Cilinder tunen; hoe meer toeren te bereiken?

RazerXnitro

Zippiegang
Ik heb dus nog een originele cilinder liggen(50 alu peugeot) en ik heb zin om m fftjes te tunen, kijken hoe ver ik kom. Hoe kan je het beste ervoor zorgen dat hij meer toeren met power zal gaan draaien(powerband omhoog krijgen) Uitlaatpoort en spoelers beetje omhoog frezen? Of zie ik dat verkeerd?
Heb al een portmap gemaakt, en ik ben ook niet nieuw met 2 takt tunen, dit doe ik al best lang, maar ben gewoon benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.
 
Advertisement - register to remove this

Een cilinder tunen kun je het best zien als afwerken. Zomaar een beetje de frees erdoorheen halen gaat geen vermogen opleveren.

Tunen is een vak apart hoor, niet iets wat je zomaar ff doet ;)
 
meer toeren met power zal gaan draaien.

Als je er zelf erin gaat hakken, zal je straks alleen een dot overtoeren hebben en geen vermogen.
 
Ik weet niet of jullie hadden gelezen, dit doe ik al langer(al meer dan 10 cilinders getuned) ik vraag simpelweg hoe jullie het zouden aanpakken om een cilinder meer toeren te kunnen laten draaien. peugeot cilinders zijn aardig laagtoerig vandaar.. Ik heb me er nooit in verdiept hoe je een cilinder alleen meer toeren laat draaien in de powerband.
 
Waarom zou je de originele cilinder meer toeren willen laten maken, ding is ontworpen voor betrouwbaarheid.
Peugeot cilinders zijn geen sport of race cilinders. Maar vallen onder de categorie `touring`
 
Ik weet niet of jullie hadden gelezen, dit doe ik al langer(al meer dan 10 cilinders getuned) ik vraag simpelweg hoe jullie het zouden aanpakken om een cilinder meer toeren te kunnen laten draaien. peugeot cilinders zijn aardig laagtoerig vandaar.. Ik heb me er nooit in verdiept hoe je een cilinder alleen meer toeren laat draaien in de powerband.