Custom Rox Roel

Status
Not open for further replies.

Roel.

Well-Known Member
Goedenavond samen,
Ik ben Roel, ik kom uit Liempde bij Boxtel en ben 15 jaar.
Hierbij plaats ik nu m'n project. Als het niet project-waardig is, hoor ik het wel.
M'n brommerverleden is al een tijdje aan de gang.
Het begon op m'n 6e met een oude zundapp die ik van m'n pa kreeg. Eerst lekker leren handschakelen :D.
Dat had ik snel onder de knie, maar die 50 km/h was niet echt super snel.
Dus opa ( die een brommer/fietsenhandel had) m'n cilinder gegeven en hij zou hem dus wel even snel maken.
Kreeg ik hem terug na een week, plus een exspansie uitlaatje ( zonder demper, lekker voor de buurt :cool: ).
De brommer reed wel 80 naast de auto ( pa getest) ik helemaal door het lind, was kei vet :D. Maar pa vond het dus minder leuk.
Dus toen had papa een schot tussen m'n uitlaat gelast, en reed ie 'maar' 70. Nog te vet! Reed al m'n vrienden met puchjes eruit!

Hier een foto van de brommer in het begin daarna had ik een hoog stuur:
GroteFoto=IBXFFKK4


Hierna vond papa dat ik een andere brommer moest, want hij was wel beetje oud etc.
Dus wij kijken in de Vondst en kijken op het internet natuurlijk. Naar een tijd zoeken, kwamen we een crossmotor tegen.
Een heuze Honda Cr80 Grote wielen :w .
Dus ons pap op een avond, toen ik was hockeyen naar de man gegaan die hem verkocht.
En toen had ie hem gekocht.
Ik zo blij als een aap.
Dat ding ging toch 100 op de autoteller en reed veel nieuwere crossmotors eruit (red hij was ui 1983).
Maar toen in een domme bui verkocht, nog steeds spijt van := .


Toen was ik 14, al super geïntereseerd in scooters, zou er immers over 2 jaar een mogen rijden. En toen al allemaal wezen kijken wat het zou worden :L .
Toen had een vriend van een vriend van me een aerox te koop.
Die ik nou dus heb.
Ik bij papa en mama slijmen ( duurde nog 10 maanden voordat ik 16 werd) uiteindelijk gingen we kijken.
Mooi ding, wel glijschade oid, maar ik wilde hem toch spuiten etc...
Toen het hok maar gekocht :D.

Een van de achterkant :L :
GroteFoto=73XFK7SG


Vrij standaard dus, maar ik vond hem helemaal te gek!! :rolleyes:
Maar het standaard stuur vond ik niets, en alle aeroxen hadden cross stuurtjes.
Dus ik bij Nick achter op de scooter en richting Vd Kruijs en cross stuurtje gehaald.

Hier het stuurtje
GroteFoto=NQVWVUWD


Toen meteen paar vrienden gebeld, en die konden het niet geloven.
Toen maar meteen een foto-shoot gehouden :L .

vlnr: Nick, Ik, Ramon
img.php


Maar ik deed ook wel eens, af en toe, soms, als ons pa en ma niet thuis waren een stukje op de weg 'blazen'. Maar 65 is niet erg hard :rolleyes: .
Dus ik op Marktplaats een Yasuni R kevlar, gevonden. Dat was de uitlaat die ik wilde.
Dus deal gemaakt met de verkoper, en hij zou hem opsturen. En ja hoor, na 3 dagen was die er 8P .
Ik zo blij als een baby met een lolly!!

Toen ik hem net uit de doos haalde
img.php


Meteen onder de scooter gelegd
img.php


Hij kon maar met 1 bout aan de cilinder vast.
Maar ik wilde hem erop!
Woow.. :eek: trok als een maffe op!
Als ik achterop zit, trek ik zo een wheely.
En dat met niets afgesteld.
Maar de pret was van korte duur :'(
Na een stukje rijden in de tuin, de hele ophanging van de uitlaat aan de cilinder brak af.
Hoe moet ik dat nou aan papa vertellen :confused: ?

Na het rijden.
img.php


Foto van de cilinder
img.php


Nou.. ik kon dus niet meer rijden, dus stond m'n scooter daar maar in de schuur te staan. :=

Vanaf hier begint het 'project'

Wat ik qua uiterlijk wil doen: (dik gedrukt gedaan)

*monoseat aan de achterkappen plamuren
*een bcd underseat halen en die helemaal vlak maken
*vooruitstaande clamp halen.
*kappen spuiten
*frame spuiten
*andere achterveer, waarschijnlijk een YSS
*andere handvaten
*kiesler achterspatbord
*Ice spatbord over het wiel
*carterkap polijsten
*waterpomphuis polijsten
*misschien het hele blok polijsten

Wat ik motorisch wil doen
*Yasuni R
*Hebo vario
*Hebo koppeling
( niet speciaal dus, maar moet er nog mee naar school.)

Omdat ik m'n scooter toch een eigen smaak wilde geven, zei papa: "over 3weken gaan we elke donderdag avond aan je scooter werken". Ik helemaal blij! :D

Maarja, wat doe je in de komende drie weken dan?
Juist ja,, je gaat je carterkap alvast polijsten! :D
Ik wist niet waar ik aan begon |L .
eerst moest ik al de verf eraf schuren, en ik ben zo iemand van geen geduld.
Dus wat doe je als je geen zin hebt in de kleine hoekjes?
Ja je belt Nick en vraagt of ie mee wil helpen.
En ja hoor, Nick kwam eraan.
Nou na een week, ja een week :eek:
Was ie af.

Carterkap net af
img.php


Nick wilde ook graag op de foto
img.php



Morgen ga ik weer verder, ik ga slapen.
Vandaag gehockeyed en moet morgen weer hockeyen.
Hopelijk dat ik morgen avond verder kan gaan.
Sluit m'n project alstublieft nog niet...

Später Roel




12-03-06

Goedemorgen

Ik hoefde dus niet te hockeyen vandaag :nosmile: Dus voor niets zo vroeg op gestaan :|.
Mjah, dan kan ik m'n project voortzetten :D .

Nadat ik m'n carterkap afhad, duurde het nog 2 weken voordat we aan de scooter gingen beginnen.
Dus was ik maar begonnen met m'n remhevels te polijsten, best goed gelukt, alleen geen foto's van gemaakt, komen nog!
En geprobeerd een M-stuur op m'n scooter te maken. Het is een stuur voor een Zundapp, maar misschien paste het, maar paste net niet :confused: .
De knopjes zaten in de weg :fuckyou:.

Nou eindelijk was het dus zover, het was donderdag avond, en we gingen beginnen aan m'n scooter := .
Eerst zijn we heel de scooter gaan strippen.

Toen stond ie er zo bij:
img.php


Maar omdat ik geen achterspatbord meer had, en geen zin heb om elke dag met een super vieze jas op school te komen, kon ik van een vriend een Ice spatbordje kopen.
Nou dat dus gedaan, koste maar een tientje dus :D

Foto'tje van het spatbord
img.php


Toen hebben papa en ik het spatbordje aangepast, want de kromming bij het spatbord was iets te, voor een minarellli carterkap, dus wij zitten vijlen schuren :| .
toen was het mooi!
Dus toen 2 andere gaatjes geboord en hij kon vast!!!

Zie hier het spatbordje, inmiddels heel de scooter gestript
img.php


Nog een close-upje
img.php


Ik wilde ook 1 achterkap dus monoseat aan de zijkappen vast. Nou overlegt met papa en het mocht.
Tevens wilde ik een BCD underseat, maar die helemaal glad maken.

Toen eerst even een Kiesler EVO monoseat, BCD underseat en een zijstandaard gehaald bij Vd Kruijs.

Foto van de monoseat
img.php


Foto van de underseat en standaard
img.php



Toen wilde ik even kijken hoe het stond op de scooter.

Foto van de monoseat
img.php


Maar toen kwam ik tot een gruwelijke ontdekking :'(
Erzat een kei grote spleet tussen de monoseat en het achterlicht!
Toen bleek dus dat het rekje dat de benzinetank vasthoud de boosdoener was.
Nou wij dus dat stukje dat boven het achterlicht zit afgezaagt.

Foto van het rekje
img.php


En toen paste het mooi.
En meteen de BCD underseat erop gelegt.

Foto van monoseat en underseat, let niet op de tapetuning
img.php


Toen op de scooter
img.php


Ik had met Nick afgesproken we gaan op een zaterdag schuren. Nou hij kwam dus, maar z'n sproeier van z'n runner was te klein dus wij een nieuwe halen.
Nog te klein weer terug naar de brommerboer.
Eindelijk hadden we de goeie.
Stukje rijden. Dat ding reed ook weer goed. Inmiddels was het ook alweer 4 uur, dus hadden we nog nix gedaan die dag |L.

Wel nog een mooi sfeer-shotje
img.php


Nog eentje dan
img.php


Dus wij afgesproken, de zaterdag erop gaan we wel schuren!
Nou dat dus gedaan, alle grijze kappen geschuurd.

Foto van het geschuurde spul
img.php


Alle kappen waren dus geschuurd, en we konden gaan polyesteren en harsen en plamuren etc :D .
Maar eerst heb je natuurlijk hars en matjes nodig.

Foto ik floot een keer en het kwam zo aanwaaien
img.php


Dus we konden beginnen.
Toen eerst de monoseat aan de achterkappen.

Foto van de eerste laag
img.php


Toen de andere kant
img.php



K vind het nog steeds helemaal geweldig. Zo kon je de vorm al goed zien.
Toen moesten we eerst gaan schuren voordat we konden plamuren.
Dus zo gezegt zo gedaan...

Foto van de geschuurde hars
img.php



Nou dat was inzoverre af.
Maar we hadden nog een BCD underseat met een lelijke deuk erin en paar gaten. En wat ga je daar mee doen dan?
Juist opvullen! :D

Foto van de opgevulde deuk
img.php


Nog een van de gaten
img.php


Alles was dus geharst.
Dus we kunnen gaan plamuren.
Eerst de monoseat gaan plamuren.

1e laag plamuur
img.php


Laatste van de bovenkant
img.php


Ook hadden we de underseat geplamuurd.

Foto van de underseat na de 1e laag
img.php


Toen zijn we gaan schuren en schuren. En nog een keer plamuren nog een keer schuren.
Toen de laatste laag witte plamuur erover heen. Alles voor het mooiste resultaat hea :cool: ;) .

Foto'tje van de monoseat
img.php


Nog eentje
img.php


Ook de underseat geschuurd en geplamuurd...

Foto van de underseat
img.php


En eentje van de monoseat op de scooter (wel kutfoto
img.php


Dus de kappen lagen al zo ff in de garage te wachten op de grondlak.
Dus afgelopen donderdag avond was ik m'n binnenkappen aan het schuren met groenezeep ( omdat het puur kunstof is heeft het vrij weinig zin om meteen te gaan schuren). En toen zei papa ik neem zaterdagmorgen je kappen even mee naar m'n werk, en spuit ik die vast in de grondlak.
Dat zijn de mono-, underseat, voorkap, motorscherm, en het beugeltje voor m'n Ice spatbord.

Nou ik werd om half 9 wakker, loop naar beneden. Geen papa te bekennen.
Ik vroeg aan m'n broertje waar die was. Zei die ja die was om 8 uur al weg :eek: :D.
Ikke blij.
Om 11 uur kwam die terug. Ik meteen naar de auto gegaan. En het ziet er goed uit!
Alleen de underseat is gaan reageren. Die is uitgezet die moet dus opnieuw geschuurd en geplamuurd worden.
Maarja hier een paar foto's

Foto van de monoseat
img.php


Foto van de voorkap
img.php


Foto van het motorscherm
img.php


Foto van de underseat (bovenaan zie je waar die gereageerd heeft)
img.php


Foto van het beugeltje van m'n ice spatbord
img.php



Dit was het weer voor vandaag....
Ik ga vanmiddag verder met de binnenkappen schuren met groene zeep.
En tot de volgende update dan maar hea :D

Ik zou zeggen: Hou em Hier!!

Groetjes Roel



Update 12-03-06

Vandaag kwam nick even langs, die had m'n kappen nog niet gezien.
Nou dus ik trots de paar kappen laten zien. := .
Toen zei ik dat ik nog een paar kappen moest schuren met groene zeep, nou nick wilde wel meehelpen.
Dus daar waren we ook weer zo mee klaar.
Toen keken we naar m'n scooter in de garage, en die stond er best zielig bij.
Dus toen kwam Nick op het idee om de achter kappen te monteren :w :D.

Maar bij een Aerox zit achter een plaatje met frame nr etc, maar bij voor 2001 staat er niets op, en aangezien m'n underseat helemaal glad is. ( nog niet helemaal is gaan reageren)
Dus wij de slijptol gepakt en het plaatje eens aangepakt :WOUT:.

Toen de monoseat en underseat gemonteerd, en ik moet zeggen, het ziet er leip uit!

Foto kontje
img.php


Het achterkantje
img.php


Nog een van het strakke plamuurwerk :L
img.php



Komende week waarschijnlijk de rest uit moffelen in de spuitcabine. En dan die kappen in de grondlak.
Dan komen er meer foto's

Groetjes Roel




14 maart 2006
IenieMienieUpdate :L

heey people..

Vandaag had m'n vader m'n kappen meegenomen naar z'n werk.
Hij had ze meegenomen om ze te laten uitmoffelen in de spuitcabine op 60graden.
Als dat gedaan word, gaan alle kunststofdampen uit de kappen en blijft straks de lak beter hechten. :confused:

Donderdag nog schuren en ontvetten etc, en dan de binnenkappen zaterdag in de grondlak. Dan komen weer foto's. :D

groetjes Roel :+




16-03-06
Update

hallée
Net ff nog een paar kappen met groenezeep geschuurd. En daarna ingevreven met ontvetter.
En even m'n mislukte underseat opnieuw geschuurd en geplamuurd. Ben alleen vergeten foto's te maken toen we net de plamuur geschuurd hadden :L.
Maar m'n vader gaat het morgen na het werken, de kappen allemaal in de grondlak zetten in de cabine op z'n werk. Kijken of ie dan niet gaat reageren, de underseat. :|
En ik heb ook m'n olietankje schoongemaakt, die was smerig :eek: , echt allemaal vieze zwarte vlekken en onder het vet. :kots:
Maar nu is ie weer spik en span!

Foto van de geschuurde kappen
img.php


Foto van het mooie schone olietankje
img.php


Foto van de underseat
img.php



Morgen waarschijnlijk foto's van de kappen.
check jullie later

groetjes Roel



18-03-06
Update



Goeden avond allen,

Weer een updateje van mijn kan. :L
Afgelopen donderdag hadden we dus de kappen geschuurd.
En m'n pa had ze vrijdags mee naar z'n werk genomen en in de grondlak gezet.
De kappen zijn nog niet glad, omdat we alleen met groenezeep hebben geschuurd, nu de grondlak erop zit, kunnen we lichtjes met schuurpapier gaan schuren.
En ik word er zo ziek van... de underseat is nog steeds niet goed, nadat we hem afgelopen donderdag opnieuw hebben geschuurd en geplamuurd en weer geschuurd. Hij is weer op komen zetten, wel minder als eerst maar toch weer balen... :'(
Paar foto'tjes...

Foto van de binnenkuip
img.php


Foto van de kappen
img.php


Foto van de underseat, die niet mooi wil worden
img.php


En ik was op msn en toen hadden TTM Fontio (mark) en ik het over scooters, en over m'n cilinder die gebroken was enzo, toen zei die dat ie nog een power1 50 had liggen.
Dus morgen gaan we langs hem om even naar de cil te kijken en evt te kopen, kan ik toch weer rijden :L .
En dan kan ik meteen zijn beestje bekijken! :+

Morgen dus misschien een update...

Groetjes Roel



19-03-06
Update

Hallée peepz...

Vanmorgen langs TTM Fontio geweest voor die Power1 cilinder. De cilinder zag er nog goed uit van binnen. Dus toen maar mee genomen, plus er zat een mooi TTM logo op;).
De rede van de Power1 is dat ik niet snel mag van m'n pa |L , en het was een lekker prijsje.

Ook had TTM Fontio z'n beestje gestart, en ik was echt onder de indruk hoe dat ding vooruit wilde. Voorwiel kwam al van de grond :w. Echt jaloers, dus maar even doorsparen;).

En 's middags kwam Reg (areafighter2) even kijken naar de cil en m'n scooter.


Deze week een nieuw pakking-setje halen en een nieuw filter element. En m'n blok onder m'n scooter uitschoppen en dan cilinder erop zetten en alles schoonmaken.
check je later...

groetjes Roel




24-03-06
Update

eey keels

Volgens Reg moet ik weer updaten, dus hierbij een update.
Afgelopen woensdag was ik even met Reg naar vd Kruijs gereden, moest nog een pakkingssetje halen en een filter-element (iedereen weet hoe dat eruitziet).
Donderdag was het kei mooi weer dus ik dacht, zon + een mooie scooter= gruwelijke foto's |L . Dus paar kapjes erop gezet en foto's gemaakt.

Schuin van voren
img.php


Voorkantje
img.php


Neusje, gruwelijk vind ik :rolleyes:
img.php


's Avonds zouden we het blokje eronder uit schoppen en schoonmaken :rolleyes: en cilinder monteren etc...

Vies blokje @ scooter
img.php


Het te vies blokje :kots:
img.php


Het zielig framepje :nosmile:
img.php


Nog een foto van het vieze blok
img.php


Na het een beetje schoongemaakt te hebben
img.php


Toen we de cilinder gemonteerd hadden, hadden we geen slangklemmen thuis := . dus kon het blok nog niet op de scooter.

Vandaag 24-03-06 mocht ik het blokje nog niet alleen op de scooter monteren ( pa moest weg). Dus nog een dag langer niet rijden, maarja...
Toen maar de voorvork eruit gehaald, het kroonstuk was verroest dus schuren en spuiten.

Foto van de voorvork
img.php


Voor de rest had ik vrij weinig te doen, dus maar de uitlaat op het blok gemonteerd, velgrand geschuurd met korrel 80 en BREMBO @ remklauw gepolijst :cool: :L .

Foto van uitlaat
img.php


Velgrand geschuurd
img.php


BREMBO @ remklauw
img.php



Dit was het weer, misschien morgen weer een update als ie loopt :).
Prettige avond verder.

Groetjes Roel



26-03-06
Update

Hallée

Ff een update, gister avond was het niet meer gelukt om het blokje onder het hok te schoppen, dus hebben we het maar vanmorgen gedaan.
Ook had m'n pa gister avond wel ff m'n kroonstuk geschuurd en een zwart verfje over gedaan, dus dat is weer netjes.

Foto van het kroonstuk
img.php


Ook had ik gisteravond één velgrand geschuurd tot 500 en toen voor de lol belgom opgedaan. :=
En moet zeggen zag er best mooi uit :cool:

Foto'tje van de velgrand+vinger
img.php


En nog een foto'tje hoe die er nou bijstaat.

Foto van nu
img.php



Dit was het weer.
Check jullie later!
Groetjes Roel
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Klinkt allemaal erg leuk.. maar hoevaak is er nou al gezegt dat imageshack het hier niet doet....

zorg voor een andere server anders is hij snel close denk ik...:)
 
jammer, je hebt er veel werk in gestoken :p maar als je imageshack gebruikt kunnen wij je foto's niet zien
 
Fix even je foto's. Imagshak werkt niet op scooterforum.net
Gebruik een andere site waar je kan uploaden. Fix het zo snel mogelijk aub anders gaat dit topic dicht...
 
Ik vind het raar hoor.. ik zie die foto's tegenwoordig allemaal van imageshack:?

Maargoed.. je hebt ook gewoon kopieren plakken gedaan van s-f.nl denks :)

Verder ziet het er wel leuk uit.. ik zou idd ook een andere kleur pakken.. dit is iets te dof :)
 
sorry dat wist ik niet, dat Imageshack.us het niet deed, heb nou een deel goed gedaan, maar heb ff geen tijd

hopelijk vanaaf dat alles goed is, anders morgen
sorry
 
Ik ken de pics al van scooterfreaks. Je plamuurwerk aan je achterkap is erg netjes gedaan en ook mooi afgewerkt. Alleen blijf ik van je underseat denken dat je hem niet glad genoeg hebt, of niet alle primer eraf schuurt voordat je opnieuw gaat plamuren, de kring die elke keer reageerd lijkt erg veel op het deel plamuur wat je erop hebt zitten. Lastig als het elke keer gaat reageren, heb het zelf ook een keer gehad :rolleyes:

iig succes,
 
Op de foto's die ik kan zien ziet het er allemaal mooi uit, jammer van je underseat dat hij niet meewerkt. Succes ermee.
 
ja dat is wel jammer van de underseat maar, hij ligt nu op zolder in huis, en laten hem daar nog wel een maandje of zo liggen, kan ie nog mooi drogen van binnen...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top