Originally posted by Folkert@MinaRally
http://mototuneusa.com/thanx.htm
Iedereen, zelfs fabrieksteams, die maar steeds de inlaatkanalen groter maken en vervolgens op een flowbench heel mooi komen van kijk "zoveel" % winst, kijk maar de flowbank geeft het zelf aan.
Ja alleen jammer dat "winst" op een flowbank (Ja de kanalen zijn groter, dus er kan meer doorheen, DUH) op straat een verlies betekende. De stroomsnelheid heeft (hier) vee meer waarde.
Hij had met ze tips al heel wat mensen en fabrieksteams zo aan "winsten" geholpen.
Originally posted by Hans F.
euhm als je ooit eens een 2t cilinder had gehad met inlaat op de cilinder (honda nsr bv.) en je had eens in de inlaat zitten dremelen (oftewel flink vergroten) had je geweten dat groter maken langzamer stroomt, en dat weten ze bij fabrieksteams ook wel. En dat dat verrot gaat rijden (enorm stotteren tot 7k rpm)
Ik vind die kerel een beetje te popi doen.
Originally posted by JohanS
JA voegt dit nou wat toe?? Intressant dat jij dat wilt :|
Originally posted by Ufo
D poort is de aangewezen vorm voor kanalen in koppen richting de kleppen. Heeft weining met 2tact te maken. Het topvermogen wordt trouwens niet hoger hiermee, enkel de powerband breder.
Er staat niks nieuws op die site, en die vent is volgens mij gewoon een nobody. Alsof fabriekstuners niet aan spoelsnelheid denken :s Dat deden ze al toen hij nog in de wieg lag...
Originally posted by Chris@Citta
ff terug naar de basis: cartertuning, dan heb ik het ff over een piaggio carter.
Die vernauwing in het stuk waar je mengsel binnekomt, als je die helemaal weghaalt wordt je flow beter, maar ook je carterdruk lager... wat is dan het beste, graag hierover jullie meningen
Strax zat ik in de auto nog ff te fantaseren, maar is er geen manier om de binnenkant van je zuiger op te vullen, voor meer carterdruk? (ik probeer hier niet het wiel opnieuw uit te vinden, maar wil gewoon ff een paar reacties uitlokken om er wat van op te steken) Ik denk zelf niet dat het kan ivm de warmte, in elk geval niet van massief alu, zat dan te denken aan kurk, valt in mijn ogen af vanwege warmte, dan teflon ... maar daar weet ik nie zo veel vanaf. Zat ook te denken aan soort van dikke 'koelribben' ofzo.. mja zoals ik al zei, fantaseren/freestylen.
Reacties graag
Grtz