CMP Design Runner

oké, het is misschien geen na-apen dan, maar hij is voorzover ik weet wel de eerste op een scooter. En er zullen zeker mensen komen die het ook gaan doen, in mijn ogen na-apers dus. Dat is hetzelfde als met een monoseat op een aerox inpolyen, dat zijn toch ook allemaal na-apers volgens de meeste hier.... iig I rest my case

en een rijkman kan hij er zeker wel van worden, als hij gewoon dit soort frampjes gaat maken voor derden!

maar remy hoe ga je ervoor zorge dat mensen je uber-frame gaan zien als die onder de kappenset zit, behalve het gat dat bij de voetenplank zit?


Jij weet duidelijk niet wat zoiets kost. En dan moet hij er ook nog is winst mee gaan maken (ondanks kosten, tijd (=ook geld) en winst).
 
Jij weet duidelijk niet wat zoiets kost. En dan moet hij er ook nog is winst mee gaan maken (ondanks kosten, tijd (=ook geld) en winst).

Nee, ik weet idd niet precies hoeveel het kost. Het lijkt mij dat carbon en kevlar niet het aller goedkoopst zullen zijn. Daarbij heeft hij ook nog zijn eigen ontwikkelingsfase gehad. kost allemaal geld en tijd, I know

Stel dat hij zo een frame maakt voor 100 euro, en het dan verkoopt voor 300 euro. < zo maar getallen. iig als er mensen zo gek zijn om een scooter te tunen voor minimaal 2000 euro(scooter/tunen/inhoud carters/nos?) willen ze er vast ook nog wel een frame bij, dat minder dan een kwart van het orginele frame weegt. Hiermee zou je inprincipe gewoon mee kunnen rijden in de superspecial(hoogste klasse tog?) en nog top 5 misschien wel kunnen rijden. Het enige verschil is dan de luchtweerstand/wielspin tov een laag frampje.

imo zou er dan wel wat uittehalen zijn, het ligt er natuurlijk ook aan dat de afzetmarkt erg klein is en er dus maar weinig verkocht zullen worden. EN ja ik zou er het driedubbele voor durven te vragen aangezien het een schaarsgoed is. dus er is imo zeker wat uit te halen

//zo wordt dit wel een heel mooi topic dus PM me maar ofzo
 
he reems,

ik hoorde paar gasten vandaag op school over scooters praten ik d8 ik zoek ff op wat je in godsnaam weer aan het uitspoken bent.
egt heel vet.. ik weet dat je er toen al mee bezig was. (carbon/kevlar)
het is egt weer ziekelijk veel werk zie ik weer.. het ziet er egt heel tof uit..
hopelijk weet je nog wie ik ben :P
haha

groeten dre
 
Ach ja.....
Edit: Weet jij hoeveel mijn frame weegt dan :D ?

//ontopic : thx :)

3,5 - 5 kg is best veel voor zo'n frame. Met een goed ontwerp molybdeenbuizen frame kom je daar met gemak onder.

Ik denk dat de enigste manier om een licht frame te maken met een koolstofvezel is een monocoque frame.

GELUKKIG ben ik niet zo goed met die polyester/epoxi troep en heb ik er ook geen tijd voor, maar anders had er zo'n soort frame gekomen voor de 2-cilinder :P
 
dat frame die kappen dat blok!! meesterlijk!! ;) die mensen die op dit project wat aan te merke hebbe hebbe echt een kronkel in hun kop! ziekelijk
suc6 :)

greetz
ruud
 
Kan toch met smaak te maken hebben?

Ik vind het zeer vet!! vooral orgineel.. :)

Maar als het puur om het gewicht gaat was Chroom/molydeen beter geweest denk ik, wat ABT al zei..
Maar dan waren runnerkappen ook een beetje overbodig..

Het is wel echt super netjes!!
Het winnen van die custumshow zal niet zo moeilijk zijn verwacht ik ;)

Maar hoe zitten de kappen nou vast op het frame? en zoals koeling enz??

Daar komen nog beugels aan?
 
3,5 - 5 kg is best veel voor zo'n frame. Met een goed ontwerp molybdeenbuizen frame kom je daar met gemak onder.

Klopt, maar Remie wilde met dit frame expres erg aan de veilige kant zitten aangezien dit zijn eerste carbon frame is.

Vandaar ook de vrij grote diameter buizen bijvoorbeeld. Zodra hij een tweede frame zou gaan bouwen ben ik ervan overtuigd dat die aanzienlijk lichter wordt.
 
Het mooie aan een runner is , dat je een zeer simpel frame kunt maken ( 3 hoek ) zonder dat iemand ziet dat het frame is aangepast.

Als je dit korte runner frame 1voudig construeerd ( zonder al die bochten erin ) van carbon , dan kom je zeker aan een zeer mooi frame gewicht.

Ik heb vorige maand nog een test sprintframe gemaakt van 3.01 kilo ( 120cm lang van 1mm staal ( wat nog verbezingwekkend sterk is ).
Dan zou het met carbon toch ook wel moeten lukken lijkt me *D

Suc6 iig :)
 
In theorie zal het frame vast de helft kunnen wegen. Alleen bouw ik liever een paar frames die te zwaar zijn om de ervaring op te doen om het te kunnen lamineren :)
 
Het heel mooie project!

Finale iemand die weet met glasvezel te werken

(Ik spreek Nederlands, dit niet is een computervertaling, droevig indien er fouten zijn. ..)
 
naftbak heb je toch ook altijd nodig :)

P1040713%20(Medium).JPG
 
Back
Top