compleet opvoeren

Aprillia-Racing

Well-Known Member
Yo,
Ik heb een paar vraagjes.

1# waar zitten de begrenzers op een aprilia SR replica 1996 model lucht gekoeld.

2# hoe kan ik hem sneller dan 70 laten gaan.

3# Mijn kilometer teller werkt niet maar de kabel, het kastje naast het voorwiel. en in me dashboard is er niets kapot. ik heb geprobeerd om met een beetje draaien tedoen maar dat is niet gelukt. nu draait hij niet treug. tot 10km en daar blijft hij staan. als ik hem strakker zit dan komtie niet eens omhoog en losser dan dit kan ook niet.

4# Hij is v/d week warm gelopen. Waar kan dat aan ligen? olie is genoeg benz euro95. sproeier is ook groot genoeg......

(verhaaltje: Hij deed het heel de week al vaager dan normaal.... langsaam optrekken....... niet sneller dan 40 ofzo veel haperen en ineenkeer onder het rijden zegtie bwop. vastloper.... daarna door gekickt tot i los scoot..... alles gesloopt toen ik thuis kam en me cylinder en zuiger zijn goed... maar mijn bogie en ontsteking ookal doorgelopen maar ook geen fouten... wat kan het zijn dan????

Aprilia
 
Advertisement - register to remove this

Oliepomp niet kapot?

En als die is warmgelopen, dan is je zuiger en cilinder niet meer goed ;) geloof mij maar.
iig je zuiger is verrot.

Denk toch dat het aan je afstelling ligt. Dit kan komen door het veranderen van het weer. Misschien krijgt die nu te veel omdat ie warmer word ivm geen erge kou etc.
 
@ databorg
De krukas en lagers zijn 2 maande geleden vervangen...... <doppler competition> 222 euries

@ unkie
Mijn olie gaat vanuit de tank door een filter zo naar me carb.......
maar ik kan op me carb geen afstelschroef vinden voor olie wel voor benzine :s btw me benzine slang was ook kapot kan dat ook een van de oorzaken zijn,....? :s
 
Nog eentje.
Ik heb dus net nog ff de druk op me boogie bekeken en de compresie is voldoende om een goeie vonk temaken... niet fout ofzo...... maar kan het me boogie zijn? want ik had 1 week geleden ook zoiets en toen was het Teveel olie in me boogie daarna pop... afgelopen 5km lopen :S daarna andere boogie en hij deed het weer normaal..... alleen nu istie weer stil...
 
enneh, sneller dan 70 laten gaan: op zoveeeeel manieren. als je bijvoorbeeld een racevario erop zet merk je meestal al een aanzienlijk verschil (wel alle begrenzers eruit), en tja, een nieuwe cilinder kan altijd ook hè ;)
 
Scarrie said:
gooi er dan meteen un fatsoenlijk pijpje op

Dan moet er eerst weer geld zijn ;)
hoe moet je trouwens een uitlaat ontproppen.... want ik heb ook iets gehoord van een gaatje in de uitlaat die je dicht moet maken om hem sneller telaten gaan....?

uitlaatbochtbegrenzing ofzo? Topic> http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=105644&highlight=aprilia+sr+replica

+ welke setup pas het beste bij een powerfilter van malosie?
de vario begrenzer is er af. en volgens mij ook ontpropt.... hij gaat rond de 60/70 zoiets alleen hij maakt een *** herrie...... kep me uitlaat geprobeerd aan tedraaien maar dat lukte niet die zit al muur vast....
 
Die kutherrie komt door die powerfilter. Schop dat ding er maar vanaf en doe er een standaard luchtfilter op, deze zorgt ervoor dat hij minder kabaal maakt, minder benzine verbruikt en hij laat minder rotzooi door.
 
DeJongh said:
Die kutherrie komt door die powerfilter. Schop dat ding er maar vanaf en doe er een standaard luchtfilter op, deze zorgt ervoor dat hij minder kabaal maakt, minder benzine verbruikt en hij laat minder rotzooi door.
das wat het probleem juist Met de orginele luchtfilter...... power zit er nog niet op.... licht klaar ;) ben eerst alles aant kopen dan pas er op zetten als ik alles heb ;)

Update: Mijn kilometers worden Wel bij geschrijfen op me dashboard.
maar me snelheid niet.... kabel is niet kapot... wat kan dat zijn dan?
 
Uitlaat kan bij de pakking lekken, of je demperwol kan op zijn... Verder heb je volgens mij al een topic gehad waar je deze vragen gesteld hebt...

En met de search had je ook al antwoord kunnen hebben op de vraag hoe je harder kon dan 70... En toen is ook al gezegd dat dat niet lukt door er een powerfilter op te zetten omdat dat alleen maar negatieve bijdrage aan je scooter levert op jou setup :)
 
Last edited:
Minco said:
En met de search had je ook al antwoord kunnen hebben op de vraag hoe je harder kon dan 70...
bijdehand..... denk je als ik het kon vinden dat ik het dan nog zou vragen.
voor jou geld ook treug naar School ofzo???

Zoals in het bericht van mij een stukje hierboven staat

das wat het probleem juist Met de orginele luchtfilter...... power zit er nog niet op.... licht klaar ben eerst alles aant kopen dan pas er op zetten als ik alles heb

En ja so what dat ik een 2e topic open. De eerste is geloten als het goed is omdat de vraag te onduidelijk was.

----------------
F12Spook:
Me puchie ging er wel harder door ;)
maar de normale staat wel mooier
---


melf #50:

gisteren heb ik er silicone 2takt... in gegooid..... :s maar rijde wilt hij nog steeds niet..
 
powerfilter is de grootste onzin om erop te zetten..

silkolene bedoel je ;)

mja , dat heeft ook niks met de olie te maken dat ie nu niet wil lopen , volgens mij moet jij gewoon het blok loshalen en alles controleren , als het een scooter van 96 is mag je niet verwachten dat daar nog veel van goed is. mijn ervaring met die dingen is dat alles gewoon versleuteld en/of gaar is.
 
melf #50 said:
powerfilter is de grootste onzin om erop te zetten..

silkolene bedoel je ;)

mja , dat heeft ook niks met de olie te maken dat ie nu niet wil lopen , volgens mij moet jij gewoon het blok loshalen en alles controleren , als het een scooter van 96 is mag je niet verwachten dat daar nog veel van goed is. mijn ervaring met die dingen is dat alles gewoon versleuteld en/of gaar is.


Jah opzich is het teverwachten ja, Maar de vorige eigenaars hadden omdat hij haperde met regen. Zo'n beetje alles vervangen ;) carb cyl+zuiger krukaslagers (maar ik heb zelf een andere krukas er in gezet inc lagers,
Daar kan het niet aan lichen. maar m'n cylinder en zuiger zijn nog goed...
De compresie is genoeg om met een halve kickstart me pink uit de cylinderkop telaten schieten met een nog relatief harde knal er bij :s verder duit er geen probleem op.....

glijk de 1e dag dattie in me kelder stond boogie kabel boogie en krukas + lagers vervangen, Alles gecontroleerd olie bij gevuld.... enz enz enz Oppoesen en bijspuiten.

Checklist>
Cyl, zuiger, carb, krukaslagers, cylinderkop, rollers, drukveer, is vervangen door hun. (bij een slechte dealer want het probleem was heel klein ;) ),
en Het zat zeker NIET daar.

Dat klaar en hij deed het alsof tie nieuw was..... ;)
Het probleem was naderhand niet de hierboven staande vervangen onderdelen
het probleem was gwoon dat het spatbord er niet op zat...
Nu ook nog steeds niet :$ zelfs geen Verzk.
Ik heb het met een beetje Silicone KIT (spuitflessen)
gedicht en hij werkt echt prima.

Tot vandeweek dan. :s alleen het leek op een vastloper. even de perciese uitleg. tot in de daitels

<>
Mijn scooter ging met een snelheid van +- 60/65 heuvelopwaards (schiedam Centrum netvoorbij t station...... en in een keertje merk ik dat hij haperde waarna ik dacht na je doet al heel de weg vaag dus dit zal wel goed zitten....
Dus niet blijkbaar.... ongeveer 25meter verder viel hij Dood...... Gwoon dood.
Geen gas geen vonk geen kracht.. niks meer..... toen ik nog aan het uitrijden was probeerde ik te kicken. Wat niet bepaald lukte het voelde bijna alsof hij vast stond... (dat kan ook aan me kick lichen vanwegen het koude weer meer olie daar in he ;) ). En toen ja na 3x trappen vloog hij goed en de compressie was toen ookal inorde. Maarja daar had ik toen niets aan.....
na het lopen naar m'n vriendin der huis op denk ik 45min (4/6 km verder)
sinsdien staat hij onaangeraakt stil.....

dusja. de cylinder sloop ik vdweek goed... maar ik denk dat daar het probleem niet zit... atans het voelt alsof het diepper zit.... ontsteking ofzo.... (aangezien er een begenzer op zat... en mach joostweten watvoor....
Een klein drukknopje die met een draad eigecreatie (was zichtbaar)
op de witte (CDI kabel zat en de andere zat op het frame... na de draden los gemaakt en kompleet er afgehaald tehebben kwam ik er achter dat het gwoon een knop en een draad waren Die naar niets leiden... geen begrenzing niets.........

Maar ik heb alles nu al getest (bedrading, cylinder compressie, boogie, maar ik kan er niets uit weizer worden volgens de teller doet alles het percies zoals het hoord.... maar ik weet nu echt niets meer wat het kan zijn........

Alles wat er totaal aan is vervangen

Cyl, zuiger, carb, krukaslagers, cylinderkop, rollers, drukveer, (Krukas en lagers) achterband boogiedraad boogie dop. achterspatbord er af.

dit is sinds eind 2005
 
Back
Top