Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Melf: Danke voor je uitleg ;)

En ik zal nu ook rest van dit topic lezen, maar ik wist niet of jullie hier wat over in hadden staan,, dus daarvoor vroeg ik het maar :)

- Dave
 
er staat echt veel in :* , alleen is het gewoon even wat werk om het door te lezen ,mja , tuning komt ook niet zomaar aanwaaien , er mag wel wat voor worden gedaan ;)
 
Mr.Aerox said:
what do you guys think about this carter, isnt the "ramp" (green paste) to steep??
advantages/disadvantages? what is better, make it like this or leaving a little gap?
PIC_0003-2.jpg

its a pic of my friends carters tuned by a spanish guy.

He needs a 70cc at least and a short exhaust when you want to have a fair performance.
 
Devcon waarschijnlijk. Het hoeft helemaal niet slecht te zijn. Ligt compleet aan de cilinder waar gereden mee wordt. Als je die in de spoelpoorten van je cilinder kijkt zie je dat er veel gestuurd wordt.

Waarom zou het dan slecht zijn om die sturing door te zetten in je carter?

Wat wel als nadeel genoemd kan worden is dat er relatief weinig mengsel achter je spoelers zit.
 
dna_mario said:
Wat zijn we weer vriendelijk :D 8P


wtf is dat groene spul in dat carter , en zit er in ieder geval veel te veel op
lijkt op ... kouwgom


vind je het gek , die vent lult overal net zo dom als het achtereind van een koe...

met opmerkingen als : "dit wil alleen met 70cc" en "wil alleen met een korte uitlaat"

dat is toch gewoon onzin??
 
JBB said:
Probeer maar!!! zullen zien dat ik gelijk heb.


vent , ik rijdt zelf met 50cc , en al heel veel verschillende manieren van cartertuning geprobeerd , van alles dus ,en dat werkt gewoon allemaal , het ene wat beter dan het andere maar zeg aub niet dat je met een korte uitlaat en 70cc moet rijden , dat slaat toch gewoon nergens op ??
 
een gevuld carter reageert vaak goed op een grote carb en korte uitlaat maar ook vaak met een hoge timing en onsteking
oftewel 2takt is onvoorspelbaar dus je kan geen uitspraken doen over wat waar het goed op doet .
kan goed zijn dat dat bij die jongens wel goed loopt .
in het frans kampioenschap rijden ze allemaal met bijna dichte carters dus het zal toch wel soms een voordeel hebben .
ik weet wel dat een kampioens carter uit de scooter race eerst ook helemaal dicht gedefcont was met een dunne/korte uitlaat.

oftewel 2 takt is nooit een constant gegeven
 
of 2 takt is wel voorspelbaar maar je hebt er niet genoeg kennis van? (no offence) :) alles moet verklaarbaar zijn, tis alleen een best ingewikkelt motortje...
 
ruud. said:
of 2 takt is wel voorspelbaar maar je hebt er niet genoeg kennis van? (no offence) :) alles moet verklaarbaar zijn, tis alleen een best ingewikkelt motortje...


Uiteindelijk zal alles te verklaren zijn. Maar daar kom je gewoon niet achter omdat er zoveel verschillende factoren zijn die effect/invloed op elkaar hebben. imo ;)
 
Precies...

Daarnaast kan je met cartertuning enkel invloed uitbrengen op de plaats van je powerband.... en niet in de hoogte van de powerband :)
Dat is na uitvoerig getest door vele mensen hier ongeveer wel als vuistregel vast te stellen.
 
Sander said:
Precies...

Daarnaast kan je met cartertuning enkel invloed uitbrengen op de plaats van je powerband.... en niet in de hoogte van de powerband :)
Dat is na uitvoerig getest door vele mensen hier ongeveer wel als vuistregel vast te stellen.
heb je het dan over cartertuning of over volumeverandering?
cartertuning heeft wel degelijk zin...
 
Aerox-Evo70 said:
heb je het dan over cartertuning of over volumeverandering?
cartertuning heeft wel degelijk zin...


voor wat ? ;)

het ligt er maar net aan op welke toerentallen je werkt etc. hoe je met je carters aan de gang moet ...

er spelen heel veel dingen mee iig
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top