Carter tuning

Status
Not open for further replies.
@ David met die tekening.

Naar mijn weten klopt het niet geheel. Als je boven de 9000 tpm zit komt het mengsel niet meer bij de krukaswangen etc. maar stroomt het direct onder zuiger en spoelers in.
Want bij de krukaswangen zit een stabiele druk, alles speelt zich af in het kleine deel...spoelers - spoelers van cilinder.
 
Ruben_09 said:
Golfbal-effect naar wat ik heb gelezen/geleerd. Is dat je zorgt voor dus kleine putjes in je carter. Dit kan dmv snelfrees, zoals je dus ziet @ mijn carter.

golfbal3.jpg


anderekant.jpg


Ik zie de overeenkomst niet? (niet aanvallend/lullig bedoeld)
 
Denk dat je het ook niet te letterlijk moet opvatten. Het gaat erom dat er putjes/sneetjes inzitten. En dat kan je wel zien, toch?
 
Ik wil niet beweren dat het allemaal waar is! En dat andere theorien slecht zijn. Maar wat ik heb gezien/gelezen is dit dus
 
ik denk niet .

bij een golfball zit er gewoon een hele plenning en idee achter

@ die carters zie je sleuven (however you write that ^^ ) , mja heb nog geen golfball daarmee gezien.

met een golfball werkt t gewoon dat is bewezen , maar ik denk dat je t ook gewoon goed moet omzetten om (theoretisch) een effect te kunnen berijken.

los daarvan geloof ik er niet aan , mja dat had ik al @ vorige pagina gezegt
 
hier dan mijn eerste poging tot cartertuning, het gaat hier om een mina hori blok dat getuned is voor de mk pro race 2.

IMGP2520.jpg


IMGP2517.jpg


IMGP2519.jpg



dit is wel nog de ruwe vorm, en het afwerken moet dus nog komen, ik zit nog te twijfelen tussen glad of ruw.
 
Misschien moet je het iets verder doortrekken naar het membraangat en misschien iets meer glijbaan effect.

Ik vind het altijd lastig zeggen van foto's. Voor de rest ziet het er goed uit.
 
Mol said:
Wie is He-Ja en waar zijn de testresultaten? Ik kan ook wel zeggen dat DaMol het getest heeft en dat een gepolijst carter het beste is, maar of het dan ook zo is is natuurlijk een 2e.

Volgens mij bedoelt ie Henk Jager, ''crosmotor tuner'' en als ik het goed heb (weet niet cker) prepareerd ie WK motoren dus heeft er iig wel verstand van...
 
Big B NRG said:
Misschien moet je het iets verder doortrekken naar het membraangat en misschien iets meer glijbaan effect.

Ik vind het altijd lastig zeggen van foto's. Voor de rest ziet het er goed uit.

ja idd, via foto's kun je idd weinig zeggen. maar aangezien dit mijn eerste carter is wou ik eerst proberen om de spoeler vorm er goed in te krijgen. Ik denk dat ik dat "glijbaan" effect nog wat verder ga doorvoeren richting het membraam. maar verders ben ik wel redelijk tevreden over, alleen twijfel ik nog of ik m moet laten parelstralen of polijsten. Wat is het beste?
 
sprintfreakz said:
Volgens mij bedoelt ie Henk Jager, ''crosmotor tuner'' en als ik het goed heb (weet niet cker) prepareerd ie WK motoren dus heeft er iig wel verstand van...

Klopt hem bedoel ik ook ;) Bedankt voor reply
 
Big B NRG said:
Daar zijn idd de meningen over verdeeld, maar het oog wil ook wat, dus laat het stralen :P

Zo is het maar net , tis maar een scooterblok..kom op zeg :P

Stralen die handel.

BTW, pas beetje op voor lagerkooien als het niet superfijn geparelt wordt...ik heb hier een carter die zelf gestraalt is door iemand en daar kan je je krukas zonder verhitten in en uit halen...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top