Dakar rally 2006

ErwinZ

GC Member
Zwarte dag in Nederlandse Dakar-historie
De Dakar-rally is zaterdag in Lissabon van start gegaan zonder de teams van De Rooy en Hans Bekx. De vijf trucks kwamen niet door de keuring en mochten daarom niet aan de start verschijnen. Een zwarte dag in de Nederlandse Dakar-historie.

Regels
Beide teams wisten dat hun trucks niet voldeden aan de regels. Dat hadden zowel De Rooy als Bekx op 23 december per fax te horen gekregen. En dat terwijl volgens de Nederlanders twee weken eerder bij de voorkeuring de trucks op enkele details waren goedkeurd.

Akkoord
"We hebben bij de voorkeuring helemaal geen opmerkingen gekregen. Alles was akkoord", aldus Jan de Rooy in de Telegraaf.

Homologatie
Volgens de verklaring van de keuringsinstantie waren de trucks tijdens die voorkeuring niet in orde en heeft DAF op 21 december een nieuwe homologatie (regels waaraan de wagens moeten voldoen) aangevraagd. Het was echter te kort dag voor de organisatie om die papieren alsnog voor de rally af te geven.

Afreizen
Twee dagen later kwam de fax binnen met het bericht dat de trucks niet voldeden aan de regels. In overleg werd toch besloten af te reizen naar Lissabon met het idee dat alles goed zou komen. Helaas voor De Rooy en Bekx hield de organisatie voet bij stuk.

bron: www.rtl.nl

Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik hoorde net van me pa dat ze het 2 januari voorlaten komen maar wat schieten ze daar in godsnaam mee op de rally is al begonnen.....

Godver... Een grote reden voor mij om Dakar maar niet te kijken dit jaar... Echt heel erg jammer, vind vrachtwagens juist het mooiste schouwspel, en helemaal De Rooy en Hansje :|

Inderdaad volledig terecht, maar voor mij valt gewoon het interessantste gedeelte van Dakar af, motoren enzo boeit me niet echt, auto's is wel aardig, maar de trucks blijft toch gewoon het bruutste 8)

Ik ben naar de introductie geweest van de auto en vrachtwagens van Finstrall ofzo, vorige week een keer. Daar waren ze nog aan het praten dat ze met gemak door de keuring zouden komen,

btje jammer :|

Back