Olie bout zit compleet vast/verdraaid

CaptainRF

Well-Known Member
Die bout om oud olie te laten weg druppelen zit compleet vast en is verdraaid (als je dat zo noemt) ik kan dus geen grip krijgen als ik hem wil los draaien, weet iemand een goede manier om deze los te krijgen? Ik dacht wellicht met een vijl rechte randjes maken maar dan maak ik het wellicht juist meer kapot. Mocht er nog een andere manier zijn laat het aub weten :)

Attachments

• 20201012_185533.jpg
    20201012_185533.jpg
    232.4 KB · Views: 47
  • 20201012_185536.jpg
    20201012_185536.jpg
    183 KB · Views: 43
Advertisement - register to remove this

Tja, zijn plug en carterpan allebei aluminium?
Wellicht iets van galvanische corrosie als het aluminium op metaal is?

Volgens de sticker in de buddy heeft de scoot nog op 1 juli 2022 een beurt gehad bij een scooterwinkel, vind het daarom best vreemd dat die plug zo vast zit

Die plug is van aluminium, heb je hem misschien eerder los proberen te maken met een steeksleutel?
Ik denk dat er weinig anders op zit dan mijn methode maar of jij degene bent die dat gaat doen of een scooterzaak moet je zelf weten.
Ik ben zelf een constructie bankwerker lasser, ik doe nu al 18 jaar iets heel anders, niet eens iets technisch. Maar ik denk dat ik wel weet wat mogelijk is.
Het is de mazzel dat je er wel mooi bij kan met een beitel, maar misschien weet een zaak meer, we zullen vast niet de eersten zijn.

Die plug is van aluminium, heb je hem misschien eerder los proberen te maken met een steeksleutel?
Ik denk dat er weinig anders op zit dan mijn methode maar of jij degene bent die dat gaat doen of een scooterzaak moet je zelf weten.
Ik ben zelf een constructie bankwerker lasser, ik doe nu al 18 jaar iets heel anders, niet eens iets technisch. Maar ik denk dat ik wel weet wat mogelijk is.
Het is de mazzel dat je er wel mooi bij kan met een beitel, maar misschien weet een zaak meer, we zullen vast niet de eersten zijn.

Ik had die scooter ‘s ochtends gekocht en zag bij thuiskomst dat er te veel olie in het carter zat.
Ik dacht dus “dan gelijk maar even verversen”

Zag al direct dat de aftapplug beschadigd was en m’n dopsleutel draaide dan ook direct door.

Back