This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
(eigenaar van carter) ik weet best dat meer pk halen wel mogelijk was want de afstelling klopte idd voor geen meter maar daar gaat et niet om, ik ben zeker weten niet ontevreden met et carter, het is heel erg netjes getuned, zelf weet ik er niet veel van af over dat tunen maar et ziet er goed uit.
marly is nu mijn carters aan et aanpassen op mijn nieuwe speed 06 cillinder en duide dus op dit tunewerk wat hij dus best vreemd vind, voordat hij verder gaat met mijn carters wilt hij daarom gewoon wat meer over dat carter weten.
ik vind dit niet zo heel gek want marly heeft een geheel eigen idee bij et carter en dit is dus heel anders, en tuurlijk wisten we dat et een rsb carter is maar andere mensen wouden we dat dus niet duidelijk maken sander omdat jij je eigen tunewerk vast wel wilt beschermen.
 
mja , als iemand zijn tuning niet vrij wil geven moet ie dat niet aan derden verkopen ,maar dat gebeurt toch wel en dus zal er toch ooit weleens een foto op het internet komen , iedereen kan dan dus zien hoe iemand anders tuned , maar dat wil niet zeggen dat dan iedereen dat na gaat doen , iedereen heeft toch zijn eigen ideeen. ik laat mijn eigen carters ook niet zien maar dat doe ik niet omdat dan iedereen ziet hoe ik het doe maar meer om geen dom gezeur erover te krijgen

ik kijk dit topic nou al heel lang aan , en ik ben van mening dat cartertuning iets is wat je zelf moet uitvinden wat jij voor jezelf denkt wat het beste is , nou laat iedereen hier zijn gebeunde carters zien , allemaal zo'n beetje hetzelfde , ik vraag me dan af waarom mensen dan nog een foto plaatsen hier of iets goed is of niet , als je het niet vertrouwd ga dan eerst testen met de carters die je hebt en ga dan daarna testen met een carter die jezelf naar jouw ideeen hebt klaargemaakt... op een foto kun je niet zien hoeveel vermogen je er mee zal scoren , dus wat is dan goed of fout?

ik zou zeggen , laat iedereen in zijn waarde wat betreft zijn tuningsmanieren , de gene die het goed doen komen vanzelf naar boven met de beste resultaten
 
melf #50 said:
het gieten gaat bij ons perfect , carters trekken niet krom dus dat zit wel goed.


zou je ff een pb willen sturen met alle info? ik heb men carter waar het bijgegoten moet al ontvet en geschuurt, ook heb ik al een schot gebouwd met openhaardenkit (1250 celsius bestendig).

moet het carter straks ook voorverwarmd of niet?
al het alu er ineens in, of beetje bij beetje.

alvast bedankt.
 
ontvetten en schuren is niet nodig ,het word daar zo heet dat het er wel weggaat uit zichzelf

alles zo snel mogelijk erin , het koelt namelijk snel af ,voorverwarmen kan geen kwaad iig

wel carters op elkaar zetten!
 
om hier eens verder te gaan over roterende inlaten inplaats van chezzmo's topic vol te posten

iedereen heeft ondertussen wel het blok van chezzmo gezien
Linkje
en ook is ondertussen wel het blok van van der kruijs wel bekend
Linkje
maar om nu een wat duidelijkere indruk te krijgen van wat het in houdt een paar fototjes

een piaggio carter met roterende inlaat

[ir]http://pic20.picturetrail.com/VOL1246/4370559/9256328/129744301.jpg[/ir]

hier is vrij duidelijk te zien hoe het nu ongeveer aan de binnenkant in elkaar steekt

[ir]http://pic20.picturetrail.com/VOL1246/4370559/9256328/129744303.jpg[/ir]

hier dus hoe de carb komt te zitten ook is al duidelijk dat er weinig ruimte overblijft voor een ontsteking

[ir]http://pic20.picturetrail.com/VOL1246/4370559/9256328/129744304.jpg[/ir]

hier zijn er al een aantal onderdelen gemonteerd en kun je een beetje een idee krijgen hoe het werkt

[ir]http://pic20.picturetrail.com/VOL1246/4370559/9256328/129744292.jpg[/ir]

hier is goed te zien hoe het gat van het membraam is dicht gemaakt, onder dit afdichtplaatje zit een membraam waarvan de platen zijn dicht gebogen zodat het niet meer open kan hier door is er meer carterdruk in tegenstelling tot alleen een afdichtplaatje

[ir]http://pic20.picturetrail.com/VOL1246/4370559/9256328/129744295.jpg[/ir]

en een close-up waar duidelijk op te zien is hoe weinig ruimte er eigenlijk tussen de omtsteking en de inlaat zit

[ir]http://pic20.picturetrail.com/VOL1246/4370559/9256328/129744299.jpg[/ir]

en hoe het blokje op de motorbeurs in den bosch er bij lag

[ir]http://pic20.picturetrail.com/VOL1246/4370559/9256328/129744289.jpg[/ir]


edit:// blokje op scootercustomshow in saarbrücken duitsland

[ir]http://www.kampfgeschwader.net/SaCs06/Torsten_klein/IMG_CS_230.jpg[/ir]

dit is maar een kleine bijdragen maar ik hoop dat het nu een beete duidelijker word voor iedereen
 
Last edited:
Maarja een loze ruimte in je carter waar je niet werkende membraan zit is natuurlijk klote. Beter fix je dat het daar weer vol rond wordt.
 
Luuk said:
Maarja een loze ruimte in je carter waar je niet werkende membraan zit is natuurlijk klote. Beter fix je dat het daar weer vol rond wordt.


*denk aan een alu blokje, die met de krukas ruimte is meegefreest, en bij het membraan kan worden vast gemaakt*
 
ik wilde het net vragen

dus je zorgt alleen dat je het afdicht, ik zou dan sowieso niet een membraan gebruiken maar iets draaien van alu ofzo wat er dan op lijkt of misschien wel zo maken dat het je die winst nog geeft.
ik zou de vorm dan niet weten of wat dan ook, maar imo is een membraan erin leggen zo simpel, en valt daarvan nog winst te halen, want de luchtstroom die nu in je carter gaat verstoort het membraan wel.
wil je daar meer over vertellen?
 
Wat ik me afvraag is:

Hoe hebben ze dat huis van de roterende inlaat op het carter gekregen? Gegoten, gelijmd?

Hoe zit dat precies?
 
Ronnie said:
Hoe gaan jullie het aandrijven? En welke schijf gaat er roteren?

in de behuizing draait een schijf van verenstaal die dmv een zeshoekig bitje wat op de as zit wordt aangedreven.
 
Status
Not open for further replies.