Originally posted by Mata
Als je de MHR Speed hebt, dan moet je je carter vergroten, maar ik heb ook gehoord dat je je cilinder hemd ofsow, kan verkleinen??
weet iemand dat?
Originally posted by malle neo's
Die schuine helling die met defcon is gemaakt is naar mijn idee juist slecht voor de flow. Aangezien er mengsel van onderuit de zuiger de spoelkanalen ingaat en dus 'dood slaat' op die platte helling, je kan er dus beter een bolling in houden. Als het bedoelt is om carterdruk te winnen kan je dat beter gaan creeeren onder/bij het membraan.
Ohja, hier nog een pics van carter met oliekanaaltje aan cilinderkant.
Originally posted by Big B NRG
Kotteren kan nadelig zijn voor je flow....
Ik zou voor het hemd afdraaien gaan
Originally posted by Anton
Nog even over polieren of niet:
Dit vond ik bij een topic over het tunen van inlaat poorten van 4-takten. Het princiepe is het zelfde bij een 2 takt. Wat mij betreft is dit geen gelul. De man paste veel technieken toe die een bekende Nederlands 4-takt tuner (waar ik stage heb gelopen) ook toe past.
Why Not Polish The Ports ??
Doesn't Air Flow Better on a Smooth Surface ???
Remember that the ultimate goal isn't "flow" ... it's POWER !!
The intake port is going to flow both fuel and air. The problem with fuel is that, since it weighs more, it's difficult to keep it evenly mixed with the air as it follows the contours of the port.
Boundary Layer
The next time you drive a car in the rain, notice that when the car is going 60 MPH, the rain drops go up the hood of the car at walking speed. That's because the smooth surface of the car creates what's known as a boundary layer, and the portion of that layer of air that's nearest to the surface is almost still.
The same thing happens inside an intake port. Except instead of raindrops, it's fuel droplets that will run down the port wall slower than the air. That causes a serious change in the fuel air mixture by the time it reaches the cylinder, ruining much of the engine's potential power.
Polishing the port walls will ensure that this happens.
The phrase "Port & Polish" always makes me laugh ... I think the idea came from 70's Hot Rod magazines or something. Anyways, the last thing you want to do is polish your ports !!!
Instead, by making a series of rough 60 grit lines that purposely go against the flow, the "boundary layer area" will be turbulent, and the fuel will stay suspended in the air.
Remember: Rough is Good !!
Originally posted by Ufo
Ik zal nog eens wat zeggen daarover: Putjes dienen voor stabiliteit, niet voor snelheid. Nu leert de stromingsleer dat een turbulente stroming SOMS sneller is dan een laminaire...