This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
klein vraagie
ik heb mijn carters ook bewerkt op polini evo 70
maar nu ik mijn carters weer in elkaar heb zitten zit er een onefenheid in de boorst poort links boven in



scheeld dit veel en zorgt het voor vermogen verlies of hoef ik me er niet druk over te maken alvast bedankt
 
Last edited:

Het zal niet echt veel gaan schelen denk ik, maar zou het zoiezo irritant vinden omdat het altijd wel ergens in je achterhoofd blijft zitten dat je weet dat het niet "perfect" is voor je gevoel..., en als je zeker wil zijn dat je geen vermogens verlies wil hebben in je carter zou ik het toch maar aanpassen..
 
deze carter is getuned door een firma (welke? heeft weinig belang denk ik.)






wat zou jij er nog aan veranderen? wat vind je van het werk?

alvast bedankt
 
Last edited:
Het ziet er wel netjes uit, ik zou het persoonlijk niet zo stijl naar beneden laten lopen vanaf de krukaswangen gezien, maar dat is ieder voor zicht. Het ziet er netjes afgewerkt uit, maar je kan beter een foto maken van de carters als ze los uit elkaar liggen, en dan van bovenaanzicht.
 
ZipSjezer said:
ik zou het idd wat minder stijl laten lopen + de gaatjes dichtmaken en richting de flow opschuren, zien er verder wel netjes uit
wat bedoelt je met "gaatjes"
-die van op de laatste foto (van het opvul matteriaal)?
 
Sonic Tuning said:
ziet er netjes uit maar ik vind het alleen minder dat je een stuk pasvlak hebt mee gestraald waar de cilinder opkomt.

Dat maakt dus echt helemaal niets uit...
 
wat ik wel vind is dat de rechter spoelpoort (op foto links )wel erg kritiek is uitgefreest , je hebt heel weinig pakkingvlak , de spoelpoort van het carter kun je dan beter iets kleiner laten dan de cilinder dan dat je kans op lekken hebt imo.

die putjes boeien geen ruk imo
 

Gaat echt niet zomaar lekke, als je een dun randje heb. Gewoon een kwestie van goed monteren. Ik heb dunnere randjes gehad, geen probleem. Beter gewoon zorge dat het goed aansluit.
 
Ik vind het dat het netjes aangepast is

En wat betreft dat dunne randje, dat is echt geen probleem.
Kijk maar naar een 2fast carter, die heeft én bij de krukasholte een randje van 2mm én bij de spoelers zal het ong. 1.5mm zijn.
 
hebo_nitro said:
deze carter is getuned door een firma (welke? heeft weinig belang denk ik.)


best wel bekende firma... ja toch christoph?

mja, zoals ze hier ook zeggen, ik zou de gaatjes opvullen
en lichtjes opschuren

vind het wel best allemaal recht
 
Geoffrey said:
best wel bekende firma... ja toch christoph?

mja, zoals ze hier ook zeggen, ik zou de gaatjes opvullen
en lichtjes opschuren

vind het wel best allemaal recht
ja best wel, namelijk twins

ik vond de service wat ze me gaven niet echt goed(niet aan afspraken gehouden,...), daarmee d8 ik mss dat het afgeleverde materiaal ook minder was


maar ik ben nu best wel tevreden (dankzij de "goede" commentaar)
 
Toevallig vond ik nog een foto van een cartersetje wat door twins is getuned ruim een jaar geleden.



Wat ik ff van hun site gehaald heb:

"Voor een optimaal resultaat is noodzakelijk het carter van de tweetakt motor aan te passen op de gebruikte cilinder. Het toverwoord hierin is vullingsgraad. Het carter is mede verantwoordelijk voor het vullen van de cilinder met het gasmengsel. Enerzijds door het te ontvangen vanuit de richting van carburateur en vervolgens door te geven richting cilinder. om dit te optimaliseren dient er een goede verhouding te worden gecreëerd tussen cartervolume en een ongestoorde doorgang richting cilinder, met inachtneming dat het verstandig is optimaal gebruik te maken van de gaswetten. In de meeste gevallen wordt er een membraam toegepast wat een a-symetrisch timingdiagram inbrengt. Wij kunnen er middels carterpreparatie voor zorgen dat de parameters die hiervoor staan optimaal benut worden."

"Tuning van een schoon ontmanteld carter kost € 80,- Overige bewerkingen op aanvraag."



Naja was dus 80 eu lappen voor alleen spoelers pasmaken. En dat nog op een voetpakking ook, terwijl me cilinder ook daar lag! Voor mij NOOIT meer twins! schandalig imo!
 
Ziet er toch mooi uit dat carter? Menig 21pk+ scorende scooter ziet er niet veel anders uit van binnen.

of had je liever een speeltuin aan epoxy en de zogenaamd fantastische flowbanen?
 
is nogal lastig om je oordeel snel klaar te hebben over een carter als niet de setup erbij vermeld word imo dus bij deze, wat voor setup?

edit, ging dus vooral om geld, dat is idd best wel veel ja , maar als je af en toe ziet wat sommige bedrijven vragen voor de meest onzinnige dingen..
 
Status
Not open for further replies.