Aerox-Evo70 said:waar baseren jullie op dat dit 'overdone' is ?
in mijn ogen kun je dat pas zeggen als je het doorlaatopp. hebt bepaald als de carters op elkaar zitten met de krukas erin.
(had john dit ook al niet eens zo gedaan ?)
melf #50 said:mja, wat weet je over deze carters? als je weet wat er mee gescoord is weet je ook of het goed werkt of juist niet..
imo is dit niet het meest perfecte maar zal iig niet slecht lopen iig
Hellracer_89 said:zuigerhoogte is allen nog maar berekend
1.6mm
maar he zou je me ff toe willen voegen @ msn voor uitleg van gieten aub?
hellracer_89@hotmail.com
kijk het is moeilijk, en erg groot voor een tomos carter maar dat is juist het mooie eraan.
en carterdruk zal denk ik lager worden dan "std" 70cc, want spoelers nemen veel ruimte in en de rest van krukasholte blijft hetzelfde.
Cra-c-c said:Tsja ... er is onder niet al te ideale omstandigheden een magere 17,7 pk gescoord.
Dit was echter met een Speed Xsh tuned, Pwk en Hr4 dus daar zal het niet aan gelegen hebben.
waar baseren jullie op dat dit 'overdone' is ?
in mijn ogen kun je dat pas zeggen als je het doorlaatopp. hebt bepaald als de carters op elkaar zitten met de krukas erin.
(had john dit ook al niet eens zo gedaan ?)
waar baseren jullie op dat dit 'overdone' is ?
in mijn ogen kun je dat pas zeggen als je het doorlaatopp. hebt bepaald als de carters op elkaar zitten met de krukas erin.
(had john dit ook al niet eens zo gedaan ?)
Meer met de ronding van de krukaswangen mee laten lopen, dit is er ver voorbij... mengsel slaat dood op de wangen lijkt me dan. Beetje zinloos iig lijkt me
ruud. said:Oja, iedereeen begint te roepen over dit carter terwijl ze niet eens de setup weten. Is dat niet een beetje ezeltje prikje werk? :+
Cra-c-c said:Volledige setup waar het carter op geprepareed op zou moeten zijn is:
Speed Xsh tuned
Rhq as
Vl14
HR4
Rsb blok inlaat/Xsh Wig
De rest lijkt me niet van toepassing lijkt me.
melf #50 said:gaat mij erom dat de slag van Honda anders is dan die van tomos , dus je moet iig de cilinder nog afdraaien waarschijnlijk om zo de hoogte goed te krijgen , ik zou eerst zorgen dat je dat goed krijgt iig , de spoelpoorten kun je als laatste aanpassen , eerst zorgen dat de cilinder er goed op zit.
ik heb geen msn btw.
Hellracer_89 said:wtf afdraaien is niet eens van toepassing, tomos is 43mm slag en honda 41.4
Dus word alleen ophogen...
melf #50 said:ik zou de voorkant oplassen (pakkingvlak) , en de binnenkant gieten
BurN said:Zoals iedereen al duidelijk wist is dit een RsB carter!
forumgeikel altijd iedereen maar roepen het is slecht slecht want er is 17.7 gescored.
Afkraken doe je maar ergens anders, ik weet zeker dat als ik de zooi had afgesteld, en niet alles gebaseert is op 1 run op een dynojet bank.
Het is doodnormaal om te beginnen met 17.7 Straatafstelling
:7BurN said:"Never walk towards the light, find out whats in the darkness", Don't Immitate, but Innovate.