Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Bas@ICE said:
Ik ga zo ff aan een Mina Blok beginnen ,zal wel voor en na pics maken en tussendoor :P

Jaa thnx Bas :) Ik post hier ook nog wel ff foto's van de He-Ja tuning.

Bas, weet jij ook of deze machine goed is voor uitkotteren:

De Holke F10-V ?
 
Ruben_09 said:
Jaa thnx Bas :) Ik post hier ook nog wel ff foto's van de He-Ja tuning.

Bas, weet jij ook of deze machine goed is voor uitkotteren:

De Holke F10-V ?

Geen idee, ben geen draai/kotter enz. expert...de enige werkplaats waar ik werk is mn eigen schuurtje van 2x3m :P
 
Hier kan je goed zien wat handig is om van je hemd af te halen om het mooi te laten lopen...

Dat rode gebruik ik om ff een strakke afdruk te maken op het carter.

Dit is pas na ff met de snelfrees aan het werk geweest te zijn (wat nog niet klaar is).

1.jpg



2.jpg
 
Aha ik vat het :). Maar wat He-Ja bij mij doet is de buitenste wand zeg maar op meten. En het op de carter uitwerken.

Want nu hoeft hij niet pakkingen te gebruiken want deze zijn niet nauwkeurig, soms wijken ze af. Dat is toch ook gewoon een handige manier, net zoals de jouwe ;)
 
Afdruk is niet helemaal nauwkeurig maar dan ga je in elk geval niet te ver...zoiezo moet je tussendoor natuurlijk die cilinder erop doen om te kijken :)

Kijk maar, links is kwa vorm bijna af.Rechts is standaard.

3.jpg
 
Wat mij opviel is dat waar de boostpoorten op het carter lopen het carter veel breeder is dan de boostpoorten zelf...

Vullen jullie dan het carter op of passen jullie de cilinder aan, ik zelf heb de cilinder aangepast.
 
Bas@ICE said:
Ja, kan gewoon heel veel weg...zal eens pics maken van mijn carters als ze open liggen...

Bij piaggio kan je laat maar zeggen gewoon een glijbaan creeëren.

Kan bij mina toch duidelijk ook hoor.... alleen je moet gewoon opletten dat je niet door het carter heen gaat...

Hemd inkorten heeft btw weinig nut je wilt juist dat je mengsel door die glijbaantjes heengaat, als er nog een hemd aan de cil zit wordt het juist in de glijbaan gepest omdat hemd in de weg zit.
 
Big B NRG said:
Wat mij opviel is dat waar de boostpoorten op het carter lopen het carter veel breeder is dan de boostpoorten zelf...

Vullen jullie dan het carter op of passen jullie de cilinder aan, ik zelf heb de cilinder aangepast.

Carter is een veiligere optie in ieder geval, met het aanpassen van de boosters verander je de spoelsnelheid, en de radius, dus het zal een grotere invloed hebben dan dat je je carter ergens mee op zou vullen denk ik, maar wie weet is het wel beter :)
 
Ja Robbert daar hebben wij het over gehad idd...spreek je er wel ff aan op msn :)

Mja ik maak wel een keer ophoog plaat en dan schroeven me gebeunde speed er wel ff onder :P
 
goldfingers said:
Ik weet maar van drie plaatsen waar ze de aparatuur hebben om de flow kanalen te dustflowen (meetsysteem om vertraging en versnelling van het mengsel te bestuderen), te stralen en te polijsten op de juiste mannier.

Heb je het hier over een Superflow testbank ?
 
Ben er erg tevreden mee zelf..is mn 3e carter :) , wilde nogwel wat opvullen met devcon maar dat had ik niet tot mn beschikking.

1x Pia , 2x Mina.
 
Ziet er goed uit voor je 3de carter Bas.
Alleen jammer dat de zaak niet geheel vlak is, ter plaatse van de cilindervoet..
Kutfabriek...

Kleine dode punten volgende keer met Defcon fixen, mja dat geef je zelf al aan :)
 
Mike@Rox said:
Ziet er goed uit voor je 3de carter Bas.
Alleen jammer dat de zaak niet geheel vlak is, ter plaatse van de cilindervoet..
Kutfabriek...

Kleine dode punten volgende keer met Defcon fixen, mja dat geef je zelf al aan :)


Welk deel bedoel je precies ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top