DDL /SAPtuning 70b sonic 7t -sbo 2010

snap je het wel?
je gaat toch niet met een oude zuiger banken, dat is verspilde moeite,,
je squish kan weer anders komen te staan na het demonteren van je cilinder,waardoor je afstelling alweer anders kan zijn..

pak dan nu een nieuwe zuiger, laat em ff lekker lopen, en ga dan banken,
is je zuiger gelijk ingelopen, kun je op de meeting volop knallen!
daat gaat het uiteindelijk om,,.

we willen wel een beetje concurentie hebben dit jaar;)

hoop dat je er wat van leert..

Jeroen op Arthur zijn account!



aan de eene kant heb je gelijk.
maar aan de andere kant niet.

waarom kan ik niet nog een keer me squish op 0.5 krijgen?
en met een ''oude'' zuiger kanje ook gewoon verschillen zien kwa vermogen op verschillende onderdelen.
dus waarom een nieuwe zuiger daaraan verspillen?
aan het einde van de rit kan ik weer een nieuwe kopen.
beetje zonde van me geld.


ga zoiezo zeker me best doen om concurentie te bieden in de 70B dit jaar.

toch bedankt voor je reaktie.

@jrmn

lees hierboven.

thnx
 
Last edited:
Concurrentie genoeg in de 70B.

Een hok met een versleten zuiger pakt meestal heel anders op en kan daarom heel anders reageren op aanpassingen. Dus daarom beter gewoon ook met een verse zuiger banken.
Maar verder is het je eigen beslissing;)
 
Zou gewoon met een staafje achter gaan proberen. Maak je precies de hoogte die jij hem wilt hebben!

Ziet er goed uit verder, nette spullen en wat betreft zuiger ben ik het toch echt eens met de rest. Maar, goed alsnog jouw keuze.

Suc6!
 
deze zuiger is gewoon nog goed.
hebben jullie die zuiger in je hand gehad en bekeken?weten jullie hoeveel uren deze gedraait heeft? neetoch?
op de foto ziet hij er ook inderdaat niet lekker uit.klopt.
ik weet zeker dat deze zuiger jonger is dan menig zuiger die bij jullie in je cilinder zit.
vandaar.
en omdat ik ''oude'' typ. komt omdat het geen nieuwe is.

nu ga ik wat foto's uploaden etc..voor een kleine ..

update -19-01-2009
 
Precies, gewoon banken met GEBRUIKTE zuiger, niet versleten oid. Na het banken nieuwe zuiger erin en nog een paar runs maken. Als je met een nieuwe zuiger gaat banken is hij op voordat je klaar bent ! Maar zo vaak hebben de Kroesjes blijkbaar nog niet gebankt :henko:
 
Precies, gewoon banken met GEBRUIKTE zuiger, niet versleten oid. Na het banken nieuwe zuiger erin en nog een paar runs maken. Als je met een nieuwe zuiger gaat banken is hij op voordat je klaar bent ! Maar zo vaak hebben de Kroesjes blijkbaar nog niet gebankt :henko:

deze zuiger is gewoon nog goed.
hebben jullie die zuiger in je hand gehad en bekeken?weten jullie hoeveel uren deze gedraait heeft? neetoch?
op de foto ziet hij er ook inderdaat niet lekker uit.klopt.
ik weet zeker dat deze zuiger jonger is dan menig zuiger die bij jullie in je cilinder zit.
vandaar.
en omdat ik ''oude'' typ. komt omdat het geen nieuwe is.

nu ga ik wat foto's uploaden etc..voor een kleine ..

update -19-01-2009

@ Patje,,
ik baseerde mijn verhaal meer op jou verhaal,
aangezien je verhaal duidde op een totaal versleten zuiger die je nodig wou vervangen,
als deze zuiger toch niet oud is,laat en anders even nameten, en monteer desnoods alleen een nieuw veertje als deze op is..
anders kun je net zogoed banken,en nog 1 of 2 meetings met deze zuiger blijven rijden,mocht je afstelling dit toelaten..


@ citroensap,
2008 elke meeting 2 scooters, en 1 scooter 3x ongeveer,,

2009 2 scooters onderhouden, maar niet zoveel gebankt, aangezien wij altijd met nieuw spul gingen banken;)
waarom zou je met een oude zuiger gaan banken als je daarna een nieuwe zuiger gaat plaatsen en dan weer gaat banken,
sorry maar dan ben je echt dom..
ik weet niet wat voor blikken zuigers jij gebruikt, maar onze zuigers zijn niet op na 1 avond banken,
vorig jaar een half jaar gedaan met 1 zuiger, en die kan nog steeds goed mee.. en ja, blok liep constant 6.7 rijder werkte alleen niet zo mee..

sorry voor het bevuilen van je topic Patrick,

Jeroen
 
Nou wat begin je dan eerst over "oude "zuiger dan , als je zelf te beroerd bent om een paar keer in het seizoen je zuiger te verversen.DAN ben je pas dom, reageer daar dan niet zo op alsof hij er niks van snapt !
 
jij kent duidelijk niet het verschil tussen oud/versleten en oud/maar nog goed..

als mijn zuiger niet versleten is vervang ik hem ook niet,

en dat JIJ citroensap,je gelijk probeerd te halen door telkens het verhaal te verdraaien,, ja..dat is gewoon zwak

hier laat ik het maar bij, want ik geloof dat we Patje zn topic zo wel genoeg verkracht hebben
 
wat een gezeur om een zuiger.
het is en blijfd zijn eigen keuze of je het er nou mee eens bent of niet ;).

begind een vette sonic te worden denks, alleen heb je je stuur niet verkeerd om :p?
 
wat een gezeur om een zuiger.
het is en blijfd zijn eigen keuze of je het er nou mee eens bent of niet ;).

begind een vette sonic te worden denks, alleen heb je je stuur niet verkeerd om :p?

jah inderdaad, hoort eigelijk naar benede te staan,,
alleen vind hem zo naar boven staan ook wel mooi eruitzien, en het is "orgineel" :p
( lijkt een beetje op een fiets stuur nu )

maar zeker mooi werk met je sonic jonge,
suc69||6
 
jah inderdaad, hoort eigelijk naar benede te staan,,
alleen vind hem zo naar boven staan ook wel mooi eruitzien, en het is "orgineel" :p
( lijkt een beetje op een fiets stuur nu )

maar zeker mooi werk met je sonic jonge,
suc69||6


het is ook een fiets stuur, en een fiets clamp.
word alleen voor 4x zoveel verkocht als dat het waard is onder de naam ''epc stuur/clamp''

@martyn.

het heeft voordelen, maar ook inderdaat nadelen.
 
K was vandaag ook bij DDL heb je nog bezig gezien aan de sonic. Vanavond nog ffe wezen kijken ziet er netjes uit zal dit topic blijven volgen:) grtzzz
 
probeer anders een ander inlaatje, JS is toch iets langer? die hangt ook onder een andere hoek..
 
Last edited:
Ehj pat, ik heb een JS thuis liggen ;) als je interesse hebt om te testen moe je ff pm'en of bellen ;) en vrdr wrom de keuze voor een Malossi radje (eventueel) ?? Een ander radje niet goed genoeg naar je mening ??

later
 
Patrick,

Ding ziet er netjes uit, pak je goed aan :)

Volgend jaar ook weer de friesche sprints? Dan kom ik je vast nog wel een keer tegen,

Gerben Visser
 
@oscar

nee.

@wuntke

ALS ik hem zou willen testen dan hoor je het van me thnx iedergeval.
die malossi rad, is zoiezo puur omdat er echt verschrikkelijk veel dingen getest moeten worden etc.dus moet ik goede koeling hebben en niet een sonic radje die hier 4 keer in past.

@gerben

leuk dat je ff wat post! thnx!
ja friesse sprints ben ik ook weer van de partij!
altijd leuk.ik zie je zoiezo daar inderdaat!

gaat het goed met je puchmonster?
 
Patrick,

Ik ben weer vollop bezig, wil dit jaar weer met iets meer vermogen aan de start staan. Hoop aanpassingen gedaan aan carter, cilinderkop, inlaat, uitlaat etc.

Veel succes met de Sonic in ieder geval & we lopen elkaar nog wel een keer tegen het lijf,

Gerben :*
 
Back
Top