Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Hij bedoelt dat het ene carterdeel niet mooi aansluit op het ander, gietfout van de fabriek dus...tenminste...bijna geen enkel carter sluit goed aan. Maar iig geen commentaar op jou ;)
 
Ow dat , denk dat hij een keer een nieuwe carterhelft heeft gekocht ofzo, dat het daarom zoveel scheelt...je ziet het vooral op de 1e foto.
 
1ste+2de foto(onderaan) zie je het duidelijk.
En zoals Pronk al zegt; Geen commentaar op jou persoonlijk.

Bas, wat is jouw theorie mbt de zogenaamde Membraangaten?

Ik bedoel hiermee: Wat is de reden dat jij ze niet opvult(Carterdruk), in tegenstelling tot mensen die deze 'gaten' wel vullen met Defcon oid.

Iedereen zijn reactie is welkom, maar ben benieuwd naar Bas zijn reactie..
 
Mike@Rox said:
1ste+2de foto(onderaan) zie je het duidelijk.
En zoals Pronk al zegt; Geen commentaar op jou persoonlijk.

Bas, wat is jouw theorie mbt de zogenaamde Membraangaten?

Ik bedoel hiermee: Wat is de reden dat jij ze niet opvult(Carterdruk), in tegenstelling tot mensen die deze 'gaten' wel vullen met Defcon oid.

Iedereen zijn reactie is welkom, maar ben benieuwd naar Bas zijn reactie..

Heeft niks met druk te maken...ik wil ze wel opvullen maar keb geen devcon nu.

De reden dat ik ze wil opvullen is omdat ik denk dat je de flow verstoort en er zitten aan de cilinderkant ookal 2 gaatjes en dat lijkt me wel voldoende..
 
Dus dan zou je eigenlijk, spoelpoorten op maat van cilinder. En "perfecte" carterdruk creeeren + bochten maken en dan alles stralen en ben je klaar ipv golfbal-effect ?
 
Dat golfbaleffect , sja of dat veel uitmaakt in zo'n carter ik weet niet...

Je moet het ook niet te letterlijk nemen he :P , dus met een priem putjes rammen ofzo.
Ik laat het lekker parelstralen dan krijg je een mooi ruw oppervlak..

Vertel mij eens hoe jij je dat 'golfbal effect' wil omschrijven kwa omvang enzo in je carter.
 
Golfbal-effect naar wat ik heb gelezen/geleerd. Is dat je zorgt voor dus kleine putjes in je carter. Dit kan dmv snelfrees, zoals je dus ziet @ mijn carter. Omdat je moet zorgen voor een werveling in je carter zodat het mengsel snel naar je spoelers.

Bv. Een vliegtuig heeft ook geen rechte vleugels want dan komt hij niet vooruit. Maar door zijn vorm komt er genoeg wervel waardoor hij vooruit kan.

dit zelfde geld als venturiverloop in carbs.



En nog iets vaags was, dat niet veel mensen wisten (ook ik zat erbij) dat het mengsel onder de zuiger kwam en daarna pas in de spoelers gaat. Want 2 vrienden die autotechniek opleiding doen, en forum helemaal niet kennen ofzo, dit als 1ste leren tijdens hun jaar.
 
Denk niet dat je bij het bewerken van een blok over methodes kan spreken in de term van 'in plaats van'. Het zijn 2 verschillende manieren om de structuut van het materiaal aan te passen, welke het beste is voor jou zou je moeten testen.
Zelf snap ik niet waarom veel mensen over die golfbal structuur spreken alsof het de ideale manier was om de structuur te bewerken, want het is niet zo dat de feiten op tafel liggen, alleen wat theoretisch "geneuzel".

Edit: @Ruben
2str22.gif
 
Last edited:
Tis niet theoretische bullshit. He-Ja heeft het getest en kwam met de conclusie dat het golfbaleffect dus wel degelijk nut heeft.
 
Idd, en zolang ik met een scooterblok bezig ben ga ik het niet aan dure tests onderwerpen enzo :P

Dat golfbal effect heeft iemand eens geintroduceerd op het forum en nu hoor je niet anders, ik zeg niet dat er geen kern van waarheid inzit maar of het ook opgaat voor een scooterblok in merkbare vorm...ik ben bang van niet.
 
Denk ook wel dat je gelijk hebt, Bas. Maargoed toch altijd leuk om over te praten. Ik zal nog wel keer meer informatie @ He-Ja vragen over cartertuning, mss dat er nieuwere feiten zijn te ontdekken ;)
 
Ruben_09 said:
Tis niet theoretische bullshit. He-Ja heeft het getest en kwam met de conclusie dat het golfbaleffect dus wel degelijk nut heeft.
Wie is He-Ja en waar zijn de testresultaten? Ik kan ook wel zeggen dat DaMol het getest heeft en dat een gepolijst carter het beste is, maar of het dan ook zo is is natuurlijk een 2e.
 
golfball principe word verkeerd omgezet

een golfball vliegt door t een gas , de dimples ( putjes @ ball) zorgen ervoor dat de ball stabil blijft en zorgen er voor dat ie verder zweeft.

@ scooter stroomt een gas door het blok , dus hoeft er niets gestabiliseerd te worden.

ookal zou die theorie kloppen gaat de praktijk niet op , @ een goede golfball is de structuur berekend en aerodynamisch getest

@ carters word vaak geprobeert dat effect met parelstralen etc te boeken , mja die veroorzaken gewoon een wilkeurig strucktuur ...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top