Custom rox 2005*

antonrox

Ouwe Rot
EVO Custom rox 2005*

Ey +ralf+

Ik had hier al eens een topic lopen,, maar deze had ik al een hele lange tijd niet ge-update wegens totaal andere plannen en de foto's lagen down.. Daarom maar een nieuwe fris project topic.

De scoot zou in eerste instantie donkergroen antraciet worden met chroom/zilver. Ik heb de kappen toen ook laten spuiten in deze kleuren combo,, maar dit viel me echter best tegen, de kleur liet wat te wensen over vond ik,, maar oke. Wat moet je doen als de kleur je niet aanstaat ?? Juist,, dan laat je hem maar opnieuw spuiten.. maar dit keer in een totaal andere style,, namelijk : orange , gold , goldgreen , brown , to bordeau red. Je zult wel denken.. waar heeft hij het nou weer over :P? maar deze kleuren worden ook wel kameleon genoemd , bijna iedereen kent de effecten wel. In het zonlicht/shaduw/in het donker,, veranderd de kleur.

Zo was ie '' vorig meeting seizoen '' :
2623b46e8d.jpg


Zo gezegd zo gedaan,, na een tijdje wachte stond opeens de courier voor mijn deur met mijn O-Zo-Mooie kapjes :D Ik helemaal blij en gelukkig en meteen een foto genomen, de kleure die erin zaten waren echt bizar mooi :) :



Nog een foto , maar dan vanuit een andere hoek/ andere licht inval


En hier mijn voorspatbord,, voor de helft in het daglicht,, je ziet nu duidelijk de kleur goldgreen en orange erin zitten !:):


Je zult denken.. dat zijn toch niet alle kappen? Nee,,klopt. ik ben namelijk erg druk bezig met me onderkuip , ik ben deze mooi aan het ombouwen tot echte ''racekuip'' Ben er nu nog druk aan bezig,, maar hij staat inmiddels al in de polyester. Wat ben je er dan mee aan het doen precies ? Nou,, bekijkde foto's , en je zult het zien ;)



Hier nog een foto via de zijkant :


De kleur ziet er in het echt natuurlijk nog veel mooier uit , en het is best moeilijk om het effect mooi op foto te krijgen.. Maargoed,, is dit alles denk je dan ? Nee , zeker niet,, welke kleur past er nou bij deze mooie kleur.. Jah chroom natuurlijk , veel chroom ! Dus toen ben ik een lijsje gaan maken met wat ik allemaal graag in het chroom zou willen hebben,, Heb contact opgenomen met een chromerij ,, en ja hoor.. me velgjes , carterkap en uitlaat werden er heen gestuurd..

na een tijd wachten kwam de courier weer aan de deur,, En jep,, me chroom blinkende shizzle was binnennn !:D Gelijk alles uitgepakt en wat zag het er mooi uit zeg ! Bling bling hoor....

Foto van me achtervelg :)


Foto van allebei me velgjes ( kwijl kwijl :P ) :


En me C20 ,, ook zeer mooi !:


Me carterkapje even snel op het blok gezed:


En nog een foto van me carterkap :


Goed,, dan heb je dus al een basis.. maar het zijn de details die het doen, en het volgende werd besteld :

- Chroome voorkap
- Chroom jaguar spatbordbeeldje ( wel mooi en apart :P )
- Chroom contactslothuisje
- Chroom framenummer plaatje
- Chroome kappenboutset/inbusset enz :)
- TNT alu racegaas
- Metamorfosis traanplaatjes voor op de voetenplank..
- Chrome schokdemper !

Na een aantal daagjes kwam dat binnen per post.. Ik dus weer blij :):


FOTO


Het gaat de goeie kant op ! Maar het is nog lang niet allemaal klaar natuurlijk,, het volgende moet nog gemaakt worde/gekocht. :

- Chroome TNT achterkappen
- BCD monoseat ( deze word nog kameleon gespoten )
- Kiesler underseat ,, zo'n waarbij je achterlicht en spatbord vervalt ( word natuurlijk ook kameleon gespoten)
- Metamorfosis sportstuurtje met lange verstelbare clamp
- Stage 6 overzised remschijf 280MM :D
- Zadelhoes met vlammend reli-ef erin ( is wel erg speciaal ;) )

Oke, dit word zo snel mogelijk allemaal besteld natuurlijk.. en dan komen er weer foto's van offcourse ;)


Nu even genoeg over het optische gedeelte , even overschakellen naar het motorische J

Ik heb een tijdje stage 6 racing70cc , 24 D-slide , C20 enz gereden,, maar dit is zo erg vast genaait dat ik bijna alles wel heb weg kunnen gooien. Hier heb ik nog wat pics van me oude stage6 cilindertje.. Kijk zelf maar naar de schade. Is best ernstig :D :



De zuiger :rolleyes:


En de cilinderkop,,


Maar dit is nu eenmaal gebeurd,, niks aan te doen dus. Maar,, een nieuw project , betekend dus ook een totaal nieuwe set-up. Ik ben planne gaan maken , en heb het ook direct besteld :

-Polini Evo70cc
-Polini Evo 2G koppeling
-Polini Evo membraan
-MHR overrange kit
-MHR winbell koppelingshuis
-MHR RHQ pen12 as
-MHR naaldlager
-Hebo schuimfilter
-PWK 28mm carb
-Top nardo vertandingsdeksel
-HPI 2004 binnenrotor
-Yasuni C20 uitlaat ( mijn chroome offcourse ;) )
-24-28mm spruitstukje.
-Carters Tuned
-SKF c4 lagers met stalen binnenkooi

Ik had het dus besteld.. en een aantal dagen kwam de meneer in het bekende rode wagentje mijn spul brengen +ralf+



Opengemaakt:


En hier alles wat eruit kwam J:


En hier nog het kleinere spul wat ik er ook bij gekocht had , zoals B10EGV bougie , vertandingsolie,, enz :


Een best aardig meuk met onderdelen dus..

Het blok word opgebouwd als me carters getuned en gespoten zijn,,
________________________________________________________________

Update 19-05-05

Yo,,

ben ik weer , inmiddels al weer 2 weken verder en me carters zijn mooi gespoten 8) ! Dus tijd om op te bouwe :

De krukaslagers , die klaar ligge om erin te worden gezet ! :


De MHR pen12 as , die er ook in gaat :):


En me evo membraampie ;) :


Maar je moet ook goed gereedschap hebben natuurlijk , dus even gekocht :

- Micrometer
- Digitale schuifmaat
- Ratelset
- Momentsleutel 4 t/m 24 NM :D

hier even een foto van me momentsleutel en nieuwe ratelsetje :


En ook even nieuwe slangklemmen gekocht , staat wel netjes als ook deze een beetje glimmen natuurlijk ;)... en jah , ze waren maar €2,50 :P:


Zo , dan gaan we de Evo70 cilinder monteren.. in 1 keer heb ik de squish op een nette waarde : 0,58mm +ralf+ ( beetje onduidelijke foto !! ):


De rotor gemonteerd , zoals je kan zien heb ik de micrometer nog in de cilinder gedraaid zitten.. heb hem op 4,30mm voor ontsteking gezet ;) :


Me vette PWK 28mm gemonteerd enzo ! (onduidelijke foto :( )


En na een tijdje werken en meten komt het er zo uit te zien :


En hier een mooie foto vanaf de bovenkant , je ziet zo me mooie gespoten carterhelften goed ! :+ :


Morgen gaat het blok onder de rox , de uitlaat erop en de vario erin !! en dan is het een kwestie van aanslingeren en afstellen maar.. A.s Zondag is het meeting Lint in belgie.. ik ben nummer 117 in de special scooter klasse ( aangezein ik zonder kappe kom rij ik in die klasse mee.. ) dus heb ik 2 dagen om mijn spul een beetje netjes afgesteld te krijge , het moet wel lukken , want ik heb 15 sproeiers liggen en 5 setjes rolletjes ;)

Zodra het blok zijn eerste geluidje heeft gemaakt zal ik het laten weten :)
_________________________________________________________________

Update 20-05-05

Jaaah , het blok staat dus helemaal in elkaar , en heb het er gistere onder gehangen :D alles aangesloten etc etc. uiteraard weer wat foto's ;)

De foto's zeggen genoeg denk ik :) :







Enja , Benzine is ook altijd handig als je het aan de gang wilt krijgen :p dus even 3 liter euro98 gehaald..



En uiteraard word de benzine netjes gemengd met a747 racing van castrol , verhouding 1 op 40 moet goed zijn ! :)




en om de warmte van het blok in de gaten te houden , heb ik de stage 6 temp meter gemonteerd :



Zodra het roxje start , een nieuwe update offcourse...

_________________________________________________________________
Update 25-05-05

We zijn een weekje verder , en in dat weekje heb ik niet stil gezeten..

Afgelopen zondag ( 22-05-05 ) hebben we meeting Lint gehad in Belgie. Uiteraard meegedaan aan de sprint competitie , maar het werd 3x niks !! Toto grote spijt had ik een dag voor Lint probleempjes met mijn hpi2004 rotor , dus het zat allemaal een beetje tegen.. waardoor ik dus mijn standaard ontsteking moest monteren :( En dat liep ( zoals je kon verwachten ) zeer , maar dan ook zeer slecht. Hij sloeg constant over , en ik kon amper half gas geven of hij begon te haperen als een gek ! Maargoed , de meeting was verder wel oke , alleen met hier en daar wat problemen ( candyman1977 ) die zijn schouder brak , en een glas water liet vallen over het laptop , waardoor alles een beetje uit de hand liep , en alles dus 2 uur verschoven werd :'(..

Maar daarna , de volgende dag , onmiddelijk begonnen aan de rox om hem goed te krijgen met de HPI2004 rotor , alles even nagekeken , massa draadje gelegd , rotor op 3.8mm gezet , en ja hoor , hij starte !! Ik blij , dus even warm late draaien , en gelijk een rondje gereden. EN HET KNALDE BEHOORLIJK HARD 8P. Eventjes een andere sproeiertje gestoken ( 140 in mijn PWK ) , iets zwaardere rolletjes en toen liep het als een zonnetje !

En dan heb je het... je begind alle onnodige loze zooi op je frame weg te slijpen en te bewerken,, en dan blijft er zoiets over :w ( moet overigens nog netjes afgebraamd worden..:



En toen kreeg ik een leuk idee., Om van me achterkappen iets echt specials te maken.. Meerdere mensen doen door middel van polyester en plamuur een monoseat en de achterkappen in 1.. Dit is vet offcourse,, maar ik wil meer !! Ik heb dus helemaal zelf een ontwerp gemaakt en ben dit erin gaan brengen , lapjes polyester erover en laten drogen... En dan gaat het er na een paar uurtjes al zo uit zien :) :


Je ziet de happers goed zitten,, deze worden nog voor een klein gedeelte uitgefreesd en dan word er race gaas achter weggewerkt !


En hier zie je dat ik ook mijn underseat erbij heb betrokken , geeft een aardig vet resultaat al zeg ik hetzelf ;)


In de planning staat VOOR damwoude :

- Frame bordeau rood
- Tranparante koelvloeistof slangen
- M-race stuur
- Kevlar van de demper halen
- Een aantal boutjes vernieuwen
- Radiateur spuiten ( zilver )
- Polini EVO primaire vertanding erin zetten

Nog aardig wat te doen dus..


Eventjes na het eten ben ik me rox uit elkaar gaan halen , om hem netjes klaar te maken voor damwoude.

Stap 1 , de buddy bak en het zadel eraf :



Dit kwam uit mijn buddy :w :



Toen me radje eraf gehaald,, Kga nog een klein radje bij kopen voor onderin mijn frame te bouwen , een beetje extra koeling kan natuurlijk nooit kwaad ;) , de radjes worden overigens , zoals al eerder gezegd,, zilver gespoten ;):



En uiteindelijk krijg je dit :):




Nu is het frame nog verder uit elkaar ( helemaal ) alleen ik kon ff geen foto's meer schieten ,, aangezien mijn batterijen leeg waren : rolleyes:

Maargoed , in de planning staat dat morge het frampje naar de straler toe gaat , en daarna een mooie frisse bordeau rode lak krijgt !

Soon more !!

_________________________________________________________________
Grote update 29-05-05

Jow , here i am ;) !

Heb de afgelope 3 dagen echt niet stil gezeten , ik zal even vertellen vanaf het begin..

Allereerst.. een nieuw speelgoedje in me garage :D JUIST , een compressor :):


Toen , wat later.. ben ik wat spulletjes gaan bestellen bij van der Kruijs in Oisterwijk. Het gaat om t volgende :

- Padock stand euroscooters.nl ( jah die blauwe jah! :P )
- Chrome TnT waterpomphuis
- Rode ventiel dopjes in de vorm van een kogel
- Kickstart pendaal , de 'new flat' :)

Na niet lang wachten kreeg ik gisteren ( zaterdag 28 Mei )de bestelling binne ! Nette service moet ik zeggen , maar dat zijn we gewend van hun !

Hier de foto's :

Waterpompje !:


Mijn new flat pendaaltjuhh..


Me padock :


en me ventiel doppies :


Dat heb ik dus..

Afgelope vrijdag de brommer gepakt en richting de Gamma gereden , voor de nodige knutsel zooi..

Gehaald :


van links naar rechts:

- Polyester plamuur
- Polyester hars
- Bordeau rood 2 keer spuitbus hooglans lak
- Grondlak spuitbus
- Motip spuitplamuur
- Kwasten ontharder ( werkt btw goed ! )
en als laatste nog een fles amoniak om alles een beetje vetrij te kunnen maken ;)

Ik ben dus aan de slag gegaan , allereerst met me achterkap en na een paar uurtjes schuren en plamuren kwam het resultaat al een BEETJE in zicht , maar er moet nog veel meer aan gedaan worden , ik ben er voorlopig wel ff zoet mee denk ik :P :




Toen kwam de onderkuip , en ben ik daar even mee verder gegaan :):




Over naar de voorkap , een compleet nieuw idee wat mij zomaar ineens te binnen schoot , heb dus toen ook deze maar even onder het mes gegooid :P

Het begin ( best grappig toch :)? ) :


Polyester erover heen.. ennn als je goed kijkt , zie je er een leuk voorpje doorheen komen , meer verklap ik in ieder geval niet :D


En hier even nog een groepsfoto :


Zo , dat was dat.. Maarja,, waar dienen die rode spuitbussen nu voor zul je denken ? tsjaa.. voor het frame :rolleyes:..

Frame behandeld met spuitplamuur :


Grondlak :


Aantal uurtjes later was ie ineens rood verkleurd ( Ik denk dat hij t warm had ,, aangezien het de afgelopen dagen aardig warm was :P )


Toen stond dat frame natuurlijk te drogen ( er werd 24 uur aanbevolen ).. 24 uur is redelijk lang :rolleyes: Dan kun je 2 dingen doen :

- zitte/slape/niks doen
- demper polijsten

het werd de tweede ;)

Met veel moeite had ik eindelijk het kevlar van mijn demper eraf ( dat spul zat tering vast :( )

Dempertje vooraf :


En na wat schuren en polijsten :):
FOTO


Zo de vandaag.. Frame was droog 8) Dus alles kan in elkaar voor DAMWOUDE :)

Stap 1 , wat spulletjes gemonteerd :


Blokje..


Een paar kleine uurtjes later !:


Me bling bling uitlaatje erop :


En als laatste : padock gemonteerd ! Radiateurtje erop geknalt , buddybak erop + tankje ,, en alle draadjes van de rotor ff aangesloten :)


Zo ! , Hij is nu voorlopig klaar ( althans.. zo gaat de rox naar damwoude toe aanstaande zaterdag ( 04-06-05 ) Ik ben startnummer 203 in de X-treme scooter klasse , Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat ! De rox blaast aardig hard !! , heeft geen dipjes of andere rare trekjes , is lekker fel op het gas en start in 1 kick :) ..

uiteraard kon ik het niet laten om wat vette pics te maken.. In dit geval zeggen foto's meer dan woorden.. ( Iedereen alvast een (hopelijk) goede dag toegewenst op damwoude , en wil je een praatje met me maken , kom gerust naar me toe :) de rox is redelijk makkelijk te herkennen , dusja ;) )

Bijdeze de foto's :















Soon more ;)

Greeetzz !
- Anthony

_________________________________________________________________

Update 01-06-05

Zo , 2 daagjes later zijn we weer ( en dus ook weer 2 daagjes dichter bij damwoude :D jeuj ! )

Heb weer wat leuk spul in mijn bezit weten te krijgen ! Het volgende ;

- Bracking zwevende remschijf
- Rode carterkap boutjes
- Killswitch
- Evo pakkingsetje ( altijd handig , een reserve setje )
- Radiateurtje van een Piaggio Zip SP !

En ja , zoals je gewend bent,, heb ik er ook weer pics van ;

Schijfje


Boutjes


Evo pakkinge


Switchkill :P


En mijn extra koeling , het Zip radiateurtje !:)


Dat was mijn bijdrage aan foto's dit keer ;)..


Filmpje..
Gister hebben we ff een filmpje gemaakt ,, hier in de straat. Alleen het beeld is sneller dan het geluid :'( ( ziet er een beetje vaag uit namelijk haha ) maar ach.. Kvond het wel leuk om het hier neer te zetten !

Directe link :
http://members.home.nl/hcaldenhove/anton_evo.mpg


Greetjes
- Anthony

_________________________________________________________________
update 17-06-05


Jaaa,, en daar zijn we weer :) 2 weken geleden al weer ! En in die 2 weekjes een hoop gedaan wat betrefd het scooter virus :P

Allereerst Was het 12-06-05 Meeting op Best,, was opzich een gezellige meeting moet ik zeggen.. heb in totaal 7 keer gesprint :) waarvan 3x gewonnen. Aangezien ik met een std vertanding rijd trok het heel leuk en hard weg , alleen na 70 meter wilde het niet echt meer door trekken,, waardoor ze mij inhaalde :'( Maar al met al best naar me zin gehad !

De dag erna meteen gaan knutselen , dit keer verder gegaan aan mijn achterkap , en het begint er verdomd leuk uit te zien :D

Toen:
achterkapjuni01.jpg


achterkapjuni02.jpg


Een stapje verder:
achterkapjuni3.jpg


achterkapjuni04.jpg


En nu @ the moment 8) kijk mijn luchthappers ownujts doen +ralf+ :
achterkapjuni0534327.jpg


Toen dat contact slotje van me accukapjes eruit gesnokt , en dicht gezet , na een klein uurtje werk ziet dat er zo uit :
accukapje.jpg


accukapje02.jpg


Zo :) ,, Anthony vond dat hij nu wel even genoeg geplamuurd had , Anthony kreeg zin in polijsten , Anthony zag zijn doffe voorvork er zielig bij staan , Anthony legde de patiënt op de operatie tafel,, en ging te werk :
geschuurdevork.jpg


Aanschouw het resultaat :):
blingvoorvork127196.jpg


blinksupervoorvork.jpg


blinq1.jpg


Best nice toch :P?

Hier nog even een foto van me onderkuip , waar ik me de komende (warme) dage mee bezig ga houde hij moet nog hier en daar beter geschuurd worden,, en daarna kan de plamuur erop :
Onderkuip01.jpg


Heb ook nog zeer vette KVS slangen weten te bemachtinge,, deze rulen echt vind ik zelf :) :
kvsslangentransparant.jpg


Zo,, dat was het fotowerk voor deze update.

Ik heb een Polini secundaire vertanding besteld ( 15/42 ) ik hoop hem eerdaags binnen te krijgen ! ;)

Wat ik de komende dagen ga doen :
Plamuren
Schuren
Plamuren
Schuren
Plamuren
Schuren
vertanding erin laten persen
Plamuren
Schuren

Maar het komt allemaal wel goed. Ik zal er 100% voor zorgen dat ie helemaal klaar is op scooterweekend Lelystad ! En hoe het er nu voor staat allemaal , gaat het me zeker te weten lukken :W

ik zeg : Tot de volgende update !!

_________________________________________________________________
update 21-06-05

Een kleine update..

De postbode kwam vandaag langs , en hij gaf me dit doosje :):

pakketjevertanding.jpg


Wat zou daar in zitten.....

evovertanding140633.jpg


juist ja , polini tandjessss :D

evovertanding2.jpg


kort , maar krachtig zeg ik maar..

-Anthony :*
_________________________________________________________________
Update 28-06-05

Mijn zadel is klaar :D thanks to my mummie :* dat mens is handig met naald en draad !!!!! niet te gelove :P

En of hij niet vet is geworden.. :7

zadelhoes1.jpg


zadelhoes2.jpg


zadelhoes3.jpg


De foto's zeggen genoeg denk

Toj toj

-Anthony :*

_________________________________________________________________

Update 16-07-05

Hallo, :)

Ik heb het de laatste tijd erg druk gehad met de rox , vandaar dat jullie een tijd niks van me hebben gehoord. Maar ik ben inmiddels al een flink stuk opgeschoten , en ja dat is ook de bedoeling want, over 2 weken is scooter weekend Lelystad al aan de gang !!:)

Afgelopen tijd heb ik me vooral bezig gehouden met de onderkuip van de rox. Deze is BIJNA klaar , hier en daar zit nog een super klein plekje maar dat komt allemaal goed ;)

bewonder :

onderkuiplaatstestapjes1.jpg


Hier zie je die plekjes die ik bedoel , inmiddels zit daar al weer een dun laagje plamuur overheen :
plekjes1.jpg


plekjes2.jpg


Dat was de onderkuip dus..

Mijn Evo vertanding heb ik ook geperst :
geperstevertanding.jpg


En toen alles erin gezet ( vario , koppeling , vertanding , snaartje :) ):
blokjecompleet.jpg


Even het andere kantje van het blokje..
blokanderekant.jpg


Afgelopen woensdag kreeg ik daar ff iets leuks binnen van van der Kruijs ( euroscooters.nl ) :D :

Wat is dat 8P ?:
Remschijf1.jpg


remmmetje.jpg


Even op mijn wiel gezet ( ja ik weet het , ik moet mijn velg NODIG poetsen :P )
Remopwiel.jpg


Remopwiel2.jpg


Verder kreeg ik nog Kiesler achterschermen binnen ( zien er kk bruut uit ) en nog een BCD monoseat , deze achterkappen en monoseat ga ik met elkaar in verbinding brengen door middel van polyester!

De eerste stap :
kontjeeeee.jpg


Achterkant ( nu zie je die happers goed zitten ! )
kontjeeee2.jpg


Glasvezelmatjes netjes op maat geknipt :
glasvezelmatjes.jpg


Toen lekker gaan plakken :) ( ligt @ the moment nog even uit te harden )
kontjeeeinpolyester.jpg


Verder heb ik bij mijn plaatselijke dealer nog mooie goude/chroome handvaatjes gehaald en een setje nieuwe ( chrome ) remgreepjes :
handvaatjesenremhandel.jpg


En nieuwe remblokjes om het Stage 6 remmetje tot stilstand te brengen.
Remblokjes.jpg


Oja mijn padockje is ook gespoten ( standaard was deze blauw , maar dat stond echt afschuwlijk bij mijn kleur :P )
rooiepadock.jpg


Zo:)...

Het enigste waar ik nu nog op wacht is mijn Metamorfosis sportstuur ( is onderweg )

Wat ik nog moet doen :

- Scoot in elkaar zetten
- Mijn voorlicht bewerken ( booskijker maken )
- Mijn voorkap bewerken ( gaatjes boren )
- Mijn beenschild bewerken ( gaatjes boren )
- Mijn achterkap afmaken (plamuren/schuren)
- Onderkuip de puntjes op de ' i ' zetten..
- Een paar kapjes latenspuiten
- Wachten op het Metamorfosis stuurtje

Het komt allemaal goed voor Lelystad mensen ik beloof het !



Een dag he :*
-Anthony

_________________________________________________________________

Update 19-07-05

Ben weer even bezig geweest :) :

Lettertjes wit gemaakt :
5c507f454b.jpg


Voorkap beetje bewerkt ( is nog niet af ):
0704bd0b59.jpg


79bfb2e2fe.jpg


Me onderkuip is trouwens ook gespoten nu ! :) ziet er wel nice uit ( al zeg ik het zelf ):
538e749c9b.jpg

(achter het woord 'Yamaha' komt nog alu (race)gaas uiteraard )

En hier dan al me troep bij elkaar ( alhoewel de helft van me spullen er haast niet op kon , maar dat terzijde 8P )
2e3ca46c72.jpg



Vanaf nu heb ik bijna iedere dag een update(je) tot aan Lelystad :)

Voor nu : weltruste :*
_________________________________________________________________

Foto loze update 26-07-05

Dit keer geen foto's.
Maar wel ff wat geblaat dan :P..

Allereerst , : Alle kappen worden een andere kleur.

Dit wegens rare omstandigheden , en het niet na komen van de spuiter ( ik noem geen namen ) :)
Ik heb een nu een nog vettere kleuren combo uit gekozen. Vrijdag middag moet ik mijn al mijn verse kapjes op gaan halen :D Dan alles gelijk monteren , en dan kan hij op de aanhanger geladen worden , waarna we de volgende ochtend om 7 uur richting Lelystad vertrekken :)

Hoe ik er nu voor sta :

- Kapjes liggen bij de spuiterij en kunnen vrijdag worden opgehaald.
- Padock staat in de grondlak.
- Rempotjes staan in de grondlak.
- Gaskabel moet gemonteerd worden.
- En als laatste moeten alle kapjes er nog op.

Ik heb gisteren wat spulletjes besteld bij van der Kruijs ( euroscooter.nl ) , het gaat om het volgende :

- Cross handschoentjes
- Stage 6 temp meter ( me oude heeft het loodje gelegd namelijk :p )
- 2x gaskabel ( 1 extra voor op Lely )
- Bougie NGK b10egv ( extra voor op Lely )
- MHR overrange v-snaar ( extra voor op Lely )

Donderdag komt deze bestelling binnen. Dus dan kan ik mijn gaskabel monteren en mijn temp meter aansluiten. Dan even nog een dagje wachten op mijn vette kapjes , die erop zetten en that's it voor Lely.

Jullie horen nog van me :*

_________________________________________________________________
Update 27-07-05

Een dagje dichter bij Lelystad :D
Ik heb nog 2 foto's van me achterkap. Na een paar dagen vlot door te hebben gewerkt mag het resultaat er zeker wezen.

956f27231b.jpg


andere kant :
2fd283fc5e.jpg


Hij ligt nu bij de spuiterij. Ik ben echt benieuwd hoe hij eruit ziet als hij een lakje heeft !

Ik krijg dus een andere kleur. Mijn onderkuip heb ik dus geschuurd opnieuw en daarna in de spuitplamuur/filler gezet. Je ziet nu ook mijn uitgefreesde letters nu !

b6161d8f3e.jpg


NU liggen al me kappen lekker bij de spuiterij. Vrijdag kan ik alles dus ophalen.

Ik heb vandaag mijn voorvelg , voorvork , en schijfrem gemonteerd :~ :

8d02d6ec60.jpg


Verchroomde voorvelg
Gepolijste voorvork poten
Monster disk schijf 280mm

10ee1965e4.jpg


Mijn adaptor met mijn bracking schijfje ! :
86277617ca.jpg


Me Metamorfosis stuur die ik er op gezet heb ! Vind het echt een mooi stuurtje. Veel mooier dan zo'n TnT dingetje. Maar dat is mijn mening :):
e8f9b0f56e.jpg


Vandaag kreeg ik ook mijn bestelling binnen die ik gisteren besteld heb. Natuurlijk bij van der Kruijs.

Te zien is dus :

- Handschoentjes.
- Bougie dopje
- B10EGV Bougie
- Stage 6 metertje

c5add50c0c.jpg


Ènnnn een paar gaskabels :P :
3b4175b05d.jpg


Dit was het weer voor vandaag me kindertjes :*

Morgen weer een update !

_________________________________________________________________

Update 28-07-05

Nou , hier dus even een kleine update.
Vanochtend vroeg was het al weer raak. klokslag 6 uur ofzo.. en Anthony was al weer vrolijk aan het beunen.

Al me chrome shizzle gepoetst met belgom chroom. Zwaar bling bling nou denks :)
aeroxbijnaaf.jpg


aeroxbijnaaf2.jpg


Hier de rox van een vriend van me naast de mijne ( laat af en toe zijn neus zien hier op het forum onder de naam aeroxkoen , deze jongen heeft btw ook een project page hier lopen ) ;

anthonyenkoen.jpg


En ik heb lekker de vetste padock van jullie allemaal :P ;

8) 8) 8)
Padockstandanton.jpg


Morge ochtend mijn kapjes ophalen :D
Dan krijgen jullie weer een update van me.

_________________________________________________________________

Update 03-08-05

We hebben Lely achter de rug , was leuk moet ik zeggen , alhoewel het weer op de zondag wat tegen zat , maar daar is nu eenmaal niks aan te doen..

Nu gaan we op naar weekend speelmansplaten. En op Speelmansplaten wil ik me rox helemaal ' finisched ' hebben :P. Opzich heb ik nog best veel te doen. Maar daar begin ik snel mee , want des te eerder is mijn scoot klaar. Heb geen zin om de laatste week voor speelmansplaten weer dagen en nachten in mijn schuurtje door te brengen ( zoals voor Lelystad wel het geval was :P )

Even het lijsje tot nu toe :

Motorische veranderingen / aanpassingen :

Polini Evo 70cc . @ Home afgewerkt.
Polini Evo membraan klappen.
Polini Evo 2G koppeling.
Polini Evo 15/42 race vertanding.
MHR RHQ pen12 krukas + naaldlager.
MHR Overrange kit.
MHR Wingbell koppelingshuis.
Yasuni C20 auspuff.
Oko 28mm D-slide carb. Inlaat bewerkt @ home.
Carters getuned op Evo70 cilinder @ home.
HPI 2004 binnenrotor ontsteking.
Top preformance Nardo Replica vertandingsdeksel.
SKF C4 krukaslagers met stalen binnenkooi.

Uiterlijke / optsiche aanpassingen :

- Kiesler achterkappen met BCD monoseat aan elkaar gemaakt d.m.v polyester en plamuur.
- Accu kapjes strak getrokken ( slot gaatje dicht geplamuurd )
- Onderkuip verlaagd d.m.v polyester en plamuur
- ' yamaha ' uit onderkuip gefreesd.
- Voorkap gaatjes in geboord
- Carterkap gepolijst + bewerkt
- Demper gepolijst
- Voorvork gepolijst
- Velgen verchroomd
- Uitlaat verchroomd
- Waterpompdeksel verchroomd
- Chrome achterveer
- Custom zadelhoes
- TnT sportstuur
- TnT koplamp
- Alle boutjes chrome
- Rode remblokken
- Rode details in het blok terug gebracht.
- Stofmatjes op me treeplankjes ( zelfde stof als me zadelhoes )

Wat ik nog ga doen voor speelmansplaten :

- Underseat zelf maken ( heb nu een chrome maar deze vind ik niet mooi , maar dit ging even niet anders voor lelystad i.v.m tijdgebrek )
- Padock polijsten.
- Rempotjes polijsten.
- Het gedeelte van de treeplaten onder mijn accukapje paars laten spuiten ( is nu nog zilver als je goed kijkt )

Op Speelmansplaten is ie dus helemaal af :)

Er zijn op Lelystad ook best wat foto's van me roxje gemaakt. Ik heb even de 2 duidelijkste er tussen uit gevist :P:

Je ziet duidelijk de parelmoer glans over me kappen lopen ( lichtgeel , oranje ). Ook mijn binnekuip heeft met bepaalde licht invallen een donkerblauwe gloed :)
Lely1.jpg


Lely2.jpg


Ik heb ook nog wat foto's gevonden :)
Met dank hiervoor aan scooter system. Erg mooi pics :)

scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(265).jpg


scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(266).jpg


scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(267).jpg


scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(269).jpg


scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(270).jpg


scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(271).jpg


scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(272).jpg


scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(273).jpg


scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(333).jpg


scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(334).jpg


scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(335).jpg


scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(336).jpg


scooter_system_meeting_lelystad_2005%20(337).jpg


_________________________________________________________________
Update 16-0-05

Oii !

Afgelopen zondag ben ik naar België afgereist om even te gaan kijken met de rox op meeting Harelbeke. Na 1,5 uur rijden kwamen we aan. Inmiddels hadden we de rox uitgeladen en stonden er gelijk 20 man om de rox heen 8P
36217dc70f.jpg


Ook nog wat Stefan ( sr klok )gesproken was leuk :W , die er ook was met ze SR , mooi ding !:
455a710507.jpg


Ik deed ook mee aan de customshow , en ik werd EERST ! :). Ik kreeg een mooie beker ! Ik ging dus met een vrolijk gevoel terug naar huis. En heb daar gelijk foto's genomen van het exemplaartje ;)

5e6f1ef031.jpg


3ff6311da1.jpg

8)

Ook nog vette pics gevonden van me scooter @ Harelbeke. thanks inne voor de mooie picca's !
c3cb6576ba.jpg


998fe8d94b.jpg


Maarr we gaan gewoon door met beunen 8)
Heb een 2e blokje in mijn bezit , maar deze ziet er een beetje heel vies uit :X

7fa43f3249.jpg


c70bbdf23e.jpg

Het is de bedoeling dat dit carter ooit verchroomd word , maar eerst maar is flink dit ding cleanen en dan een straalbeurtje :rolleyes:

Ook heb ik een rooster van een Italjet Dragster gevonden wat ik in mijn underseat ga polyesteren. 8) Niet in die underseat die er nu onder hangt ( dat vage chroome ding :P ) ,nee.. maar in een motorkit underseat ofzo !

a3e72a17ac.jpg


Dit was het weer voor even :*

_________________________________________________________________
Update(je) 14-09-05

Zo dan...
dikke maand verder ofzo 8P
Heb het de afgelopen weken erg druk gehad met de organisatsie voor Scooterweekend Speelmansplaten, veel dingetjes moeten regelen , en het grootste deel is al geregeld in ieder geval.

Maar toch had ik zo nu en dan natuurlijk is wat tijd voor mezelf , en besloot verder te gaan aan de aerox. Heb begin deze maand even flink wat uurtjes weer door doorgebracht in mijn garage aan een waterpomp deksel.. Juist , polijsten en wat bewerken. Een keer geen deksel met vormpjes erin ofzo, maar iets wat vrij simpel is, maar toch zeker erg leuk eruit ziet... een halve waterpomp :)

Toen, schuren enz enz..
27dd2b8edb.jpg

1c3ad10b9b.jpg


Maar daarna ging tie gelukkig blinken :):
b2868c2586.jpg

6856660bf3.jpg


Check me face :P:
053fdeff5f.jpg

Of ik dit deksel erop ga zetten is nog niet zeker..

Me cilinder ligt er nu ook even af. Aangezien daar wat leuks mee gedaan word voor Speelmansplaten -+- Want ook de organisatsie mag best wel een sprintje trekken toch ;).

Laatst ( inmiddels al weer meer dan een maand :P ) nog wat lekker aan het sprinten geweest vlakbij mij in de buurt. Samen met een speed rox en een pro race rox. :)
Uiteraard werd er ook een filmpje gemaakt.

evo vs tuned speed
http://members.home.nl/jeanpaul/rijden.wmv

Jullie horen nog van me :*
Anthony


_________________________________________________________________
Ik hou jullie op de hoogte in zowel de eerste post , als in een repley worden de update's gezed,, om het zo netjes overzichtelijk te houden :!..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dat jaguardingetje @ voorspatbord moet je egt NIET doen! :X De kleuren en het chrome zijn egt kkvet! Maar ik denk dat zown jaguarding een btje goedkoop over komt :rolleyes: Maja wie ben ik...:P

Voor de rest egt supertof! :W
 
hey gozer

ik heb precies het zelfde met die stage 6 :X
met wat voor krukas reed jij?
kijk maar effe op me special, echt :(

maar voor de rest super netjes gozer!
 
Damn, volgens mij is er wat mis met die stage 6 'en :P
Ken er nu al 5 met een soort gelijk probleem :S
Maar wel erug mooi project!!
 
Ziet er leuk uit,
maar net als wat Erwanes zei,
ik vind die voorkap iets
En die demper icm het chroom van de uitlaat :X
Verder leuk project:W
 
ART^Beta-Rider said:
hey gozer

ik heb precies het zelfde met die stage 6 :X
met wat voor krukas reed jij?
kijk maar effe op me special, echt :(

maar voor de rest super netjes gozer!
Idd ik heb je ook op msn , je weet toch wel wie ik ben ? +ralf+

We hadden samen nog vd kruijs gemaild over onze problemen met stage 6 ;)

Ik reed met doppler pen10 btw





Aprilia Sr Klok said:
damn rete gaaf die kleurtjes:), ga je lelystad halen? ben zeer benieuwd hoe hij er gaat uitzien namelijk:):)

mzl.

Zeker gaat hij naar Lelystad ;)
 
owjah weet ik veel man
heb er zoveel in me lijst ;)
maar zonder succes was het mailen :(

maar nog veel geluk met je project, die tegen slangen moeten voorbij zijn en nu goed! :D, ik ben ze de laatste tijd nog wel vaak tegen gekomen :(
 
Heb me vanmiddag ingeschreven voor brommersprint damwoude,, Kben nummer 54 in de X-treme scooterklasse,, aangezien me kapjes er niet op zitten@ damwoude. :)
 
Update 19-05-05

Yo,,

ben ik weer , inmiddels al weer 2 weken verder en me carters zijn mooi gespoten 8) ! Dus tijd om op te bouwe :

De krukaslagers , die klaar ligge om erin te worden gezet ! :


De MHR pen12 as , die er ook in gaat :):


En me evo membraampie ;) :


Maar je moet ook goed gereedschap hebben natuurlijk , dus even gekocht :

- Micrometer
- Digitale schuifmaat
- Ratelset
- Momentsleutel 4 t/m 24 NM :D

hier even een foto van me momentsleutel en nieuwe ratelsetje :


En ook even nieuwe slangklemmen gekocht , staat wel netjes als ook deze een beetje glimmen natuurlijk ;)... en jah , ze waren maar €2,50 :P:


Zo , dan gaan we de Evo70 cilinder monteren.. in 1 keer heb ik de squish op een nette waarde : 0,58mm +ralf+ ( beetje onduidelijke foto !! ):


De rotor gemonteerd , zoals je kan zien heb ik de micrometer nog in de cilinder gedraaid zitten.. heb hem op 4,30mm voor ontsteking gezet ;) :


Me vette PWK 28mm gemonteerd enzo ! (onduidelijke foto :( )


En na een tijdje werken en meten komt het er zo uit te zien :


En hier een mooie foto vanaf de bovenkant , je ziet zo me mooie gespoten carterhelften goed ! :+ :


Morgen gaat het blok onder de rox , de uitlaat erop en de vario erin !! en dan is het een kwestie van aanslingeren en afstellen maar.. A.s Zondag is het meeting Lint in belgie.. ik ben nummer 117 in de special scooter klasse ( aangezein ik zonder kappe kom rij ik in die klasse mee.. ) dus heb ik 2 dagen om mijn spul een beetje netjes afgesteld te krijge , het moet wel lukken , want ik heb 15 sproeiers liggen en 5 setjes rolletjes ;)

Zodra het blok zijn eerste geluidje heeft gemaakt zal ik het laten weten :)


groettiesss
 
Vet blokje, alweer iemand met Evo 8)
Suc6 nog verder, zie dat je ook op damwoude bent, zal wel ff opletten of ik em zie...
PS. Je hebt een toffe ma ;)
 
Back
Top