-- Hebo Twins -- Hebo zip sponsored by DDL

jaapio

Well-Known Member
hallo

Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Jaap Verhagen 19 jaren verder sinds mijn geboorte. Ik studeer momenteel HRO vastgoed & makelaardij (2ejaars). Ik ben op mijn 16e aangestoken met het scootervirus, dus sindsdien ben ik daarmee bezig.

Samen met een vriend ( Stephan, @ forum wuntke) gooien we onze Scooters maar eens online. Deze scooters zullen zeer waarschijnlijk wel een paar keer te bewonderen zijn bij de SBO met een daginschrijving of bij de andere gelegenheden die de moeite waard zijn.

De projectpage van de andere helft van de hebo twins is de volgende:
Hebo rox - Hebo twins DDL sponsored

Even een klein stukje verleden:

ik ben ooit begonnen met een Aprilia Sr2000. Deze aardig verbouwd maar met name gebruikt voor naar school gaan.
scooternieuw004.jpg


Daarna overgestapt naar een aeroxje, deze aardig verbouwd motorisch gezien ( 70cc MHR rep, 24mm Oko, etc)
scooter006.jpg


Na de aerox weer verkocht te hebben bleef het kriebelen. Dus toen een zip frame gekocht van een maat van me om een sprinter te gaan bouwen. Ik ben begonnen met een 98 frame en mijn 98 project was eigenlijk bijna klaar tot ik het aanbod kreeg om een zip sp2000 over te kopen. het was voor mij op dat moment eigenlijk bijna plug en play.
fotootje van het zip 98 frame (Staat te koop btw!!!!)


toen onderdelen verzameld en weer een hoop verkocht en dergelijke. Uiteindelijk zag hij er zo uit:
zippie005.jpg

allemaal onderdelen weer verkocht en weer bepaalde dingen gekocht die ik zometeen nader zal laten zien.


Koninginnedag 2009
Op koninginnedag 2009 ben ik met de zip naar strijen geweest. Toen weinig gereden wegens te weinig frictie in het stuur waardoor er wederom werd bewezen dat er wel degelijk zwaartekracht bestaat.

--------------------------------------------------------------------------
Mijn eigenlijke project begint hier.
doel van dit project:
- hoop lol hebben tijdens het sleutelen en op de meetings
- Veel leren over het blok en het tunen ervan

Na mijn val op strijen had ik enkel wat kapschade:
VerkoopScooter011.jpg


Echter was dit voor mij reden genoeg om de zip eens flink onder handen te gaan nemen.

ik begin met het blokje zoals ik hem heb aangeschaft.
Mijnspeelgoed001.jpg


Ik heb het blokje overgekocht van een vriend met daarin een power 1 as. een malossi overrange inclusief delta clutch en malossi poulies. daarnaast ook nog een koppelingshuis van stage 6. Er zat toen ook al een andere vertanding in gemonteerd. 13/44 van malossi. Een hoop mensen zullen nu denk ik aan het plaatje ook wel zien dat het geen pata negra cilinder is maar enkel een manston met een pata negra kop ( de binnenkop van beiden is identiek enkel de kleur aan de buitenkant verschilt). Na diverse warmlopers door te weinig koeling maar een nieuwe manston revolution gescoord.

Gemonteerd en wel:*
DSC_0119.jpg

De cilinder is door Dennis van DDL-tuning een aardig eind getuned.

daar moest natuurlijk wel even een mooie pijp onder komen, ik stel u voor aan mijn C21(L):
Blokkieinmekaar005.jpg


Daarna heb ik een geweldige bestelling gedaan en toen kwam het volgende binnen ( let even niet op de montage):
IMG_1129.jpg


Toen moest ik enkel nog een inlaatset hebben, en wat kwam daar aan gewaaid
een malossi VL13, een wig van stage6, stage 6 spruitstuk en mooie 28mm stage 6 R/Tcarburateur:
DSC_0122.jpg

Deze inlaatset is ook nog even vakkundig onder handen genomen door Dennis van DDl-tuning.



De tijd was aangebroken om het saaie zwarte zip frame eens wat op te fleuren. Hele frame geschuurd en in de lak gezet:
framenieuw001-1.jpg

Toen alles droog was eens wat dingen gemonteerd samen met een nieuw stuurtje om eens te kijken naar hoe alles eruit ziet en of de zithouding mij beviel.
DSC_0031-1.jpg


ZipmetRox010.jpg


Tussendoor moesten de Hebo twins even op de foto:
ZipmetRox002.jpg



Daarna waren de velgjes aan de beurt. Na een hoop gezwoeg, gevloek{! en poging na poging dit resultaat:
DSC_0049.jpg

niet onaardig al zeg ik het zelf.

Na lang Photoshoppen, kleuren zoeken en bekijken, twijfelen en nog meer getreuzel gekozen voor een vrij simpele kleur.
DSC_0051.jpg


DSC_0050.jpg



De uiteindelijke setup is alsvolgt:

Hebo Manston revolution DDLtuned
power 1 asje
Yasuni C21 (modified)
Malossi VL13 DDLtuned
Stage6 wigje+spruitstuk DDLtuned
Stage 6 28mm R/T DDLtuned
Malossi MHR overrange set
Malossi MHR poulies
Malossi delta clutch
Stage6 koppelingshuis
Malossi vertanding
PVL twins digitale ontsteking


Verdere plannen:
- Knipperlichten spuiten
- Voorkap meer perforeren
- Testresultaten online zetten( Grafieken zullen spoedig online verschijnen)
- Achterband vervangen door een slick
- Voorvork verlagen


Cu @ the next update

Greetz

jaap
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

@Aprilia SR

thx:D hoop dat ik echt een vlamding kan neerzetten


@VaugHan

dankje! ben echt wel flink bezig geweest op die velgjes


@ anne

jah die remschijf moet ik nog even aanpakken. die zal ik binnenkort nog wel even gauw blingbling maken! thx voor de rest!
 
Back
Top