This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Luuk said:
Ziet er toch mooi uit dat carter? Menig 21pk+ scorende scooter ziet er niet veel anders uit van binnen.

of had je liever een speeltuin aan epoxy en de zogenaamd fantastische flowbanen?
de 21pk+ jongens waar jij het over hebt zullen hun carters niet aan gaan passen op een pakking.. maar op de cilinder. en toch minstens ook een beetje werk verrichten aan het flowen van de rest.
 
Het is inderdaad wel veel geld. Helaas heeft een bedrijf toch altijd wat meer kosten dan een beunhaas in de schuur die eventueel hetzelfde resultaat kan halen.
En pas maken op de pakking is idd niet netjes. Was er een slechte overgang tussen cilinder en carter uiteindelijk?
 
 


Ja wat iid niet erg netjes. Maarja iederen boerenknul snapt dat 80 eu voor ff frezen gewoon afzetterij is...das mijn mening iig.
 
@ johan

De Wet van Boyle
Wet van Bernoulli
Wet van Boyle-Gay-Lussac

was nog een wet van aconda dacht oid, precieze naam kwijt. Die was ook wel tov

een bekende brommerboer hier in de buurt vraagt 40 eu per uur, een ervaren frezer, of die er 2 uur mee bezig is vraag ik me af. ik ben er avonden zoet mee met 1 carter
 
ruud. said:
@ johan

De Wet van Boyle
Wet van Bernoulli
Wet van Boyle-Gay-Lussac

was nog een wet van aconda dacht oid, precieze naam kwijt. Die was ook wel tov


Imo dat ze niet met Wet van Boyle-Mariotte of Gay-Lussac werken. En ja ik heb ook pneumatiek gehad op school


Edit: @ Ruud, tegenwoordig doe ik ook met eigen carters, maar wou gewoon dat cartertje nog ff posten. Iig als je alleen spoelers pasmaakt op een pakking ben je in 30 min klaar. Zelf ben ik idd ook wel dagje zoet met een carter setje
 
ze werken er wel mee, maar geven het gewoon een lekker moeilijke omschrijving. Gewoon "interessante" term voor carterdruk bijv . Marketing is dat
 
Als werkelijk alleen de spoelers op de voetpakking passend zijn gemaakt, vind ik het idd veel geld. Voor die prijs ziet mijn fkt cartersetje er toch wat beter uit
 
Idd, Als je het vaker hebt gedaan lijkt me ook wel dat je sneller kunt,Maar dat wil niet zeggen dat het goed word gedaan, Ik ben er wel een dag zoet mee,Goed de tijd nemen,Die termen komen niet dagelijks over de vloer vandaar die naam en idd marketing speelt idd een rol
 
Maar C4rn, ik neem aan dat je ermee naar Twins bent geweest...

En heb je niet een betere foto van de carters, want je ziet namelijk wel een 'halve glijbaan'
 
is wel vaker dat dingen er weinig bewerkt uit zien bij twins.
en toch knallen alle scooters die daar vanaf komen vrij hard.

simpel en veel vermogen beter kun je het niet hebben denk ik
 
80 euro voor de spoelers op maat frezen... je kan er over lullen als brugman, maar dat is gewoon niet normaal.

elke malloot die een beetje met een dremel overweg kan kan zijn carter op maat hakken naar een voetpakking.

maarja, als dat in hun ogen de beste manier van cartertuning is... dan heb je weinig te vertellen, zo simpel is het. Jij kiest er uiteindelijk voor om je carters daar te laten tunen.
 
Neey 80 euro is ook wel wel erg veel voor alleen het pas maken voor je cilinder.
Alleen voor sommige mensen moet er persee flink (voor het oog) met de frees in gehakt zijn anders zou het niet snel zijn.
Maargoed ik heb liever een carter dat er niet zo (snel/veel bewerkt) uit ziet en dat op de juiste plaatsen bewerkt is waar het WEL vermogen op leverd.
En dat doen ze bij twins vaak, alleen dingen aanpassen wat wel vermogen scheeld en de andere dingen laten ze dan onbewerkt waar andere tuners misschien nog wel een keer met de frees over zouden gaan.
En dan wordt er meteen gezegt dat er niets aan gedaan is.

Ik zeg niet dat het bij deze carters zo is maar even in het algemeen.

is MIJN visie he dus niet meteen beginnen te schelden
 
Asjeblieft zeg... ga de bedrijven hier even afzeiken ? Jullie weten onderhand ook wel dat Twins, of welke tuner dan ook, een aantal prijzen hanteren voor een bepaalde prijs. Ik weet zeker dat Anthony of wie dan ook hier wel een goede verklaring voor heeft, en wat dan nog.

Had jezelf de lol bespaard, en kocht voor 80e een dremel, en had het zelf gedaan, had je ook nooit achteraf gezeik kunnen hebben. Ik vind het echt triest dat er zo met de firma's omgegaan word, die de hele scooterscene van tegenwoordig nog een beetje proffesioneel benaderen.

Let wel dat de heren van Twins absoluut weten waar ze mee bezig zijn, en het zou me niets verbazen dat degene die het cartertje heeft gebracht iets in de zin van: "Maak het niet te gek oid" heeft gezegd.

Jij hebt gewoon teveel andere carters gezien, waarvan jij nu dus denkt, dat die beter zijn.

Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor het polijsten van een uitlaatpoort... Ziet er leuk uit, maar kwa prestatie's helpt het je geen drol.
 
80 euro voor een carter bij een prof winkel is niet zo gek , als je kijkt naar het uurloon (40 euro oid) en dan nog materiaal kosten...

En ja de spoelers zijn alleen aan gepast, zal uiteraad hun kennis+testwerk achter zitte..., weet jij wat het ''beste'' scoort dan?

en carter is toch al een tijd terug gedaan?, maby gebeurt het nou alweer anders...
 
Het uurloon van een tuner ligt hoger dan 40 euro, daarnaast komen er nog eens afschrijvingskosten etc bij kijken. Je kan snelheid simpelweg niet zien, misschien presteert het op deze manier wel beter dan de zogenaamde glijbaan? of een met devcon opgevuld carter of wat dan ook. Waarom breng je je carter weg bij een van de betere tuners? Om het hetzelfde te laten frezen als al die mensen op het forum? Of misschien toch omdat je hun erop vertrouwd dat ze je blok sneller kunnen maken?
 
Status
Not open for further replies.