ''scootertjes'' nieuw in het programma waren was het voor de organisatie natuurlijk ook een risico. Kwamen er een stel afgeragde opgefokte hokken? of serieuze sprint/race rijders?
De afgelopen jaren denk ik dat we zowiezo bij dit event serieus genomen worden, dit ook door de regels van de organisatie te respecteren en niet als een stel halve zolen te gaan knallen.

Als ik naar vorig jaar kijk is alles goed verlopen, in het begin werd er redelijk rustig gereden en later op de dag ging het toch nog flink hard.

Iedereen die rijd en of toeschouwer is, is wel motor/autosport gek. Het enige wat ik iedereen die meerijd mee kan geven is ''hou het leuk voor je zelf en hou het leuk voor een ander'' :)

Zie je de 14e! :W

9||6 Erg goed beschreven :W



Even voor de duidelijkheid, je rijdt dus 2x 6 rondes en 1x 12 rondes en als laatste natuurlijk de ere ronde als dankbetuiging naar de organisatie en vrijwillers toe.

En wat pepijn al zei: hou het leuk, maak het niet te gek. Tis geen op leven en dood strijd:* Als het goed gaat mogen we iig de komende 5 jaar terug komen.
 
Heb er weer zin in!

Is altijd een super dag met heel veel enthousiast publiek en veel gezelligheid.

Ik kon vorig jaar ook alleen heel langzaam door de bochten ed vanwege de hoogte en vering van me zip, maargoed dan op het lange eind (voor de bekende, onder langs d'n diek zalk moar zagguh) het gas er weer op!

Vooral de sprintjes op het lange stuk waren geweldig natuurlijk.

Afstelling van de zip van de week nog maar ff wat veranderen, kmis nog vermogen onderin.
maar gaat wel goed komen denk ik.

We gaan natuurlijk vooral voor een gezellige dag!
ik heb er zin in en ben al aan het uitkijken naar de 14de!
 
Nog een klein vraagje, het formulier waarbij je dingen over je scooter kan vertellen, wat gebeurd daar mee? Is er bijvoorbeeld iemand die dat soort dingen omroept?
Ik bedoel het in de zin van, dat ik tegen jou niet hoef te zeggen dat er bijvoorbeeld een lachgasinstallatie opzit, dat zien jullie ook wel, maar iemand met minder kennis misschien niet dan
 
Ben ik met mijn Racer ook welkom ??


kkhardgeredenemmen.jpg
 
Als je eerder had gereageerd wel, zoals ik al in de openingspost en verder in het topic heb geschreven zit ik reeds aan het maximum aantal deelnemers. Er kunnen dus geen nieuwe rijders meer bij komen. Helaas... volgend jaar beter.
 
Door de rijwind koelt hij genoeg hoor! ;) Ok, hij kan wel wat warmer worden dan met 1 sprint van 150m, maar daar loopt een scooter nog niet op vast hoor. Vorig jaar reed ik met een veel te kleine radiateur op me scooter, drukte ik nog NX in met 90+ graden niets aan de hand. Dingen kunnen veel meer hebben dan je denkt :W
 
Ieder ook zo zijn ding :p Als mijn teller 90 graden aangeeft stop ik direct hoor :+
Mn scooter heeft afgelopen week wat beschadiging opgelopen, dus nu kom ik om lekker te knallen en niet echt voor de show :p wou eerst nog mijn purge kit monteren maar geen zin meer in die moeite

Ik hoop wel heel erg op heel droog weer met een temperatuur van rond de 10 graden :W maar dat laatste zit er sowieso niet in denk k
 
Volgens mij is mn scooter er klaar voor, nog wel te lichte rolletjes maarja
Hebben jullie een ideetje hoe het is geregeld daar, ik neem aan een soort van paddock waar je auto naast je scooter staat? Wel vervelend dat we er om 11 uur moeten zijn, en pas om 15.00 rijden. Is er trouwens een tankstation in de buurt en een supermarkt?

edit, ik zie nu dat de aanhangers op een parkeerterrein komen. Mijn scooter en eventuele sleutelspullen staat in de auto zelf, ik zie wel hoe het gaat dan
 
Last edited:
Back
Top