This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Ik zou sowieso niet teveel hangen op forumtheorieen. Die zijn vaak achterhaald/kopieen/gebakken lucht!
 
ik heb zoon een beetje dit topick door gelezen, en wat mij opvalt is dat bijna iedereen de meeste aandacht aan de hoofd spoelers besteed, terwijl er ook veel vermogenwinst op de aanvoer van de boost spoeler te halen valt.

soms moet je verder kijken dan wat je op het eerste gezicht kan zien.

ik moet nu lessen dus kan het hele verhaal niet uit leggen maar dat doe ik straks wel als ik terug ben.
 
Bij de oude speed is het zo dat je carter groter is dan je boostpoorten, ik weet niet of dat voor evo geld. Ik heb met me oude speed toen die boostpoorten pas gemaakt. kwam 20 pk uitrollen.

Dus of het uit maakt?
 
Ik heb bij mijn carter ook een wegje gemaakt naar mijn "boostpoorten". Of het uitmaakt weet ik niet, maar denk zelf dat het wel enig nut heeft . Misschien iemand een keer testen, met alleen spoelers op maat. En een carter waar ook "boostpoorten" op maat zijn gemaakt
 
Big B NRG said:
Bij de oude speed is het zo dat je carter groter is dan je boostpoorten, ik weet niet of dat voor evo geld. Ik heb met me oude speed toen die boostpoorten pas gemaakt. kwam 20 pk uitrollen.

Dus of het uit maakt?

ik heb het niet over het voormaat, maar de flow er naar toe. die is mij pia erg belemerd en zie maar weinig mensen die daar daadwerkelijk aandacht aan geven.

hier een foto van waar het meeste aandacht aan besteed moet worden @ pia, het is getest en heb zelf gezien dat het een behoorlijke vermogen wist opleverden, ik heb er aleen geen testbank grafiek van.

 
Ik heb een soort weg erna toe gemaakt. Hier mijn paint gebeuren. Hopelijk staat het er duidelijk op
 
Last edited:

Ik snap wat je bedoeld, maar je kan niet te ver gaan met dat idee, anders kan je je tapend er niet meer in schroeven.

Maar dat traject kan je idd vloeiender maken
 
miss nog eens in de toekomst zoon vorm in het carter zien te bakken, erg ver heb ik het nog niet uitgedacht, dit is het plan:

 
mwah, boostpoorten zijn juist het minst interessant.... imo is de grootste winst wat je kan behalen met cartertuning nog steeds het op maat maken van de spoelkanalen.
 
volgende winter hoop ik een dd cartertje te kunnen verbouwen, alleen ff iemand vinden die een beetje knap lassen kan, maar dat moet te regelen zijn

@ jasper, geen idee wat er uit komt rollen, het traject word er IMO beter op, wat het met zich meebrengt is dan lkkr spannend
 
JasperdB said:
mwah, boostpoorten zijn juist het minst interessant.... imo is de grootste winst wat je kan behalen met cartertuning nog steeds het op maat maken van de spoelkanalen.

Waarom zijn die het minst interessant? Ik vind de "flow" std maar belabberd naar de boostpoorten.

En als het onderin hierdoor harder gaat lopen, dan ben je erbij sprints zkr gebaat bij.
 
Waarom juist bovenin? Of juist onderin? Onderbouw dat eens a.u.b. Want imo, als de flow verbeterd, en je hebt meer power, heb je zowel meer pk onderin als bovenin. Er is met een variomaat nauwelijks een onderin en/of bovenin, dus je gaat mij niet vertellen dat je betere autowheely's krijgt als je het traject naar je boostpoorten tuned
 
Wordt het mengsel nou echt gelijk de poorten ingezogen ofzo :?

Het lijk mij juist dat er een circulatie is rond de krukas, kijk naar de stand van de carb bij van schie. En dat het slecht werkt, kun je nooit zeggen.
 
Status
Not open for further replies.