Carter tuning

Status
Not open for further replies.
ik weet hoe tomos carters eruit zien en hij een nsr cilinder eruit ziet ;)

mja , het word hoe dan ook oplassen oid..

de nsr spoelpoorten zijn gewoon veel te groot eigenlijk..
 
Het is niet alleen een blok erop lassen, maar ook materiaal toevoegen(En nee, kan niet met Devcon oid gedaan worden.
Er word dus meer gelast dan alleen maar een paar las-rupsjes zoals Ruud al zei.

Er word iig gelast met AlSi5

Ik zat er zelf ook aan te denken om het blok elkaar te steken met lagers en een oud krukasje erin, en dan voorverwarmen tot 150 a 200 graden.
 
BartR. said:
Het is niet alleen een blok erop lassen, maar ook materiaal toevoegen(En nee, kan niet met Devcon oid gedaan worden.
Er word dus meer gelast dan alleen maar een paar las-rupsjes zoals Ruud al zei.

Er word iig gelast met AlSi5

Ik zat er zelf ook aan te denken om het blok elkaar te steken met lagers en een oud krukasje erin, en dan voorverwarmen tot 150 a 200 graden.

Krukas met lagers erin zetten heeft geen zin, als het vervormt doe je er niets aan.
Iemand had een keer een glijbaantje opgelast met alu, die carters kon ie dus weggooien wan de lageruitsparingen waren geheel vervormt.
 
ja er moet ook gelast worden vlak naast de krukaslagers. Maar ik had gehoord dat er ene gel was die ze erop konden doen die dan alle hitte absorbeert?

iig als er steeds met puntlasjes gewerkt word, is er toch geen probleem? bij een blokje alu vastzetten in carter dmv 3 lasjes en rest met devcon vullen?
 
het probleem is dat er in 1 keer onzettend veel hitte op 1 punt komt , terwijl de rest nog koud is ,dus zal er een reactie ontstaan waardoor het carter krom trekt , met voorverwarmen los je dat grootendeels op , je hoef dan ook geen krukas oid erin te doen (hoeft nooit omdat ie met krukas ook wel krom trekt)

puntlassen gaat niet , dan komt het niet goed , dan krijg je een slechte las..

hoe dan ook , het moet worden opgelast , wat je kunt doen ipv een blokje (omdat een blokje gaten en kieren zal veroorzaken en dat wil je echt niet) gewoon aluminium ingieten op het stuk waar je spoelpoorten wilt maken , zo neemt het alu de vorm aan van het carter en heb je geen last van kieren :)

en dan dat blokje vastlassen , of inplakken en met boutjes vastzetten oid...

zo weet je zeker dat dat dicht is dan.
 
Johan... said:
Krukas met lagers erin zetten heeft geen zin, als het vervormt doe je er niets aan.
Iemand had een keer een glijbaantje opgelast met alu, die carters kon ie dus weggooien wan de lageruitsparingen waren geheel vervormt.


Mwa, mijn nieuwe blokje is ook niet te weinig aan gelast:P Maar ik heb nergens last van...... Is btw wel voorverwarmd en daarna pas geTIGt
 
Waarom een NSR cilinder op een Tomos? :S

Vind dat nou niet de meestlogische keuze, gooi er gewoon een MHR replica scooter cilinder op, veel kleinere spoelpoorten kanalen, dus veel minder geklooi en is nog sneller ook.
 
EGT said:
Waarom een NSR cilinder op een Tomos? :S

Vind dat nou niet de meestlogische keuze, gooi er gewoon een MHR replica scooter cilinder op, veel kleinere spoelpoorten kanalen, dus veel minder geklooi en is nog sneller ook.


én het is er al

én het is scoot

én ik haat scoot.

én het is veel mooier om zon cil erop te maken vind ik, moet niet te makkelijk worden he ;)
 
Hellracer_89 said:
én het is er al

én het is scoot

én ik haat scoot.

én het is veel mooier om zon cil erop te maken vind ik, moet niet te makkelijk worden he ;)


mja , je zit nu met koeiesize spoelpoorten, ik had persoonlijk een AF1 cilindeer gebruikt , de af1 slag is ook nog eens 42 wat dicht in de buurt zit van de 43 slag van tomos..

ik zelf gebruik bij een Tomos schakelblok ook een AF1 Malossi kitje en dat past bijna in 1 keer , nu zijn de std spoelpoorten van een a3/35 carter wel iets kleiner dan AT50 carters maar een af1 cilinder heeft mooie kleine poortjes.
 
en hoe zit het met zelf alu gieten?

als ik het hele blok oranje stook met een brander, en dan extra alu gieten langs de spoelers?

zou dat werken en is het niet te heet?

miss beetje dom voorstel mja je moet toch iets.
 
Hellracer_89 said:
en hoe zit het met zelf alu gieten?

als ik het hele blok oranje stook met een brander, en dan extra alu gieten langs de spoelers?

zou dat werken en is het niet te heet?

miss beetje dom voorstel mja je moet toch iets.

Dat wordt helemaal niks. En lassen zou ik je ook afraden; grote kans dat alles zo krom gaat als een hoepel. Plus dat je aan het frezen moet etc, en ik weet niet of jij de beschikking hebt over een goede freesbank.

Beter schroef je gewoon een stuk aluminium tegen de zijkant van je carter aan (nadat je je carter daar gevlakt hebt) met 2 kleine boutjes (m4 is al sterk zat) en vul je de kieren en gaten op met vloeibaar aluminium. Dat moet werken.
 
ja precies

jij zegt dus wat ik denk, en waarvan vele mensen zeggen dat het niet kan en gelast meot worden.

ik prober het idd wel eerst zo, lassen kan altijd nog.

tis wel een beetje beun-oplossing maja

EDIT


maar het kan zijn dat 70 % vd spoelbaan dan uit kneedbaarspal bestaat, geen probleem?
 
Hellracer_89 said:
ja precies

jij zegt dus wat ik denk, en waarvan vele mensen zeggen dat het niet kan en gelast meot worden.

ik prober het idd wel eerst zo, lassen kan altijd nog.

tis wel een beetje beun-oplossing maja

EDIT


maar het kan zijn dat 70 % vd spoelbaan dan uit kneedbaarspal bestaat, geen probleem?

Maakt niet uit. Er komen nameljik geen grote krachten op. Ik neem trouwens wel aan dat je gewoon de originele tapeinden gebruikt om de cilinder vast te zetten? Tapeinden in vloeibaar alu gaat niet goed namelijk.
 
nee kijk ik vlak het carter, maak er een cm dikke alu plaat op. Daar komen de tapeinden in, en ja dan vlakken tot de cil juiste odp heeft.

dus gwoon in een alu voet, miss met helecoils ....?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top