meningen
Mijn mening (zolasd Ben dat goed kan zeggen) is dat Ben er geen ruk van snapt en zijn mening wel mag delen, maar dat het nergens op gebaseerd is.
Een hoe carterdruk+hoge compressiekamer zal zorgen voor (hele) lage toeren, en meeer koppel onderin (normaal gesproken) dit is de manier hoe tedeschi tuned.
echter zie je dat als je koppel behoudt en meeer toeren maakt je veel meer vermogen hebt, plus rotatiesnelheid van de delen, dus met tegenwind etc.
daar worden de wegrace 125cc motren meer op gebaseerd.
je kunt tedeschi ook geen slechte tuner noemen
ik maakte altijd blokken met veel druk en hoge compressie. tegenwoordig niet meer, vanwege de power die toch al te hoog is onderin.
niemand rijdt met meteen 25 pk weg. en met hoge toeren zal een laag carterdruk beter scoren (en daar streef ik naar), zie ook NOS setups.
een 19mm heeft trouwens minder vulling dan een 28mm, dus carter dient kleiner te zijn, zodat koppel onderin beter wordt gehandhaafd.
gr heiko