Carter tuning #2

aanwezig, met de axis, en een rubberen spruitstuk ;)

En een achterveer:! ;) Heb je scooter helaas niet gezien in Jubbega. Ga in Damwoude wel even bekijken hoe het er live uitziet.

En over die Carmo van mij; dat is inderdaad een oudere versie en die werken veel minder goed dan de nieuwe. En aangezien een Ignitech 4 keer zo goedkoop is als een Carmo en hetzelfde kan, is het die toen maar geworden.
 
He ruud luuk om te zien dat het allemaal functioneerd!
Heb zelf nog mijn twijfels of deze vorm van het carter voordelen oplevert ten opzichte van een normaal carter.
Maargoed, ik hoop dat je het tegendeel kunt bewijzen!
 
hey jongens omdat topic maar weer een schop tegeven ik heb een vraag !

ik heb ooit eens gezien dat er een citta blok was met 2 cilinders op 1 krukas !

dus 1 carter 2 cilinders

ik vraag me af of dat wel werkt aan de ene kant denk ik van wel als de ene zuiger naar beneden gaat duwt hij de andere vers mengsel in en zo gaat dat om en om .. maar je zal weinig tot geen weerstand hebben in het carter

heeft iemand hier een idee van ?
 
omdat de zuiger naar beneden gaat om carterinhoud te verkleinen
als dan een 2e omhoog gaat tegelijk met een zuiger die naar beneden gaat word het volume enkel verplaatst en zal er dus geen mengsel in de cilinders komen.

heb je tegelijkertijd een arbeid slag dan kan het wel omdat het carter volume dan vergroot en verklijnt. snapje wat ik bedoel
 
Oh god ja niet eens aan gedacht. :! My bad :*

En die scooters met die 2 cilinder naast elkaar ? Ik meen dat deze ook omstebeurt gingen ?
 
aah zo iets vermoede ik al ... mja 2 cilinders en tegelijkerd tijd arbeid slag geeft een onbelans dat gaat em niet worden !

ik weet voldoende :7
 
aah zo iets vermoede ik al ... mja 2 cilinders en tegelijkerd tijd arbeid slag geeft een onbelans dat gaat em niet worden !

ik weet voldoende :7


als je ze in boxer vorm legt gaat dit em wel worden
kweet alleen niet of het beter zal werken als 2 carters op 1 krukas
 
Waarom alleen in Boxer vorm ? Kan ook in V. :) Kijk naar V6+ motoren , deze hebben ook meerdere arbeidslagen meen ik ?
 
Waarom alleen in Boxer vorm ? Kan ook in V. :) Kijk naar V6+ motoren , deze hebben ook meerdere arbeidslagen meen ik ?

ooit een v6+ 2takt blok gezien?

als je gebuik maakt van losse carters ja,
als je nu gebruik maakt van een 6 cil boxer en je maakt 3 losse carters met hierop 6 cilinders, en je laat ze per carter tegelijker tijd arbeid hebben zou het moeten werken.

maar dit is allemaal leuke fantasie :P
 
Die truck is toch gewoon een langs spoeling tweeslag diesel? Die dingen hebben heus geen hoog specifiek vermogen en lijken op geen enkele wijze op je tweetaktbenzine motor, oftewel wat is de relevantie hiervan?
 
Idd Hands, ik zie ook geen relevantie, het heeft niets te maken met 2 tact cartertuning. Ik zie ook geen technische foto's. Dus....ontopic please.
 
als je ze in boxer vorm legt gaat dit em wel worden
kweet alleen niet of het beter zal werken als 2 carters op 1 krukas

dus door de cilinders tegen over elkaar te plaatsen (boxer) en tegelijk een arbeid slag te laten maken zou het kunnen werken
 
dus door de cilinders tegen over elkaar te plaatsen (boxer) en tegelijk een arbeid slag te laten maken zou het kunnen werken

hoeft niet perse als een boxer alleen is dit wel het meest ideaal voor de trillingen
als je zorgt dat de cilinders tegelijk verbranden kan het. of het beter is ten opzichte van 2 'losse' carters weet ik niet (ik denk van niet)
 
ooit een v6+ 2takt blok gezien?

als je gebuik maakt van losse carters ja,
als je nu gebruik maakt van een 6 cil boxer en je maakt 3 losse carters met hierop 6 cilinders, en je laat ze per carter tegelijker tijd arbeid hebben zou het moeten werken.

maar dit is allemaal leuke fantasie :P

ook als je ze alle 6 op 1 carter zou zetten zou het moeten werken
mits alle 6 tegelijk ontbranden ideaal lijkt me dit niet :P
 
Back
Top