Custom rox 2005*

Manta said:
Vet blokje, alweer iemand met Evo 8)
Suc6 nog verder, zie dat je ook op damwoude bent, zal wel ff opletten of ik em zie...
PS. Je hebt een toffe ma ;)

hehe thanks:D

Ben wel zonder kappe op damwoude... een zwart frame en chrome velgjes , chrome C20 , en een zilvere zadelhoes met groene vlammen +ralf+ that's me

Update 20 mei

Jaaah , het blok staat dus helemaal in elkaar , en heb het er gistere onder gehangen :D alles aangesloten etc etc. uiteraard weer wat foto's ;)

De foto's zeggen genoeg denk ik :) :

Enja , Benzine is ook altijd handig als je het aan de gang wilt krijgen :p dus even 3 liter euro98 gehaald..

En uiteraard word de benzine netjes gemengd met a747 racing van castrol , verhouding 1 op 40 moet goed zijn ! :)

en om de warmte van het blok in de gaten te houden , heb ik de stage 6 temp meter gemonteerd :

Zodra het roxje start , een nieuwe update offcourse...

Last edited:
Marcel said:
wtf heb jij met je demper gedaan joh :o
je zadelhoes is wel kwijlen zeg :~

Ik wil dat kevlar van me demper halen :D , vind dat namelijk niet egt vet staan icm dat chroom..

en me hoes vink zelf ook erg vet , alleen jammer dat er weer wat figuren rond rijden met ongeveer hetzelfde desing :L :|

Kom in ieder geval een andere hoes op , met ook een soort kameleon effect... ;)

Update 25-05-05

We zijn een weekje verder , en in dat weekje heb ik niet stil gezeten..

Afgelopen zondag ( 22-05-05 ) hebben we meeting Lint gehad in Belgie. Uiteraard meegedaan aan de sprint competitie , maar het werd 3x niks !! Toto grote spijt had ik een dag voor Lint probleempjes met mijn hpi2004 rotor , dus het zat allemaal een beetje tegen.. waardoor ik dus mijn standaard ontsteking moest monteren :( En dat liep ( zoals je kon verwachten ) zeer , maar dan ook zeer slecht. Hij sloeg constant over , en ik kon amper half gas geven of hij begon te haperen als een gek ! Maargoed , de meeting was verder wel oke , alleen met hier en daar wat problemen ( candyman1977 ) die zijn schouder brak , en een glas water liet vallen over het laptop , waardoor alles een beetje uit de hand liep , en alles dus 2 uur verschoven werd :'(..

Maar daarna , de volgende dag , onmiddelijk begonnen aan de rox om hem goed te krijgen met de HPI2004 rotor , alles even nagekeken , massa draadje gelegd , rotor op 3.8mm gezet , en ja hoor , hij starte !! Ik blij , dus even warm late draaien , en gelijk een rondje gereden. EN HET KNALDE BEHOORLIJK HARD 8P. Eventjes een andere sproeiertje gestoken ( 140 in mijn PWK ) , iets zwaardere rolletjes en toen liep het als een zonnetje !

En dan heb je het... je begind alle onnodige loze zooi op je frame weg te slijpen en te bewerken,, en dan blijft er zoiets over :w ( moet overigens nog netjes afgebraamd worden..:

En toen kreeg ik een leuk idee., Om van me achterkappen iets echt specials te maken.. Meerdere mensen doen door middel van polyester en plamuur een monoseat en de achterkappen in 1.. Dit is vet offcourse,, maar ik wil meer !! Ik heb dus helemaal zelf een ontwerp gemaakt en ben dit erin gaan brengen , lapjes polyester erover en laten drogen... En dan gaat het er na een paar uurtjes al zo uit zien :) :

Je ziet de happers goed zitten,, deze worden nog voor een klein gedeelte uitgefreesd en dan word er race gaas achter weggewerkt !

En hier zie je dat ik ook mijn underseat erbij heb betrokken , geeft een aardig vet resultaat al zeg ik hetzelf ;)

In de planning staat VOOR damwoude :

- Frame bordeau rood
- Tranparante koelvloeistof slangen
- M-race stuur
- Kevlar van de demper halen
- Een aantal boutjes vernieuwen
- Radiateur spuiten ( zilver )
- Polini EVO primaire vertanding erin zetten

Nog aardig wat te doen dus..

Eventjes na het eten ben ik me rox uit elkaar gaan halen , om hem netjes klaar te maken voor damwoude.

Stap 1 , de buddy bak en het zadel eraf :

Dit kwam uit mijn buddy :w :

Toen me radje eraf gehaald,, Kga nog een klein radje bij kopen voor onderin mijn frame te bouwen , een beetje extra koeling kan natuurlijk nooit kwaad ;) , de radjes worden overigens , zoals al eerder gezegd,, zilver gespoten ;):

En uiteindelijk krijg je dit :):

Nu is het frame nog verder uit elkaar ( helemaal ) alleen ik kon ff geen foto's meer schieten ,, aangezien mijn batterijen leeg waren : rolleyes:

Maargoed , in de planning staat dat morge het frampje naar de straler toe gaat , en daarna een mooie frisse bordeau rode lak krijgt !

Soon more !!

- Anthony

Dat m-stuur is alleen voor sprints neem ik aan :X

Achterkap is/word btw wel erg vet :W

Edit:/ Hij is dus idd alleen voor sprints :P

Grote update 29-05-05

Jow , here i am ;) !

Heb de afgelope 3 dagen echt niet stil gezeten , ik zal even vertellen vanaf het begin..

Allereerst.. een nieuw speelgoedje in me garage :D JUIST , een compressor :):

Toen , wat later.. ben ik wat spulletjes gaan bestellen bij van der Kruijs in Oisterwijk. Het gaat om t volgende :

- Padock stand euroscooters.nl ( jah die blauwe jah! :P )
- Chrome TnT waterpomphuis
- Rode ventiel dopjes in de vorm van een kogel
- Kickstart pendaal , de 'new flat' :)

Na niet lang wachten kreeg ik gisteren ( zaterdag 28 Mei )de bestelling binne ! Nette service moet ik zeggen , maar dat zijn we gewend van hun !

Hier de foto's :

Waterpompje !:

Mijn new flat pendaaltjuhh..

Me padock :

en me ventiel doppies :

Dat heb ik dus..

Afgelope vrijdag de brommer gepakt en richting de Gamma gereden , voor de nodige knutsel zooi..

Gehaald :

van links naar rechts:

- Polyester plamuur
- Polyester hars
- Bordeau rood 2 keer spuitbus hooglans lak
- Grondlak spuitbus
- Motip spuitplamuur
- Kwasten ontharder ( werkt btw goed ! )
en als laatste nog een fles amoniak om alles een beetje vetrij te kunnen maken ;)

Ik ben dus aan de slag gegaan , allereerst met me achterkap en na een paar uurtjes schuren en plamuren kwam het resultaat al een BEETJE in zicht , maar er moet nog veel meer aan gedaan worden , ik ben er voorlopig wel ff zoet mee denk ik :P :

Toen kwam de onderkuip , en ben ik daar even mee verder gegaan :):

Over naar de voorkap , een compleet nieuw idee wat mij zomaar ineens te binnen schoot , heb dus toen ook deze maar even onder het mes gegooid :P

Het begin ( best grappig toch :)? ) :

Polyester erover heen.. ennn als je goed kijkt , zie je er een leuk voorpje doorheen komen , meer verklap ik in ieder geval niet :D

En hier even nog een groepsfoto :

Zo , dat was dat.. Maarja,, waar dienen die rode spuitbussen nu voor zul je denken ? tsjaa.. voor het frame :rolleyes:..

Frame behandeld met spuitplamuur :

Grondlak :

Aantal uurtjes later was ie ineens rood verkleurd ( Ik denk dat hij t warm had ,, aangezien het de afgelopen dagen aardig warm was :P )

Toen stond dat frame natuurlijk te drogen ( er werd 24 uur aanbevolen ).. 24 uur is redelijk lang :rolleyes: Dan kun je 2 dingen doen :

- zitte/slape/niks doen
- demper polijsten

het werd de tweede ;)

Met veel moeite had ik eindelijk het kevlar van mijn demper eraf ( dat spul zat tering vast :( )

Dempertje vooraf :

En na wat schuren en polijsten :):
FOTO

Zo de vandaag.. Frame was droog 8) Dus alles kan in elkaar voor DAMWOUDE :)

Stap 1 , wat spulletjes gemonteerd :

Blokje..

Een paar kleine uurtjes later !:

Me bling bling uitlaatje erop :

En als laatste : padock gemonteerd ! Radiateurtje erop geknalt , buddybak erop + tankje ,, en alle draadjes van de rotor ff aangesloten :)

Zo ! , Hij is nu voorlopig klaar ( althans.. zo gaat de rox naar damwoude toe aanstaande zaterdag ( 04-06-05 ) Ik ben startnummer 203 in de X-treme scooter klasse , Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat ! De rox blaast aardig hard !! , heeft geen dipjes of andere rare trekjes , is lekker fel op het gas en start in 1 kick :) ..

uiteraard kon ik het niet laten om wat vette pics te maken.. In dit geval zeggen foto's meer dan woorden.. ( Iedereen alvast een (hopelijk) goede dag toegewenst op damwoude , en wil je een praatje met me maken , kom gerust naar me toe :) de rox is redelijk makkelijk te herkennen , dusja ;) )

Bijdeze de foto's :

Soon more ;)

Greeetzz !
- Anthony

stap35tn.th.jpg

Die kleuren zijn wel mooi met dat gepolijste spul :D

Thunder-rox said:
stap35tn.th.jpg

Die kleuren zijn wel mooi met dat gepolijste spul :D
verchroomd? }:O, het staat wel very nice ja :W
je ging ook voor een nieuwe zadelhoes las ik?:P

Last edited:
Marcel said:
verchroomd? }O, het staat wel very nice ja :W
je ging ook voor een nieuwe zadelhoes las ik?:P

Zeker nieuwe hoes :W

eerst had ik een zilvere hoes met groene vlammen.. maar dat staat niet zo i.c.m kameleon rood ... :X

Nu word ie zilver met een custom logo erop... kheb alleen nog geen idee welke kleur ik bij die zilvere hoes moet combineren... zit te twijfelen tussen bordeau rood of zwart... of beide kan natuurlijk ook +ralf+

wow ! vette updates sinds ik voor het laats heb gekeken ! ziet er echt vet uit.. ben benieuwt hoe alles er op damwoude uit ziet.

Back