Carter tuning

Status
Not open for further replies.
nee dat zeg ik niet, maar als stationair al beter is is de kans dat die in de hoge toeren kwa verhouding nog beter is, maar blijf jij maar mooi met std carter rijden lijkt me het beste ;)
 
**als**

je snapt niet denk ik dat ook maar het kleinste verschil een stationair toerental kan veranderen...

+ het feit zoals hier boven staat, wat heb je (relatief) aan een stationair toerental??

ook theoretisch vind ik het fout, het glijbaan effect zou pas in hoge toeren moeten gaan werken door de werking van de uitlaat.

al zou dit verschil werkelijk komen door de glijbaan dan is het niet de flow in je blok die ut um doet, maar het volume in je carters dat je hebt vergroot

zo denk ik erover..
 
hihi het is hier meer het grote discusier over mijn ervaring @ cartertuning topic :) pronk ownd die kerel wel even hard :*

Even een vraagje.. je carters pas maken @ cross "kan" je zelf toch ook dremelend doen ? aangezien een vriend van me gister ook zijn 80cc gilardoni pas heeft gemaakt @ puchcarters met dremel... :) ?
 
Ultimate Area said:
nee dat zeg ik niet, maar als stationair al beter is is de kans dat die in de hoge toeren kwa verhouding nog beter is, maar blijf jij maar mooi met std carter rijden lijkt me het beste ;)


*zucht diep*
 
mag ik een suggestie waarom "NIET" Joost.. het is prima pas te maken en ik doelde op het hemd inderdaad :).. je hoeft je spoelers niet groter te maken alleen de stukken ertussen... dat zou toch geen probs moeten opleveren ?
 
Het kan ook zeker hoor, ik raad het alleen niet aan. Ten 1e sta je een jaar te hakken en ten tweede krijg je het nooit mooi egaal(zie dit niet als aanval)
 
nee ik ben juist blij dat jij "normaal " reageert :) niets persoonlijks tegen dennis maar hij doet altijd megakortaf en wil nooit luisteren :P.. eehm ik ga het denk ik ook wel laten doen maar aangezien er ook mensen zijn op het forum die het niet zo breed hebben is het best een goed alternatief.. het kost ongeveer 5 opzetstukjes van 2 euro p/s en 4 uurtjes vervelen 8P

:*
 
Het is ook iets wat je voor jezelf moet afwegen, maar als je een dure speedcilinder met bijbehorende dure setup gaat monteren op een blokje moet je niet gaan bezuinigen op dit soort dingen denk ik :) Als je met speed bezig bent ga je toch redelijk voor het uiterste en zelf een blok uithakken past niet helemaal in dat straatje als je het mij vraagt. Dan is het hemd afdraaien nog een nettere optie.
 
daar heb ik niets meer aan toe te voegen :P zo is het en niet anders !

ik ga maffen heb toets morgen.. laatz :*
 
hier zijn mijn carters!! op de foto zat toen nog een getunende Bidalot 50 zit nu een speed op.. wat vinden jullie van die carters

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


voor de mensen die ook op scooter-freaks zitten!! ( ja daar staan ze ook)

wat ik precies wil weten is het antwoord over de "zogenaamde" glijbaan.. ik hoorde dat hij te hoog was soms weer te laag!
kan iemand mij daar duidelijkheid over geven
 
[L.&.F.U.RT]JB said:
daar heb ik niets meer aan toe te voegen :P zo is het en niet anders !

ik ga maffen heb toets morgen.. laatz :*

Zoals Joost eigenlijk al een soort van duidelijk maakte. Het kotteren van een carter moet netjes gebeuren, want er mag niet teveel speling tussen het carter en de cilinder komen. Voordat een carter gekotterd wordt, wordt het ook gecentreerd, dat is nog het meeste werk van het kotteren, aan elke kant moet zegmaar evenveel weggehaald worden. Dus idd niet aan te raden met de dremel...tuning kan je natuurlijk wel zelf doen, of ook gelijk uitbesteden als je het ergens laat kotteren (vaak wordt er dan wel een mooi prijsje gemaakt)
 
wat ik precies wil weten is het antwoord over de "zogenaamde" glijbaan.. ik hoorde dat hij te hoog was soms weer te laag!
kan iemand mij daar duidelijkheid over geven

carters-2_large.jpg


carters-3_large.jpg


carters-4_large.jpg
 
Het "glijbaan effect" snap ik niet helemaal, want het de spoeling gaat toch niet direct vanuit je membraam in je spoelers? Het wordt toch doordat je zuiger naar beneden wordt gedrukt gaat het je spoelers is... Of werkt het juist als boost dat je extra mengsel in je spoelers duuwt.. En je carterdruk gaat die niet veel omlaag door dit? Want een zo'n hoog mogelijke carterdruk is toch ook juist weer optimaal? Ik snap iig de werking niet vandaar deze vragen? 8P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top