cilinder tunen

streetscraper

Well-Known Member
ik vraag me dus best iets af (ik weet dat het wel afhankelijk is van bedrijf tot bedrijf) maar die stage in tuning..

25 euro is dat gwn afwerking van de cilindr dat ie gwn beter/veiliger loopt?

50 euro is dat afwerking + wat extra verbouwingen binnenin de cilindr? En wat haal je hieruit qua extra pk en snelheid gemiddeld?

100 euro is dat afwerking + max verbouwingen binnenin de cilindr? en wat haal je hieruit qua extra pk en snelheid gemiddeld?

ter verduidelijking ik zou graag het max halen uit een 50cc :X maar omdat ik in het begin nog redelijk 'traag' moet rijden van de ouders om te wennen zou ik wille beginnen van een niet TE brute cilinder.

zelf twijfelde ik nog tusse:

* stage 6 50 vlinderpoort
* malossi sport 50

welkeen is het hoogtoerigst en het snelst na tuning (stage 2 of helemaal max laten afwerken en tunen) en welkeen is het betrouwbaarst (zuigertje vervangen is nu niks maar ik heb het over slijtage van de cilindr zelf en dergelijke). En ik las nu ergens op revolution 70 dacht kdat de shot een van de beste uitlaten is voor minarelli verticaal? is dit waar? ik hoor het allemaal graag.

extra vraag:

* als ik een van die twee cilinders max laat tunen en afwerken door een bedrijf moet ik dan een racekrukas?


alvast bedankt

mvg

jens
 
Advertisement - register to remove this

malossi sport zou ik niet nemen, presteerd gewoon het zelfde als een DR50.
Je kan beter de stage6/Athena racing 50 pakken.

En ik zou ook een race krukas pakken, Heb ooit een al een krukas moeten vervangen voor iemand met een stage6 racing (was wel 70) was bij het bigend gewoon gescheurd ;s
 
het stage gebeuren binnen de tuning is gewoon een bepaalde maatstaaf..
als je echt maximaal wil gaan zoals je zegt moet je gewoon naar de tuner gaan en je spullen op tafel leggen samen met je plannen en een zak geld.. dan kan jou tuner alles pas maximaal op elkaar afstemmen.

en of je nou een 'hoogtoerige' 50cc neemt of een laagtoerige 70.. voor op straat zou ik lekker een laagtoerige 70cc pakken zoals ene DR..
dit zal minder opvallen, fijner rijde en minder slijtage met zich meebrengen :)
 
idd , beter gewoon veilig rijden dan risico lopen.

de cilinders die je noemt zijn gewoon vervangingscilinders voor de std cilinder en zullen zo goed als niks meer geven...

om echt meer vermogen te kunnen geven moeten idd de cilinders worden getuned , echter , hoe verder je tuned hoe meer risico's je loopt. Ook zul je hoe verder als je gaat meer moeten denken aan andere dure spullen omdat het anders niet eens meer vermogen geeft , denk aan de uitlaat ,inlaatdelen , vario , vertanding , carburatie , dat moet dan alleemaal perfect zijn ..

en bovendien zijn dit geen cilinders waarmee je veilig goed kunt tunen , dus de betrrouwbaarheid heeft er ook onder te leiden wanneer je deze cilinders bewerkt. en dus kom je meteen weer uit op dure cilinders..


dus wat Vinnie je al zegt , een zak vol geld kwijt zijn ..

en de eerste de beste politieagent houdt je bovendien meteen aan..

een degelijk 50cc maakt een veel opvallender geluid dan een rustige 70cc , terwijl de prestaties nagenoeg gelijk zullen liggen , en kwa trekkracht zal een 70cc ook nog meer koppel geven op een lager toerental...

dus gunstiger...

en je bent minder geld kwijt om het goed te laten lopen EN meer vermogen te krijgen..
 
ik ga dus normaal eind deze maand stage 6 50cc vlinder halen en in december een 19mm black edition carb :p maar ik had nog twee vraagjes:

* kan die op mijn std krukas als er geen speling op zit?
* als ik latr harder wil wat kan ik dan het best doen? 50cc max late tunen en afwerke en racekruk (goedkoper :+})+pippi+) of direct een stage 6 racing 70cc met racekruk (duurder 8P)

en welkeen uitlaat loop het best op stage 6 50 vlindr (ga eerst tijdelijk met ontgrensde sito rijden)

* gianelli shot
* technigas rs70
* stage 6 pro
* yasuni r
* technigas next-r + racevario malossi of doppler
* leovinci tt + racevario malossi of doppler

nog tips voor uitlaten?
 
ik ga dus normaal eind deze maand stage 6 50cc vlinder halen en in december een 19mm black edition carb :p maar ik had nog twee vraagjes:

* kan die op mijn std krukas als er geen speling op zit?
* als ik latr harder wil wat kan ik dan het best doen? 50cc max late tunen en afwerke en racekruk (goedkoper :+})+pippi+) of direct een stage 6 racing 70cc met racekruk (duurder 8P)

en welkeen uitlaat loop het best op stage 6 50 vlindr (ga eerst tijdelijk met ontgrensde sito rijden)

* gianelli shot
* technigas rs70
* stage 6 pro
* yasuni r
* technigas next-r + racevario malossi of doppler
* leovinci tt + racevario malossi of doppler

nog tips voor uitlaten?

heb je uberhaupt gelezen wat er hier boven gezegd is ?
of het "snelle" 50 en laagtoerige 70 verhaal?
 
heb je uberhaupt gelezen wat er hier boven gezegd is ?
of het "snelle" 50 en laagtoerige 70 verhaal?

heb ik gelezen maar:

1. ik rij niet op straat (toch niet dagelijks daar heb ik me ludix voor)
2. heb afspraak met oudrs dat ik eerst 85 a 90 echte mag rijde maar als zij het woord 70cc horen gaat mijn brommr in hun ogen 100+ :mad:8P

dus het is niet dat ik het niet lees maar ik kan ook niet aan me oudrs doen he..Zij gaan controleren hoe hard ik ga en 70cc is gwn niet toelaatbaar in hun ogen (nu toch nog) en heb geen zin in nog langer wachten totdat ik ze overhaald heb dat een tamme 70 meer koppel geeft maar even snel gaat.
 
tis maar goed dat jou ouders dan weten waar ze over praten :D

een goede 50cc setup gaat ook goed over de 90..
en een DR70 + sito + 17,5mm draait ook 90.. en maakt een stuk minder herrie..

met die 50cc die je wilt gaan rijden zul je best veel toeren moeten draaien wil je net zo hard vooruit komen als met een DR70 bijv.

en of je nou 90 echte rijd.. of 100 echte.. of 80 echte.. als ze je pakken ben je zoiezo de zak
 
idd , dikke onzin dat van 50cc..

een 70cc met een Sito plus is ten eerste stiller , ten 2e betrouwbaarder , minder slijtage en trekt mooi op met een vrij laag toerental en valt dus stukken minder op dan een 50cc..

die dus ALTIJD toeren moet draaien om gang te maken , meer lawaai maakt , meer slijtage , is gevoeliger dus moet vaker worden afgesteld en onderdelen worden vervangen , en trekt ook nog een stuk minder..

kortom , een 70cc loopt helemaal niet perse sneller , maar rijdt wel beter...

het is 10 keer zo mooi om met een 70cc en std uitlaat te rijden dan met een constant toeren draaiende scooter , waarbij je veel geluid hebt maar in berhouding weinig gang..
 
ok na lang overlegge en zagen bij me oudrs mag ik GEEN 70cc maar wel 50cc :p ben al blij dat dit mag..Nu had ik dit in me gedachten:

* polini evo 50 (ac is dat)
* DPR C21 voor piaggo aanpasse

en met alles eronder natuurlijk (racekrukas, 21 of 24mm carb, polini vario of zo etc.) dit gaat dan toch wel goed lopen voor 'maar' een 50cc.
En remember: is gwn voor hier in de buurt te knallen +ralf+
 
als je er weinig verstand van heb zou ik echt niet aan dat soort spul beginnen hoor :)
dat is binnen de kortste keren kapot als je nie oppast
 
Als je ouders zo graag willen denken dat je 50cc hebt en willen dat je +- 85 - 90 echte loopt, haal dan de S6 streetrace 70cc, aan de zijkant daarvan staat een mooie opdruk met 49,9 cc voor je paps en mams ;).
 
kga denkk iets downsize in me idee 8P heb weinig ervaring met scootrs (behalve vespa ciao :p)

gaat dit een beetje lekker lopen en optrekken dan:

* stage 6 50 vlindr

* std krukas

* gianelli reverse

* 17.5mm carburateur

* malossi vario

en qua snelheid? 85 a 90 echte?
 
kga denkk iets downsize in me idee 8P heb weinig ervaring met scootrs (behalve vespa ciao :p)

gaat dit een beetje lekker lopen en optrekken dan:

* stage 6 50 vlindr

* std krukas

* gianelli reverse

* 17.5mm carburateur

* malossi vario

en qua snelheid? 85 a 90 echte?

jij bent echt hopeloos lijkt me? 8P
 
Hoe gaan je ouders controleren of het 70cc is?

vergelijke met std 50, op de doos kijke.. :| alles wat je maar wilt dus het gaat niet zomaar lukke om een 70cc binne te smokkelen x| en ik denk dat ze het ook wel doorhebbe als ik half me brommr uit elkaar gooi denk je niet? en ik ben niet hopeloos ik heb gwn juist gehoord hoeveel me dealer vraagt voor krukas te monteren en zelf zie ik het dus niet zitte (nu ja, ik heb er nog geen ervaring mee, ik kan wel cilinders monteren en zo). En kenissen van mij die dit kunnen wone te ver. Dus dan ziet er niks anders op dan een tragere 50 te nemen he x|
 
vergelijke met std 50, op de doos kijke.. :| alles wat je maar wilt dus het gaat niet zomaar lukke om een 70cc binne te smokkelen x| en ik denk dat ze het ook wel doorhebbe als ik half me brommr uit elkaar gooi denk je niet? en ik ben niet hopeloos ik heb gwn juist gehoord hoeveel me dealer vraagt voor krukas te monteren en zelf zie ik het dus niet zitte (nu ja, ik heb er nog geen ervaring mee, ik kan wel cilinders monteren en zo). En kenissen van mij die dit kunnen wone te ver. Dus dan ziet er niks anders op dan een tragere 50 te nemen he x|

scheur dan de sticker van de doos he :L
Wat weet je nou in hemelsnaam aan een doos?
En als ze die cilinder vasthebben,
en je 50 zit er nog op, valt er niet veel te vergelijken he.
De andere eraf, nieuwe erop en er valt niets te vergelijken denk ik zo...

maar als het echt een 50 moet zijn, ga dan voor een oem cilinder,
kan je even snel gaan als een sport 50 :W
 
Back
Top