This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Raceroxie said:
Ik twijfel nog een beetje eigenlijk.
Het lijkt mij namelijk erg lastig om het gaatje precies op het goede punt uit te laten komen.

Bedoel dat het goed recht zit? Zoja misschien idee om een staafje/stokje in gaatje te steken dan de rest dicht te maken en dat stukje/staafje eruit te trekken zodat je een mooi recht gat heb ?
 
Wat ik en ik denk Mark ook bedoelt is om het gaatje aan de inlaatkant dicht te maken en een nieuw gaatje te boren bij de spoeler kant.
Lijkt mij lastig om dat nieuwe gaatje goed recht erin te boren, en op de juiste plek te laten uitkomen..
 
omdat ik gewoon vind geen invloed heeft , heb het vaker gedaan ,maar veelal ook niet gedaan , denk dat je zelfs op een testbank geen verschil ziet daardoor , en komt bij dat het imo absoluut niet in de weg zit voor de spoeling of hinderlijk is...

wat ik je ook kan vertellen is dat als je er 1 keer mee gereden hebt is dat je helemaal niks meer ziet van het polijsten...

imo moet het gewoon glad zijn in de vorm van dat er geen obstakels of echt hinderlijke gietfouten , krassen oid in zitten
 

als je je carter polijst kan je wel perfect de on-effenheden zien :!
 
mee eens.

ik zou het smeergaatje ook niet alleen verplaatsen om de flow, maar ook om de werking van het kanaaltje zelf...
de onderdruk lijkt me in het spoelkanaal beter dan achter je membraan.
 
Tja smeergaatje laat ik denk ik ook wel zo.
Bij me vorige carter, getuned door XSH, was deze ook nog open.

Dat gepolijste zal idd dof gaan worden door het mengsel, maar het zal wel zo glad blijven en daar gaat het mij om. Dat het mooi glimt boeit me echt niet.
 
melf #50 said:
en dan ? denk je dat anders de lagers te weinig smering krijgt ?
dat zou zomaar kunnen ja.
liever genoeg/teveel dan te weinig.

verder denk ik dat het flowtechnisch ook een verbetering is.
 

het glimt iig wel , en goed ook

imo heb je met dat stukje carter helemaal niks te maken wat tuning betreft , dat is mijn visie , ik denk overigens zelfs als je de gaten helemaal dicht maakt dat de lagers nog heel blijven...
 
waarom zegt 90% van de mensen hier op alles dat ze denken dat et toch niet werkt ... zet een testbank in je schuur en zoek het uit

ik denk dat heel het carter tunen nihil effect heeft ... alleen spoelers aanpassen is naar mijn mening voldoende ... ze maken de carters niet voor niks op de manier zoals ze gemaakt worden

en ja dat is getest
 
dan spelen er factoren als ruimte mee bij de ontwikkeling van zoon blok. Ik denk dat er wel pk's in cartertuning te vinden zijn

dat polijsten of poetsen tot alles 100% gelijk is schiet je denk ik relatief weinig mee op als je kijk hoeveel lelijke opstakels zich nog in de inlaat bevinden..
 
melf #50 said:
is gewoon dikke BS om dat smeergaatje dicht te maken...

Sluit ik me bij aan, gast die ik ken heeft paar jaar geleden scooters getuned en dergelijke voor races en zei ook dat het BS was om deze dicht te maken en kleinere gaatjes van te maken. Mengsel stroomt onder invloed van hoog toerental, cilinder en uitlaat toch meteen richting spoelers en daarbij komt dat je lagers minder goede smering krijgen van het restant mengsel wat er wel bij zou kunnen komen.

Melf, heb ook wel eens carters van binnen gepolijst en na 5000km zag je nog steeds dat het gepolijst was!!
 

Inlaat?? waarvan?
spoelers in de cilinder? membraam? carb?
of al die hobbels in je carter die naar je spoelers leiden van je cilinder.
 
ruud. said:
inlaat = alles tussen carberateur en cilinder..

Dan begrijp ik het wel en ben het ook volledig met je eens, die opstakels pas ik zelf ook zodanig aan zodat er zo min mogelijk mengsel op doodloopt, maar dat wordt weer een probleem als je je carterdruk niet wilt verlagen en geen DEFCON wilt gebruiken
 
Status
Not open for further replies.