Variateur compleet nieuw

D

Deleted member 68514

Guest
Ik heb nu eindelijk mijn scooter op laten halen. Sym Orbit 2, 2014, 9.000km, 4 takt bromscooter, onbegrensde cdi, geen varioring of zo.
De gehele variateur wordt vervangen. Door originele Sym onderdelen. Achter heb ik halfpoulie en alles wat eraan vast zit al nieuw.
Nu heb ik iets zwaardere rolletjes gepakt, net iets zwaarder dan origineel.
Ik heb nieuwe halfpoulie, of hoe heet t, waar je de varioblokkersleutel op zet, fanblad?

Ja Bram met domme opmerkingen is terug.,duidelijk.

Ook de rubberen geleiders, en de bus en v snaar nieuw.
Nu staat hij nog bij de monteur, iemand tips?
Hij is cdi ontgrenst, geen varioring.
Hij liep eerst 55gps. Met veel geduld.

Maar ik woon in de stad waar trekkracht telt.
Ik kan 100 theorieën loslaten.
Maar omdat hij nu goed wordt gemaakt, heb m 3 maanden niet aangekeken vd frustratie.

Ik wilde het opgeven maar de laatste keer dat ik tankte was op de dag dat we aan de v power moesten, en ik liep er dag of 10 geleden naar toe buiten, en hij startte bij de 2e keer dat ik op de startknop duwde...toen begon t weer te jeuken.

Ik heb geen kickstart, en hij stond al die tijd vol in t weer buiten. Ik d8 al aan acculader.
Als hij toen niet was gestart..had ik t opgegeven.

Zit zoveel geld in..koop nooit via marktplaats. Echt als je dat wel doet breng m naar een scooter zaak en draai alles eraf,carterkap, check bedrading, remlichtschakelaars, elk lullig ding dat ik niet checkte heb ik vervangen. Hij was 500eu, ik nog 350 er bij. En is nu nog een brandstapel door de variateur.

Goed, dwaal weer lekker af, zal t zo wel te horen krijgen.

Nog tips? Ik wil de volgende keer pas bij een beurt weer gereedschap aanraken.

Nieuwe bougie en bougiekabel
Bobine?
Linker achter knipperlicht (denk ik nu aan)
Hij heeft grote beurt gehad,incl transmissie olie, alles
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Zet je er toch een andere krukas erin als die fanplaat niet vast gezet kan worden of de moer niet erop gaat.. Lijkt mij een normale gang van zaken.
Dan is duidelijk de krukas draad niet in orde. Meeste scooters boutjes verkopen ze bij de ijzer speciaal zaak niet.. Die hebben alleen de standaard spullen liggen.

Draadboom kan je ook uit een andere donor scooter halen.
Ow daar heb ik inderdaad niet aan gedacht.
Ik wilde alleen reageren dat ik niet altijd alles kapot maak.
Als er vreemde onderdelen op zitten dan moet je je idd aanpassen.

Maar klein ander voorbeeld. De kap voorop t stuur. Als ik die in t begin wilde verwijderen moest ik een
Kruiskopschroevendraaier
Inbussleutel
En een thorax of hoe je t spelt hebben.

Dus heb ,geen originele, wel rvs boutjes gehaald en vd kappen schroefjes, alles vervangen en mooi zwart gespoten.
Dus alles kan verbeterd worden maar pas op. Heb n plan b

Plan b is vaak je portemonnee
 
Back
Top