Carter tuning #2

piaggio zuigt ;)

en ik heb een minarelli scooter, dus dan heb je weinig keuze. Liever had ik t bij een minarelli lang gedaan, omdat dat een stuk meer ruimte heeft. En mina kort carterdeksels zijn gewoon gelagert hoor standaart..
 
Zo, lekker doorgewerkt ruud,

Ziet er echt supernetjes uit, ben zeer benieuwd naar het totaalplaatje. :)
Hopen dat het mooi gaat scoren! :)
 
Ruud, waarom niet zelf een achtervelg frezen/pasmaken, die een slag breder is als wat je nu hebt? Dan word de hoogte v/d band ook iets minder.

Verder echt super hoe snel je alles weet te maken, en ook hoe je het maakt!
 
piaggio zuigt ;)

en ik heb een minarelli scooter, dus dan heb je weinig keuze. Liever had ik t bij een minarelli lang gedaan, omdat dat een stuk meer ruimte heeft. En mina kort carterdeksels zijn gewoon gelagert hoor standaart..

Tja pia man he? dat wist ik dus niet ;)
 
na lang en hard sleutelen liep het koninginnedag 10 uur saavonds, tot half 3 de boel afgemonteerd na veel problemen met andere dingen. Op de afsluitdijk de eerste 100 meter gereden, waar we erachter kwamen dat er een stotter in zat. Bij jubbega echter afgekeurd op eeen star uitgevoerde achterveer! 8P

Net even over straat gereden en de carburateur geeft nog problemen, of dit komt door de gebruikte sproeiermaat of door het trillen weet ik nog niet, zit nu nog maar op een 155 maar dat reden we met een vl14 ook al, dus dat is nog wat proberen.

Hier de foto's van het blok afgemonteerd..

33vzw9x.jpg


2lb2hlj.jpg


302ujk6.jpg


20tf5o4.jpg


2eeed61.jpg


gezien het carter gedeelte klaar is, en hooguit de inlaat + uitlaat nog wat verandert word was dit de laatste cartertuning update. Tot het vervolg van t vorige project, waar dit een mooi leerproces voor was...

Ruud.

mag nog wel een bedankje vanaf ook, hoewel de meesten hier toch niet kijken.

Baas voor het gebruik van de machines
Collega's voor het zitten in onze rotzooi
Jacobjan voor het programmeren van de freesbank.
Ray voor het laswerk
Delano voor het uit de brand helpen de laatste dagen voor jubbega
Berner voor sponsoring van diverse materialen en het spuitwerk op de kappen.
De jager voor zoeken van onderdelen uit van alles en nog wat
John van duin scooters voor de Banden
En de vele do's en dont's van het forum.
 
Last edited:
Ziet er goed uit. Heb je niet gezien @ Jubbega. Jammer dat je niet mocht rijden...

Ben benieuwd naar de grafiekjes...
 
Gaan je membraan kleppen wel ver genoeg open?? Is dat trouwens een Carmo ontsteking? Ik las dat Mario op ze Kymco ding daar ook problemen me had en die toen verwisseld heeft, dat werkte beter.
 
op de foto hierboven ligt het membraan er los in waardoor de ruimte idd kleiner is dan zoals t nu in het blok zit. De ontsteking is een computer programmeerbare carmo, die komt van een 20 + pk 50 cc kreidler af, dus dat die me in de steek laat is wel t laatste waar ik aan denk :) Mario had er weinig vertrouwen in las ik idd, maar zover ik kon zien had die ook een oudere versie, weet de verschillen niet. Heb alleen nog maar goeds erover gehoord verder. Programmeren is voor later als t blok fatsoenlijk loopt, dan kan ik me tandriem erop schroeven en gaan testen met ontsteking en uitlaten.
 
Hij kan toch niet veel verder? Dan lijken ze nog niet erg ver open te kunnen?
Niet aanvallend bedoeld, vind het echt super wat je doet en laat zien, maar gewoon nieuwsgierig.

Wat heb je voor verwachtingen dit blok?
 
@ ruud: misschien offtopic in het cartertuning topic, maar een curve van een 20pk toerenjankende 50cc kreidler racer tov een 70cc scooter sprinter kan je niet met elkaar vergelijken. Verder heel mooi dat het iig loopt, nu de puntjes op de i ;)
 
@ ruud: misschien offtopic in het cartertuning topic, maar een curve van een 20pk toerenjankende 50cc kreidler racer tov een 70cc scooter sprinter kan je niet met elkaar vergelijken. Verder heel mooi dat het iig loopt, nu de puntjes op de i ;)

Ik denk dat we allemaal wel weten dat een 20pk sterke 50cc-er een flink bak toeren draait, en dus waarschijnlijk ook een vonk kan produceren die sterk genoeg is voor dat vermogen/toerental. Dus dat de curve heel anders is maakt natuurlijk niets uit...
 
Ruud , ik vind dat je eigenlijk het hele opbouw process gewoon even netjes in een projectpagina moet zetten ;)

iig een erg mooi constructie project en suc6 met het afstellen , complimenten!
 
idd pronk, als dat vonkje maar blijft komen, die kreidler curve ging er direct al uit. Bram er zit idd niet bijster veel ruimte rond die kleppen maar ik denk dat het voldoende is zo, mooie reedstops dat carter ;) John, ik zet hier verder geen project van neer ofzo, dat heeft voor mij geen meerwaarde, en wie het interessant vind kan t hier nog eens nalezen. Verder bedankt voor alle reacties :)
 
idd pronk, als dat vonkje maar blijft komen, die kreidler curve ging er direct al uit. Bram er zit idd niet bijster veel ruimte rond die kleppen maar ik denk dat het voldoende is zo, mooie reedstops dat carter ;) John, ik zet hier verder geen project van neer ofzo, dat heeft voor mij geen meerwaarde, en wie het interessant vind kan t hier nog eens nalezen. Verder bedankt voor alle reacties :)

Jammer. Als we straks weer 10 pagina's verder zijn vind niemand je mooie cartertje. Jammer...
 
Heel erg netjes Ruud. Jammer dat je op Jubbega niet kon rijden. Ben zeer benieuwd hoeveel vermogen er in het blokje zit. Ben je op Damwoude e.d wel aanwezig?
 
Back
Top