Carter tuning

Status
Not open for further replies.
ik ben persoonlijk nog steeds van mening dat zo'n "glijbaan" richting de cilinder zinloos is.
Je mengsel word je carter ingezogen zodra je zuiger naar voren gaat...
Dan komt het mengsel je carter in...
Zodra de zuiger terug gaat sluit het membraan en word het je cilinder in "geperst" .

Dan wil je toch juist dat al je mengsel zo snel mogelijk de richting van de spoelers op gaat?


Dan het punt dat je membraan kleppen open blijven staan bij (we nemen even ) +/- 14k.
Het werkt imo nog steeds zo dat het mengsel je cilinder in "geduwt" word door het terug komen van de zuiger.
Dan wil je toch helemaal geen glijbaan terug naar het membraan?

Misschien is mijn kijk hierop of uitleg wat vaag... maar zo denk ik er over om half 6 smorgens :p
 
Loop een/die '''glijbaan'' niet naar de spoelers dan? dat lijkt mij igg de bedoeling er van :)

En terug geduwd naar je membraan wordt het tog wel... (denk ik)
 
waarom denken jullie dat twins niks met glijbanen doet?

wat ej zegt klopt wel, het is vast wel voordelig voor als het je spoelers in gaat, alleen de tegendruk richting membraan word idd ook groter..

imo kan je best wel een glijbaan maken, alleen totaal geen grote, gewoon ervoor zorgen dat je mengsel tegen je wangen slaat en de baan daarmee mooi meevloeit.
 
A-Bizar said:
ik ben persoonlijk nog steeds van mening dat zo'n "glijbaan" richting de cilinder zinloos is.
Je mengsel word je carter ingezogen zodra je zuiger naar voren gaat...
Dan komt het mengsel je carter in...
Zodra de zuiger terug gaat sluit het membraan en word het je cilinder in "geperst" .

Dan wil je toch juist dat al je mengsel zo snel mogelijk de richting van de spoelers op gaat?


Dan het punt dat je membraan kleppen open blijven staan bij (we nemen even ) +/- 14k.
Het werkt imo nog steeds zo dat het mengsel je cilinder in "geduwt" word door het terug komen van de zuiger.
Dan wil je toch helemaal geen glijbaan terug naar het membraan?

Misschien is mijn kijk hierop of uitleg wat vaag... maar zo denk ik er over om half 6 smorgens :p


nou , de uitlaat zou wel kunnen aanzuigen op het moment dat de zuiger de spoelpoorten opent en zo nog extra aanzuigt.

ik maak mijn carters gewoon klaar op mijn manier , maar dan ook met mijn spullen , elke tuner werkt weer anders....

dus imo is het nogal onzinnig om te vragen of je je carters goed hebt klaargemaakt , want de ene doet dit de andere dat maar toch hebben ze allemaal goed resultaten dus trek je conclusies..
 
melf #50 said:
dus imo is het nogal onzinnig om te vragen of je je carters goed hebt klaargemaakt , want de ene doet dit de andere dat maar toch hebben ze allemaal goed resultaten dus trek je conclusies..

En dat is nou juist waarom ik nogsteeds met scheve ogen naar dit topic kijk. In principe is het een gebed zonder einde en kunnen we zo nog 300 pagina's doorgaan (niet dat ik hem wil closen ofzo, er staat ook enige info in waardoor men misschien anders over iets na gaat denken), 9 van de 10 mensen die hier een foto plaatsen van een door hun getuned carter doen dit echt niet om te vragen of ze het wel goed gedaan hebben, ookal zeggen ze dat. Die mensen willen gewoon even laten zien hoe mooi hun glijbaan wel niet is, en zitten alleen maar te wachten op complimentjes als " mooi afgewerkt " ipv het krijgen van opbouwende kritiek.
 
Ik heb nu mijn speed 6t op een blokje dat evo-formaat spoelers heeft.
Zit hier eigenlijk vermogenverlies? Mijn tuner zei toen dat het wel wat mee viel, maar zou het helpen als ik een nieuw blokje pak en op speed klaar maak? Of gewoon lekker zo laten omdat het de moeite niet waard is?
 
Manta said:
Ik heb nu mijn speed 6t op een blokje dat evo-formaat spoelers heeft.
Zit hier eigenlijk vermogenverlies? Mijn tuner zei toen dat het wel wat mee viel, maar zou het helpen als ik een nieuw blokje pak en op speed klaar maak? Of gewoon lekker zo laten omdat het de moeite niet waard is?


tja , dat is dus weer zoiets , hier kom je pas achter wanneer je het gaat testen. ik rijd ook met evo poorten in mijn scooters (komt omdat ik eerst met evo reed) en het werkt goed ,maar ik denk niet dat het veel anders zal lopen met std poorten ,zoveel verschil zit er niet in imo.

ik rij dus met evo poorten , ik ken anderen die met dezelfde cilinder rijden met std poorten , beiden lopen even snel , pakken gelijk op etc. alleen wel andere toerentallen , dat is het enige verschil :p

ze rijden wel met een compleet andere tuning..
 
[ir]http://i8.tinypic.com/24csiet.jpg[/ir]

wel de perfecte vorm imo, alleen moet t nu nog ff beter uitgewerkt, dit was beetje hobby :)
 
Lijkt mij idd een goed carter. mengsel kan geen kant op behalve richting de spoelpoorten. ben benieuwd.
post je de resultaten ?
 
en toch als ik kijk naar blokjes zoals 125CC (produktieracers) zit de inlaat haaks op de cilinder, ik heb mijn twijfels hierbij , als de hoek haakser is zal de voorste plaat imo beter worden open "gezogen" en de achterste door de onderdruk. de gastroming richting de zuiger moet zou wel beter moeten zijn imo..

mja moeten we maar afwachten ;)
 
menace said:
Lijkt mij idd een goed carter. mengsel kan geen kant op behalve richting de spoelpoorten. ben benieuwd.
post je de resultaten ?

dit blok zal nooit meer lopen want hij is stuk :p , gewoon door stomme fout, dus niet door het gehak opzich. Membraan is home made ja, rs70power had de groffe vorm gefreest en ik heb er zelf een mooie vorm in gefreest.

@ melf, ik vind dit de beste oplossing, of dat het ook is kom je natuurlijk nooit achter / het kan altijd beter. De motoren van die rs125's hebben vaak ook best grote carberateurs en een joekel van een airbox die ze kwijt moeten kunnen. Ook als de cilinder al wat vertikaler staat word t al lastiger om ruimte te zoeken voor je carberateur. Maar wie weet doen ze het wel express haaks, ik denk t niet. Ook denk ik niet dat dit enorm veel winst geeft in de eerste instantie, dat doet t pas als je de belangrijkste factor van de tweetact erop aanpas ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top