Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Een alu plaat is harder als gegoten alu , dus je hoeft niet perse met helicoils te werken , behalve als je dat zelf prefereert.

melf #50 said:
heb onlangs nog een carter ingegoten :p , werkt prima , draad kun je er wel intappen.

mja , zie maar wat jou het beste lijkt ;)

Ik neem aan dat je hier op iets anders doelt dan Devcon?

Een draad tappen hierin zou mooi zijn als het blijft zitten. Er komen toch geen grote krachten op.

Nog een klein vraagje: Stel je gebruikt Devcon, kan je dan na die tijd de opgevulde vlakken met de freesbank vlak frezen.

BartR. said:
Ik neem aan dat je hier op iets anders doelt dan Devcon?

Een draad tappen hierin zou mooi zijn als het blijft zitten. Er komen toch geen grote krachten op.

Nog een klein vraagje: Stel je gebruikt Devcon, kan je dan na die tijd de opgevulde vlakken met de freesbank vlak frezen.

gewoon alu ingieten , dit neemt exact de vorm aan van het carter , dat is niet verkeerd , zo zou ik het waarschijnlijk doen , maar over het algemeen doe ik dat niet ,omdat ik gewoon een cilinder zou zoeken die beter past.

Dit is een carter dat door mij is getuned.
Erg onregelmatig oud en vies Piaggio carter.
Ik heb de kleine carterhelft moeten upvullen, dit omdat het standaard wat leek te missen.
Fotoz geven misschien ietswat vertekend beeld door flitser wellicht, maar ok .....

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=15245&d=1139266102[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=15247&d=1139266102[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=15246&d=1139266102[/ir]

Last edited:
BurN said:
aan mijn carter is ook gelast, kromtrekken gebeurt echt niet zo 123.

Scooter carters valt idd wel mee. Is redelijk stevig en relatief veel massa (waar de warmte heen kan). Puch of Tomos carters is heel wat anders, veel gammeler allemaal.

Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je moet lassen.

melf #50 said:
gewoon alu ingieten , dit neemt exact de vorm aan van het carter , dat is niet verkeerd , zo zou ik het waarschijnlijk doen , maar over het algemeen doe ik dat niet ,omdat ik gewoon een cilinder zou zoeken die beter past.

Ja maar hoe groot is het risico dat alles kromtrekt?

en hoe moet het precies gebeuren, neem aan dat ik gewoon zelf alu kan smelten (bv op school SK) en dan een vorm met klei maken op het carter, zodat de spoelbaan een goede vorm aanneemt?

En van te voren als grof schuren voor beter hechting evt?

ik ben al begonnen met frezen en ja er moet toch iets opgevult worden, en ik betwijfel of devcon etc dat wel houdt.

fotos komen vanmiddag

zoals wij dat doen doen we dat met een pannetje , die verwarmen met een dakbrander , duurt even maar op een gegeven moment is het wel vloeibaar (denk zo'n 15 minuten). en dan giet ik het gewoon in het carter zelf om zo het alu de exacte vorm te geven van het carter. wat je wel moet doen is schotjes in het carter maken , zodat het alu alleen op de goeie plek komt en niet het gehele carter volstroomt :p

devcon heb ik wel vaker gebruikt maar meer voor reparatie van hele kleine gaatjes , is meer voor reparatie en opvullen dan er een complete spoelpoort van maken iig. en ik heb wel gehad dat het spul afbrokkelde en zelf een keer dat een compleet stuk los liet. mja , we wachten de foto's af :)

Carters

Deze carters ben ik tegen gekomen en heb er fotoz van gemaakt.
Er is hier heel erg gebruik gemaakt van het "glijbaan" idee.
Wat vinden jullie hiervan ?
In mijn ogen is dit iets wat overdreven gedaan, wat jullie ?

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

@ marly : edit knop :+

maar je bedoelt denk ik dat het "glijbaantje" ver door getrokken is, en als het ware onder de krukaswang ligtt? Imo is dat ook wat te ver, k zou niet echt weten wat je met mengsel onder je as wil

Bart@Sp said:
maar je bedoelt denk ik dat het "glijbaantje" ver door getrokken is, en als het ware onder de krukaswang ligtt? Imo is dat ook wat te ver, k zou niet echt weten wat je met mengsel onder je as wil

I agree :)

Bart@Sp said:
@ marly : edit knop :+

Dacht er precies hetzelfde over :)

mja, wat weet je over deze carters? als je weet wat er mee gescoord is weet je ook of het goed werkt of juist niet..

imo is dit niet het meest perfecte maar zal iig niet slecht lopen iig

Dit is trouwens wel een mooi voorbeeld carter. Veel mensen maken tegenwoordig een enorme glijbaan, terwijl het mengsel zich altijd nog in de krukasholte bevind. En oke, een beetje flow is natuurlijk nooit verkeerd want op 14K zal er wel een klein stroompje ontstaan, maar zo erg als dit is in mijn ogen behoorlijk overdreven.

Zo denk ik er over;)

Status
Not open for further replies.
Back