Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Ow sorry , ik zag niet dat je dit al deels had gedaan :) , niet goed gekeken..is ook lastig te zien op je foto's.
 
Ja het zijn een beetje vage foto's, heb er nog wel een paar, maar daar zie je ongeveer hetzelfde op.

Heb jij nu devcon gebruikt, of gewoon minder diep gegaan en hoe heb jij het gedaan met dat smeergat?

Wacht ik zal nog ff een picca maken.

Edit foto's:

carter.JPG

carter%20(2).JPG

carter%20(1).JPG
 
Last edited:
Zoals je op de 2e foto kunt zien sluit de spoelgang onderaan wel goed aan op het smeergat. Is dit voldoende of moet hij aan de zeikant ook nog aansluiten?
 
Netjes hoor, ff opschuren en stralen..

Ik had alleen de rand om het krukas hemd met de as mee laten lopen..dus rond.
 
btw vervang wel ff je lager als je weer wilt rijden, anders loopt ie vast :P maar dat had je zelf ook wel door denk ik??

Uhm...duh?
 
Last edited by a moderator:
Bas@ICE said:
Netjes hoor, ff opschuren en stralen..

Ik had alleen de rand om het krukas hemd met de as mee laten lopen..dus rond.


Heb het min of meer zo gedaan, zou idd nog wat beter kunnen.

Het wordt ook nog gestraald opnieuw en dan gaan we door naar de volgende stap })
 
apriliarsracing said:
btw vervang wel ff je lager als je weer wilt rijden, anders loopt ie vast :P maar dat had je zelf ook wel door denk ik??

Uhm...duh?


Je geeft het antwoord zelf al :rolleyes:
 
Big B NRG said:
Je geeft het antwoord zelf al :rolleyes:

Oeps...das mijn fout, ik wilde hem quoten, maar ik heb ze post per ongeluk ge-edit met de toevoeging, uhm....duh :P
 
Jacco said:
Wat zitten jullie in Gods naam allemaal met die spoelkanaaltjes te kloten dan :?:?:?

Std is goed hoor :W


Spoelkanaaltjes zijn std niet op maat van de cilinder...dus het heeft wel degelijk nut om daar aan te kloten :P


Exup: Ziet er netjes uit :)
 
Big B NRG said:
Spoelkanaaltjes zijn std niet op maat van de cilinder...dus het heeft wel degelijk nut om daar aan te kloten :P


Exup: Ziet er netjes uit :)

denk dat Jacco die oliesmering-kanaaltjes bedoelt
 
I don't get it why you tune the carters (the piaggio ones) this way, mixture doesn't go directly from the reeds block into the primary and secondary transfers duct! Also the boost port duct is bad, on that edges there are a lot of turbulences.
The mixture goes under the piston! The piston does the suction.
Then, on the carter compression stroke when the transfers open, the flow reverses into the transfer ducts.
 
Neej.. het komt vanuit je membraam onder in je carter.. en wordt tijdens de arbeidsslag door je spoelpoorten de verbrandingskamer ingeperst (door carterdruk welke ontstaat als zuiger naar beneden komt).

Ik ben overigens totaal n00b op dit gebeid, maar t leek me leerzaam om dit topic eens te lezen.
Om nog even op de golfballetjes terug te komen.
Die cilindrische bommen werden met een draaidende beweging op het water gedropt. Door de putjes hadden deze een hoge weerstand, waardoor deze niet zonken maar stuiterden.
Het lijkt mij dat je juist een zo laag mogelijke weerstand in je spoelers wilt hebben...

Dan kun je beter het trekken en velden principe uit de loop van een geweer gebruiken.. denk ik. Deze zijn namelijk wél bedoeld voor een zo goed mogelijke stroming. Deze geven een draaiende beweging aan de kogel zodat deze beter en langer in zijn baan blijft.
 
Kan me hier zeker wat van indenken :) Ik wil zelf ook mijn carter ooit nog eens tunen.

Maar vat niet echt zo, hoe je minder weerstand creeert door putjes te maken zoals bij golfballen....

En volgens mij bestaat arbeidsslag alleen @ 4-takt...en dit is 2-takt

Correct me if I'm wrong :X
 
En nog even over die smeergaten...dit zijn oliesmeergaten. Maar aangezien wij op Mengsmering rijden dus niet apart..olie en benzine.

Waarom zou je dan zoals Jacco zei: Klooien met smeergaten ?

Ok wellicht om voor meer smering te zorgen, maar blokken worden gemaakt om afzonderlijk mee te rijden...benzine en olie
 
roost said:
I don't get it why you tune the carters (the piaggio ones) this way, mixture doesn't go directly from the reeds block into the primary and secondary transfers duct! Also the boost port duct is bad, on that edges there are a lot of turbulences.
The mixture goes under the piston! The piston does the suction.
Then, on the carter compression stroke when the transfers open, the flow reverses into the transfer ducts.

Eindelijk iemand die ook werkelijk weet hoe 2-takt in elkaar steekt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top