EPC 70B Carbon Jogs 2012

Je kan proberen eerst de keeringen eruit te halen, ik heb wel een gehad dat die keerringen ''verbrand'' waren dan hebben ze een groot loopvlak ipv een klein randje om af te dichten en dat geeft erg veel weerstand.
 
Je kan proberen eerst de keeringen eruit te halen, ik heb wel een gehad dat die keerringen ''verbrand'' waren dan hebben ze een groot loopvlak ipv een klein randje om af te dichten en dat geeft erg veel weerstand.

Ik zo idd ook eerst beginnen bij de keringen...

Keringen waren nog gewoon in orde. Het gekke is dat nu alles van het blok af is gehaald, de krukas gewoon weer soepel draait. Maar dit kan natuurlijk ook te maken hebben met het uitzetten of krimpen van bepaalde delen in het blok. We gaan zoiezo de lagers en keringen vervangen.
 
Update Etten Leur

Na dat de scooter voor de zoveelste keer met een rotgang weer in elkaar was gegooid, vrijdag met Steef gaan bollerbanken om te zien of er nog wat vermogen te winnen was. Het vermogen stond op 22,2. En met het zelfde vermogen ben ik ook weer vertrokken, dan wel met een stuk strakkere lijn. Zuiger moest wss nog wat meer afgezeken worden8P

Met niet al te hoge verwachtingen naar Etten Leur afgereisd zaterdagavond en gezellige avond gehad met kamp limburg, tb en de rest.

S'morgens bij aankomst was t een natte bedoeling dus begon al goed. Gelukkig droogde het snel en konden we knalle. Na een paar runs gezien te hebben van oa Rick en Martin zag ik het al duister in:D

Toen zelf maar eens op de jog gehesen om een run te maken. Eerste run, vals. Voelde ook niet heul geweldig aan. 2de run bij opwarmen kegelde die uit. Bobine kabel los. Ff snel gefixt. 3de run, voelde stukje beter aan maar wederom vals. 4de en 5de run 7,4x met een matige reactie. 5de run toen het al begon te druppen net voor bui voor de finales een laatste poging. Was heel goed weg en liep mooi door. Dat moest dan de kwalificatie run zijn. Alleen niemand wist mijn tijd, GVD:D Uit eindelijk er achter gekomen dat ik 7,2599 met 0,007 reactie had gereden. Tot mijn verbazing had ik mij dus toch nog als 7de gekwalificeerd:W Omloop rijden hoefde voor mij op dat moment eigelijk niet want zag er niet naar uit dat ik nog een plaats kon pakken, maar niets was minder waar haha:D

Kwart finale, was goed weg met redelijk tot matige reactie van 0,09. 7,25. Dat was dus net genoeg voor de 4de plaats! Kon voor mij dus al niet meer stuk:W

Halve finale, Na een hoop gedoe en onduidelijkheid of ik nu wel door was of niet hoorde ik gelukkig 10 sec voor dat een run moest maken toch dat ik door was! Ik zag dat Hugo en Marc een matige run hadden dus gaf me hoop om nog op t podium te eindigen. Ik mocht tegen Rick. Ik was wederom goed weg met 0,02 reactie toch een matige tijd van 7.31. Rick deed het niet veel beter met een 7,28 met een enorme reactie tijd:p Rick 1e en ik toch 2de! Moest niet veel gekker worden:+

Finale. 7,26 met geen idee wat voor reactie. Rick had vals en 2de run 7,30 met 0,3 reactie. Was nog gvd 1e geworden ook nog:winner: Al was het met heeeul veel mazzel. Toch wel mooi haha.

Planning voor volgende sprint:
- Aan de fitness, totaal gewicht van 146kg is niet helemaal top.
- Nog wat spullen testen op de bollerbank voor meer vermogen.
- Zo goed mogelijk mijn best doen om mijn plaats in het kampioenschap te verdedigen:D (gaat nog hele klus worden denks:rolleyes:)

[IR]http://i42.tinypic.com/10cqb2g.jpg[/IR]

Foto's en filmpjes zijn van harte welkom!
 
Idd echt super kerel! Zo zie je maar dat vermogen enzo niks hoeven te zeggen.. Je reed goed, en daarmee heb je de eerste plaats verdiend!
 
Realy nice time. Whats the wight of your scooter? I guess not many people in germany are that fast with a "heavy" scooter like this. We have scooters with unter 40kg and slower times.
Good job mate!
 
Update Ettenleur:

Voor mij is het wat minder goed gegaan als bij Ruud |(.

Mijn blok was nog niet klaar en brommer stond nog niet in elkaar. Dus kreeg te horen van Stefan en Bas dat zij nog wel een blok hadden liggen wat ik kon gebruiken. Super natuurlijk! Dus vrijdag avond met Dennis (Held!) het blok op gaan halen:W .

Eenmaal weer thuis tot diep in de nacht gesleuteld en uiteindelijk alles afgekregen en zaterdag naar de camping vertrokken met de hele bups.

Natuurlijk super gezellig gehad en veel gelachen. Eenmaal op de meeting inschrijven en keuren. Tijdens de meeting veel kleine problemen tegen gekomen waardoor ik niet heb kunnen rijden. Had verder ook nog geen vertrouwen in de scooter omdat het blok totaal onbekend was en ik mijn draai op de scooter niet kon vinden.

Heb mij dus weer flink in de vingers gesneden met het te laat beginnen :p.

Maar goed. De volgende meeting zullen beide brommers er staan met de Carbon kappensets en heb ik mijn eigen blok eronder en kan ik er ook eens tegenaan!

Verder was het een geweldige dag ondanks het weer en natuurlijk super dat er veel bekers mee naar Limburg zijn gegaan :W!
 
Bedankt allemaal!

Kappen gaan in de loop van het seizoen vanzelf in orde komen. Belangrijkste vind ik nu dat het blok gewoon snoeihard gaat en gewicht wat beter uit komt dus daar ga ik nu voornamelijk aan werken:) Nu ik een top start van het seizoen heb gemaakt wil ik er ook zoveel mogelijk uit proberen te halen:D
 
Succes verder met je project, hij vloog over de baan heen op Etten-leur!
Het enige wat ik altijd wel jammer vind van de kappen is dat alles er netjes uitziet en dan het vast zetten met tyraps.. kan je hier niet iets anders op verzinnen? :)
 
Klittenband? Carbon en polyester is lastig vast te zetten, en dit is het makkelijkste , ligste en goedkoopste
 
Back
Top