ik denk dat het beste wat je kan doen is dat je vanaf de carb dezelfde groote van openingen blijft houden,
wat ik probeer te zeggen,
carb=28mm, spruitje maak je dan ook 28mm en als je zorgt dat de openingen van je membraam ook overeen komen met die 28 mm dat je het beste resultaat krijgt,
maar aangezien ik ooit eens ergens gelezen heb dat die mhr rechte spruitjes maar een 19mm doorgang hebben zal je niet veel aan dit membraam hebben want dan krijg je een rare doorloop, dan word het vanaf de carb. eerst kleiner en dan weer groter, lijkt me niet echt gunstig
correct me if i'm wrong
Heb ik ook veel aan zitten denken. Denk aan je uitlaat poort van je cilinder bijv. . Als die groot begint bij de wand , en klein einigd bij het uitlaat , dan heb je imo weinig aan het grote uitlaatpoort in je wand... Dan kan je het verbrande mengsel alsnog niet helemaal kwijt. Zelfde verhaal ook bij het inlaat thinuz.
Mja... Dat is ook weer zo. Maar ben toch van mening dat als een gat groot begint , dat je het ook groot moet eindingen. Ook andersom. Er kan gewoon niet meer uit dan waar het begonnen is.
Kijk naar het verhaal met een bak met water , en een klein gaatje aan de onderkant. Het zal er gewoon niet helemaal in 1x uitgaan imo.
bij een tuinslang wordt er geblazen, niet gezogen.
het water komt er dan misschien met een grotere snelheid uit, maar het kost meer energie en je hebt ook minder debiet.
Ik vraag me af waarom de meeste membranen met een stuffer geleverd worden, maken die het gat dan niet veel te klein?
Mijn ervaring is iig dat de stroomsnelheid veel meer kan brengen dan een groot gat wat 1 op 1 is.
Verder heb ik ook nog nooit een uitlaat gezien met een tail die net zo dik is als het begin van de uitlaat bij de cilinder. Om nog maar een krom voorbeeld te geven
Juist het verschil in diameter tussen het begin en eind van je inlaat en van je uitlaat maakt imo het verschil.
Nog 1 reactie ivm het 19mm verhaal. Ik zit dit zovaak gepost worden door mensen, maar niemand kan het onderbouwen.voor 19mm he
Maar houd in gedachte dat dit het cartertuning topic is (er is ook ergens een inlaat etc topic. zal het eens zoeken)
Goed punt.Afgezien van de feiten blijf ik van mening dat je beter een gat kan hebben wat even groot blijft. Maar dan zit je weer met ingangs gaat van de uitlaat , en als je alleen die vergroot , heeft dit invloed op de rest van de uitlaat denk k ?