Originally posted by goldfingers
20 pk op welke motor of machine?
Op welke manier gemeten?
Die flowbeurtjes moet je anders zien. Niet als een flowbeurtje, maar dat flowbeurtje is een onderdeel van een compleet procede om betere cilinders te ontwikkelen, op de eerste plaats om op de races beter te presteren natuurlijk maar beter op de races is betere publi voor het merk en dus meer verkoop. En om dat laatste is het hem allemaal te doen. Of je moet een directeur van een of ander concern zo fanatiek aantreffen dat hij belangloos sponsort.
Om een idee te geven: in de scootraces(ik denk dat jullie vooral in die wereld ronddraaien) zijn er bepaalde teams of piloten die niet officieel fabrieksrijders heten maar toch die echte 'proto' fabrieksspullen kunnen krijgen. Enerzijds als tester voor het fabriek, anderzijds als tester voor het fabriek, want soms krijgen die mannen ook spul binnen die dus niet goed rijdend te krijgen is.
Een Zip2000 full fabrieksgetunned, rijgedeelte en motoriek van kill-switch tot bougie, van erta-bloks tot nummerstickers, kompleet dus. Ongeveer een 7000 €. Wedstrijdje rijden, scooter afgeven. 20 minuten voor de volgende training scootertje terug. Training gereden, uitleg en bemerkingen geven aan de voor u aangeduide mecano, en scootertje afgeven....Einde seizoen en je verklaart niet meer te willen racen met uw scootertje, ok scootertje krijg je terug, maar hé dat ding rijdt voor geen meter meer. Die mensen kunnen dat niet risceren dat hun ontwikkelingen via via bij een concurerende firma terecht zouden komen.