Aerox cilinder tunen (50cc)

Ik heb een P1 vario gemonteerd op een Kymco Super 9 van een kameraad van mij.
Dit is echt al 2 jaar geleden ofzo.
Scooter heeft inmiddels met de nieuwe vario 11k gelopen, en er is niks aan de hand.

Spookverhalen altijd in de scooterij..:rolleyes:
 
Hmm, oke thanks voor de info.

Maar met een van die vario's(behalve TP) + uitlaatpoort bewerken moet het wel iets mooier en sneller lopen toch?

Of heeft die uitlaatpoort bewerken helemaal geen zin? Dan bespaar ik me de moeite.
 
zucht....

er word meerdere malen gezegd dat het in jouw geval GEEN zin heeft om maar iets aan je uitlaatpoort te bewerken. Dus gewoon NIET doen! (mits je het natuurlijk te gek vind om tegen iedereen te zeggen dat jij je cilinder hebt bewerkt)

Een andere vario zorgt gewoon voor een beter toerenverloop en gaan vaak langer mee dan de std. vario

Als je harder wilt kost het je gewoon geld, dus een combinatie van meerdere onderdelen.

Dat is de realiteit. In jouw geval ga je dus niets harder, omdat je al aangeeft niet teveel in de scooter te willen investeren.
 
Last edited:
en bewerk je alleen de uitlaatpoort gaat er gewoon niks gebeuren , maar bewerk je de uitlaatpoort dat ie hoger komt te staan zul je ook de spoelpoorten moeten aanpassen omdat deze @ mina al vrij laag staan..

bovendien kom je met je uitlaat niet uit , die is niet gemaakt voor een hoger toerental , en moet je dus ook weer een andere uitlaat..

ik begrijp best dat je wat sneller wilt , maar sneller willen kost gewoon geld..

een TP vario is opzich een zeer goeie vario , alleen is het niks meer dan een std vario met andere ramplaat , voordeel is dat ie over het hele gebied iets beter rijdt bij een net wat lager toerental. dus waar je de std vario meer toeren moet laten draaien om het geheel goed te houden kun je deze gewoon goed afstellen en blijft het langer goed.
 
Oke, bedankt weer voor de info.

Dus als ik de uitlaatpoort bewerk + de spoelers bewerk, en mn huidige uitlaat + carb houdt, maar wel een nieuwe vario, dan helpt het dus geen ruk?

Dus gewoon alleen een nieuwe vario, of ook dat niet?
 
Ik weet niet hoe dat precies moet.

Als iemand mij een goede uitleg kan geven of een foto oid, dan kom ik er wel uit denk ik. (uiteraard doe ik het niet als ik het niet snap oid, ik ga niet mn cilinder verneuken)
 
Ik zou gewoon beginnen met een andere variateur. Dit kan al ENORM schelen. Loopt het dan niet mooi genoeg, koop je een andere pijp, Yasuni R of een shot bijvoorbeeld. Koop je een Shot, dan zou je de cilinder kunnen bewerken, deze uitlaat wil graag nog net wat meer toeren draaien dan standaard, en zal je dus nog iets meer winnen t.o.v. een R.
 
Ik weet niet hoe dat precies moet.

Als iemand mij een goede uitleg kan geven of een foto oid, dan kom ik er wel uit denk ik. (uiteraard doe ik het niet als ik het niet snap oid, ik ga niet mn cilinder verneuken)

je moet de openingsduur van de poorten weten , zowel van de oude als de nieuwe timing , dus ben je een gradenschijf enz. nodig , daarnaast ben je een haakse frees nodig , die zegmaar zo'n 4 a 500 euro WEL kost gemiddeld..

en dan moet je het ook nog goed doen , en zou je de cilindertiming leuk aanpassen is het altijd nog de vraag of de uitlaat er wel goed op reageerd..

en gianaelli's ijnn gemiddeld genomen gemaakt voor standaard motoren ,dus niet voor aangepaste cilinders..
 
Ah oke.

Een haakse frees heb ik niet, dus dat wordt hem niet.

Dan ga ik denk ik alleen voor de multivar en zie ik wel hoe de boel loopt.

En de uitlaatpoort laat ik dan ook voor wat het is?
 
Back
Top