This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning #2

sorry voor de late reactie, maar heeft iemand een foto van de bijbehorende adaptorplaatje, of enig idee hoe dik die moet zijn?
 
die waren allemaal uniek per blok,weet ook dat er 1 bij was die nog niet afgemaakt was,waar dus dat plaatje niet b ij zat,pm anders maar kan je hiermee wel mee helpen
 
[IR]http://i31.tinypic.com/zv4g3a.jpg[/IR]
[IR]http://i32.tinypic.com/10f54jn.jpg[/IR]

srry voor de slechte foto's

ben nu bezig aan peug carter,

binnekort ook foto's van me andere pia carter
 
je hebt alleen een glijbaan erop gelegt martijn

dat is geen is meer flow als tunen.

ik neem aan dat je dremelt? welke steentjes gebruik je? Volgens mij niet de goeie
 
Martijn tuned carters door ze te stenigen :+.

Het ziet er idd erg grof uit, ik denk dat je het verkeerde freesje gebruikt, Thinus. Ik zie zelf btw weinig in het glijbaaneffect. Spoelers pas maken is in mijn ogen meestal al voldoende.
 
het geheel moet indd nog afgewerkt (geschuurd)worden

ik heb iig dit freesje gebruikt:

3e van links alleen mijne is wat dunner

onderbouwing:

ik heb deze glijbaan zo gemaakt om het mengsel asap naar de spoelers te leiden,

door zoveel weg te halen (heb aan de achterkant nog vl. metaal moeten smeren) bereik je ook een iets groter cartervolume

verder heb ik ook goed gekeken naar mijn 3br tuned carter,
heb goed gekeken hoe zij het hebben gedaan en op basis hiervan ben ik begonnen met dremelen,

heb wel nog even een vraag

wat vinden jullie zelf het beste om mee af te werken
-grof schuurpapier
-met een klapschijf:

-met een slijpsteen

gr,
 
Dat 3de vreesje van links is een freesje om kettingzagen mee slijpen lijkt me niet ideaal voor cartertuning.


Eerst maar eens met een alu freesje netjes maken en dan opschuren van grof naar fijn (waterproof)
 
Beter gebruik je dat rechtse freesje en dan dremel op volle toeren.

Dit gebruik ik zelf ook en als je netjes freest is afwerken niet eens nodig. En hard drukken moet je ook niet doen, gewoon de dremel zen werk laten doen.
 
ik heb iig niet dit freesje gebruikt, maar zoals ik al zei een dunner (alu) freesje was van dremel en dit leek me wel goed, verder heb ik ook een spits alu freesje wat ook wel handig is

maar ff ontopic, wat vinde jullie van mn carter?

is me 1e carter dus

gr,
 
Last edited:
weer wat verder gerommelt..

klein carterdeel zijn 2 strips onder gelast, en die zijn vlakgefreest. Nu kan ik aan de binnenkant bewerken wat ik wil. En heb dus het oude materiaal verwijdert.

[IR]http://i31.tinypic.com/2mmsdhh.jpg[/IR]

Voor t grote carterdeel heb ik een stalen plaat vlakgefreest + gaten geboort waarop ik t carter kan vastbouten. Zo trekt het carter niet krom tijdens het lassen.

[IR]http://i27.tinypic.com/a2r9ev.jpg[/IR]

[IR]http://i32.tinypic.com/vr5v1z.jpg[/IR]
 
vanwaar de keuze voor een kort cartersetje?

ben erg benieuwt naar het eind resultaat, gaat iig veel werk in zitten....